Welke foundation?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 17:38

Door de dermatoloog is mijn Vichy of Estee Lauder foundation aangeraden, voor een vettige gevoelige huid.

Welke is nou fijnst?
Voorheen gebruikte ik Maybelline.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 29-12-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:04

Ik gebruik geen van deze. Ik gebruik Collistar. Heb meerdere geprobeerd, nooit echt tevreden. Met collistar wel ( trouwens het merk van gtst ). Je hebt heel weinig nodig voor een mooi effect.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 18:09

Cinnepin schreef:
Ik gebruik geen van deze. Ik gebruik Collistar. Heb meerdere geprobeerd, nooit echt tevreden. Met collistar wel ( trouwens het merk van gtst ). Je hebt heel weinig nodig voor een mooi effect.

Welke heb je als ik vragen mag?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:16

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:21

Ik heb Vichy gehad maar doordat de olie in de foundation mijn poriën verstopten (heb ook een vettige huid) en juist weer resulteerden in puistjes ben ik gestopt die te gebruiken. Heb nu van Benefit foundation op waterbasis. Het ligt er ook weer aan welke Vichy foundation je gebruikt, ik had de normale maar er zijn volgens mij ook speciale op de markt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:12

Ik gebruik een foundation van Dior op het moment en die doet het goed. Mijn huid is momenteel op bepaalde punten wat vettig maar met een goede primer gaat het goed.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:28

Ik vind de Miracle Teint van Lancome super fijn voor mijn moeilijke huid! Ziet er super natuurlijk uit, krijgt er weinig tot geen lijntjes in en het smeert gewoon lekker als een creme. Wel iets duurder maar je doet er vrij lang mee! Is op basis van mineralen ivp olie dus zou je poriën niet verstoppen.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:30

Dan zou je zelfs beter naar minerale make up kunnen kijken, een merk als Youngblood heeft een hele mooie lijn (ook met poederfoundation, zonder troep erin). Vichy Normaderm gaat ook wel, en La Roche Posay is ook een heel mooi merk, speciaal voor de allergische huid, en ook voor vette en droge huid.

Estee Lauder zou ik afraden voor de gevoelige huid, vanwege de parfum en olie die erin zit. Hebben wel mooie spullen, maar zijn wat minder geschikt voor de gevoelige huid.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 13:00

Douglas hadden het ook over Bobbi brown, dat schijnt een luchtige te zijn!
Van estee lauder, en bobbi brown nu testertje meegekregen. Maar wil ook eens kijken wat ICI zegt.

Douglas, raadde Estee Lauder af, en Clinique weer aan, heb daar altijd de stay matte van gehad, maar die zie ik niet meer op de site staan. En Dermatoloog raadde juist weer Estee Lauder aan, en raadde Clinique af! :+ Heel omslachtig ook.....

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:19

Een douglas en dergelijke worden soms gemotiveerd met cadeautjes en targets om bepaalde merken te verkopen die maand dus ga vooral niet altijd daar vanuit..

Vraag gewoon een sample zodat je het thuis kan proberen.

Collistar heb ik hele goede ervaringen mee.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:24

Als ik naar jouw omschrijving kijk, zou ik gaan voor clinique. Is erg geschrikt voor een gevoelige huid en helpt ook aan huid verbetering. Estee lauder heb ik geen ervaring mee, Vichy ben ik niet zo’n fan van.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:29

Ik volg even mee. Mijn huid is de laatste tijd wat vlekkerig, maar een fijne foundation is moeilijk te vinden.
Zeker iets zonder parfum en voor een lichte huid.

Ik heb nooit een foundation gebruikt.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:24

Ik zou naar een betere parfumerie zaak gaan en je daar laten adviseren, en laten aanbrengen, elke huid is zo anders, (werk zelf ook in de make up) de ene foundation pakt gewoon anders, ester lauder is super fijn, maar wel heel droog, ideaal als je echt een hele vette huid hebt, maar voor een gecombineerde huid kurk droog! Lastig om zo wat op te noemen, ik kijk zelf altijd naar iemand en voel de huid en dan pas kan ik een advies geven.
Ps de luxere merken zijn allemaal totaal niet slecht voor je huid ! Verstopt absoluut niet, zit juist meer verzorging en bescherming in dan een "goedkopere" dagcreme .

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:27

Estee lauder double wear. Draag ik elke dag, gemengd met een dagcreme/primer. Waardoor die wat lichter wordt.

Enige foundation die ik al echt een langere tijd gebruik.

Edit: lichter als in natuurlijker. Al is deze foundation zonder gemengd te worden ook al natuurlijk !

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:36

Inderdaad naar een parfumeriewinkel gaan en je laten adviseren. Wat voor de een werkt, doet het voor de andere weer helemaal niet.

Ik heb zelf een gecombineerde huid, ontzettend droog maar wordt ook erg snel vettig. Sinds een paar maanden heb ik al mijn producten (serum, oogcreme, dagcreme en foundation) van Bobbi Brown en die zijn fantastisch! Erg luchtig inderdaad zoals iemand hierboven al zei. Je hoeft maar een dun laagje aan te brengen en het product is zo zacht dat je het amper voelt zitten.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:38

Ik heb er nu eentje van smashbox. Hele fijne!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:39

Charlotte Tilbury

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:39

Annekeee schreef:
Charlotte Tilbury

Die maakt mijn huid bagger vet. Na twee uur zot de foundation achter mijn oren en de dag na het dragen lijk ik wel een grindtegel.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 15:36

Yasmine schreef:
Inderdaad naar een parfumeriewinkel gaan en je laten adviseren. Wat voor de een werkt, doet het voor de andere weer helemaal niet.

Ben bij douglas geweest.
Moet nog naar ici eventueel....

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:13

Absoluut geen Clinique pakken, dat is echt de grootste troep ooit en erg agressief. Ik gebruik zelf MAC, erg tevreden over. Verstopt mijn poriën ook niet.

Waarvoor loop je bij de dermatoloog TS?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 16:16

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:23

Ik ben fan van de foundation van clarins. Niet vet, maar droogt ook niet uit. Brengt heel prettig aan en is na een dag werken/avond stappen ook nog mooi.
Ik heb altijd de skin illusion van de clarins.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:29

Helaas is het een kwestie van heel veel testen voor je een fijne foundation gevonden hebt.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Double ware zou ik niet aanraden, die heeft nogal een heftige dekking en als ik je verhaal goed lees, zoek je juist eentje die natuurlijk oogt.

Mac heeft fijne foundations (Waterweight, Face and Body), net als Urban Decay (Naked Skin).
Deze zijn wel beter voor mensen met een gele ondertoon ipv roze, dit geldt ook voor Bobbi Brown (die helemaal geen roze ondertoon heeft in het assortiment...)

Je zou L'Oreal Infallible Pro-Matte eens kunnen proberen.
Die hebben een redelijk lichte tint in hun assortiment en ik hoor ontzettend veel lovende verhalen over deze foundation van mensen met een vette huid.
En... hij is goed betaalbaar :D

Zelf vind ik Nars Sheer Glow foundation heel fijn, maar mijn perfecte foundation is Hourglass hyaluronic skin tint, maar ik ben juist droog ipv vet.

Wel zou ik een foundation eerst een volle dag dragen voor je hem aanschaft.
Bij veel parfumerieën krijg je helaas geen sample mee, maar laat je dan goed adviseren en laat dan de foundation over je hele gezicht aan laat brengen en draag hem een dag.
Kijk voor de kleur vooral goed in natuurlijk licht, dus ga er mee naar buiten!
En kijk ook of de kleur na een paar uur dragen nog steeds goed past bij jouw huidskleur, een foundation kan oxideren op de huid.

En dan mijn laatste tip: blijf vooral zelf goed kijken en voelen wat jij fijn vind!
Je wilt niet weten hoeveel verkeerde kleuren ik aangesmeerd heb gekregen voor ik een fijne gevonden had...
Gelukkig heb ik een snoeieerlijke vriendin die me geholpen heeft en het rustig zei als ik er uitzag als een wortel... jup... dat is gebeurd en de Ici Paris medewerker vond hem echt praaaachtiggggg... :roll:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:55

Moos99 schreef:
Ik vind de Miracle Teint van Lancome super fijn voor mijn moeilijke huid! Ziet er super natuurlijk uit, krijgt er weinig tot geen lijntjes in en het smeert gewoon lekker als een creme. Wel iets duurder maar je doet er vrij lang mee! Is op basis van mineralen ivp olie dus zou je poriën niet verstoppen.

Deze gebruikte ik vroeger ook altijd toen ik veel eczeem had, en deze irriteerde totaal niet en smeert heerlijk! :j

De laatste jaren gebruik ik geen foundation meer, alleen heel soms de BBcream van loreal.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:07

Ik heb een hele mooie van Shiseido. Wil zelf altijd een foundation die goed zit, zonder dat je 'm te veel ziet zitten en dat je binnen de kortste keren onder de puistjes zit omdat het je hele huid afsluit... Ben er ontzettend tevreden mee en ik doe er ook nog eens lang mee! Viel in aanschaf ook mee. Is mij toen ook aangeraden bij de Douglas. :j