Hoe wat ouder lijken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:41

Ik moet er eigenlijk wel op lachen omdat toch veel personen de vraag hebben hoe ze jonger kunnen lijken. Helaas, ik wil graag het omgekeerde omdat ik er nu toch wel zat van ben.

Van mezelf lijk ik erg jong. Heb paar jaar geleden mijn haar een andere coupe gegeven en dat deed wel iets, maar niet voldoende. Prima, ik was toen nog 15/16 dus zo'n ramp is dat niet. Ondertussen ben ik 18 en ik vind het niet zo grappig meer worden. Ik ben iets kleiner en tenger dan de meeste anderen dus dat werkt al tegen me.
Daarnaast trek ik een andere leeftijdsgroep jongens aan. En gisteren kreeg ik zelfs de vraag of ik überhaupt de tijd van de strippenkaart wel heb meegemaakt. -O-
Mevrouw was vervolgens vreselijk verbaasd toen ik mijn leeftijd even vermeldde. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt want ik krijg met vele regelmaat een verbaasde opmerking en langzamerhand denk ik dat ik daar maar eens wat aan moet doen :') Lerares noemde mij 'schattig'... -O- :')

Qua make up draag ik: Foundation, mascara en een beetje blush. Aan oogpotlood etc moet ik maar niet gaan beginnen denk ik want dit staat mij vermoedelijk absoluut niet :')

Dus, wie kan mij helpen? _O-

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:43

Ik lijk ook heel jong. Ik ben 21 maar word vaak als 16/17 geschat. Ik vind het niet zo erg. Ik denk maar zo over 40 jaar werkt het in mijn voordeel!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:43

Wees blij dat je jong lijkt, over een aantal jaar is het andersom en zou je willen dat het anders is :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:44

Kermis schreef:
Ik lijk ook heel jong. Ik ben 21 maar word vaak als 16/17 geschat. Ik vind het niet zo erg. Ik denk maar zo over 40 jaar werkt het in mijn voordeel!



Courses schreef:
Wees blij dat je jong lijkt, over een aantal jaar is het andersom en zou je willen dat het anders is :+

Ja, maar om als 14 jarige gezien te worden, vind ik niet zo tof :')

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:45

Ik lees mee. Als 25-jarige controleren ze nog steeds elke week mijn identiteitskaart of ik al 16 ben en dus wel alcohol mag kopen... ze denken altijd dat ik 14 ben.

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:45

Courses schreef:
Wees blij dat je jong lijkt, over een aantal jaar is het andersom en zou je willen dat het anders is :+


Precies!
Ik heb er ook altijd jong uit gezien, soms wel lastig inderdaad. Inmiddels ben ik 35 en kan ik nog steeds voor 27 door hoor :D
Helemaal prima wat mij betreft. Als ik er op mijn 50e nog steeds uitzie als iemand van 40 (of jonger) heb ik geen klagen hoor :D

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:47

Je wenkbrauwen doen :)) met poeder of potlood, ti's ff oefenen maar na een tijdje gaat het een stuk makkelijker!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:48

Goof schreef:
Courses schreef:
Wees blij dat je jong lijkt, over een aantal jaar is het andersom en zou je willen dat het anders is :+


Precies!
Ik heb er ook altijd jong uit gezien, soms wel lastig inderdaad. Inmiddels ben ik 35 en kan ik nog steeds voor 27 door hoor :D
Helemaal prima wat mij betreft. Als ik er op mijn 50e nog steeds uitzie als iemand van 40 (of jonger) heb ik geen klagen hoor :D

Over een aantal jaar mag ik wel weer jong lijken hoor, no problem :+


Amiigo schreef:
Je wenkbrauwen doen :)) met poeder of potlood, ti's ff oefenen maar na een tijdje gaat het een stuk makkelijker!

Die ga ik eens proberen :j

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:48

Ik ben 27, maar moet regelmatig mijn id laten zien als ik sigaretten ga kopen.
Ook kwam ik laatst met de auto langs alcoholcontrole: "mevrouw, wilt u even bla.... Ben jij wel 18?!"

Ik zie het als een compliment. Als ik straks 40 ben, lijk ik nog steeds 30!

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:48

Kleding kan mss ook helpen er ouder uit te zien. Gekke printjes zien er al heel anders uit dan bijvoorbeeld een donkerblauwe jurk met een simpele zilveren ketting en nette schoenen eronder.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:49

Mens,wees blij! :+
Ik had het vroeger ook.
Toen ik eindelijk 18 was en de plaatselijke disco in mocht werd ik geweigerd.
Ik was 14 volgens de uitsmijter.
(toen was id nog niet verplicht)
Nu ben ik 42 en word vaak 36 geschat.
Nu is het niet erg meer. :=
Dus...nog 'even' doorbijten,het komt goed. :)F

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:50

Je bent ook 'nog maar' 18, dat komt echt wel! Had gedacht dat dit topic van een 30jarige was die het niet grappig zou vinden of iets dergelijks haha.
Wenkbrauwen doen kan een stukje helpen, kleurtje op je lippen, maar wellicht denken mensen dan nog aan een 14jarige met te veel makeup. Lach erom, ooit zul je willen dat je jonger werd geschat :P

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:53

Hier ook 25 laatst nog om id gevraagd bij het kopen van pijnstillers. Ik vind het een compliment.

Zal je vertellen toen ik 18 was ben ik aangehouden, door een onopvallende politie auto, daarna nog een gewone politieauto erbij. Rijbewijs gegeven ze hebben met 3 man sterk een kwartier op mijn rijbewijs staan staren! Komt die eerste politieagent weer naar me toe. Ja sorry we kregen een melding dat er een 15 jarige achter het stuur zat. Heb hem maar bedankt voor het compliment en mijn broertje naast mij lag dubbel van het lachen _O-


Dus meid geniet er van

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:53

Snap dat je het vervelend vindt. ik ben 18 en mijn vriendengroep allemaal in de 20. Niemand vermoed dat ik jonger ben. sterker nog. ik was 16 en een vriendin van 22 liep voor me toen we een cafe binnengingen met onze groep en het was daar 18+. De eerste mochten zo door dus ik dacht yes ik kom mee binnen. Toen geloofde ze niet dat die vriendin vlak voor me 18 was en moest identiteitskaart etc laten controleren (ze dachten nog fake id :') ) dus ik helemaal in de stress. Ik mocht zo door met een vriendelijke lach van de portier :D
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 12-09-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:54

Als ik met mijn dochter wegga vragen mensen best vaak of ik gezellig met mijn zusje of nichtje op pad ben :')

Ik ben 26 en ik krijg nooit sigaretten of alcohol mee zonder id kaart :') Zelfs niet als ik make up op heb :')

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:55

Je haar grijs verven en rimpels 'tekenen' :D

Al denk ik dar dat wat te oud zal zijn? :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:56

_O-
Ja, nee mee eens, mee eens! Ik denk dat ik er later wel met een andere blik naar kijk. :j
Voor nu is het alleen een beetje, hmm, vervelend zo nu en dan :+


maj0 schreef:
Hier ook 25 laatst nog om id gevraagd bij het kopen van pijnstillers. Ik vind het een compliment.

Zal je vertellen toen ik 18 was ben ik aangehouden, door een onopvallende politie auto, daarna nog een gewone politieauto erbij. Rijbewijs gegeven ze hebben met 3 man sterk een kwartier op mijn rijbewijs staan staren! Komt die eerste politieagent weer naar me toe. Ja sorry we kregen een melding dat er een 15 jarige achter het stuur zat. Heb hem maar bedankt voor het compliment en mijn broertje naast mij lag dubbel van het lachen _O-


Dus meid geniet er van

_O- Dat vind ik wel een geweldige actie hoor :')


Zoe_97 schreef:
Snap dat je het vervelend vindt. ik ben 18 en mijn vriendengroep allemaal in de 20. Niemand vermoed dat ik jonger ben. sterker nog. ik was 6 en een vriendin van 22 liep voor me toen we een cafe binnengingen met onze groep en het was daar 18+. De eerste mochten zo door dus ik dacht yes ik kom mee binnen. Toen geloofde ze niet dat die vriendin vlak voor me 18 was en moest identiteitskaart etc laten controleren (ze dachten nog fake id :') ) dus ik helemaal in de stress. Ik mocht zo door met een vriendelijke lach van de portier :D

Dat is ook sneu zeg :(:)


Sunrise19 schreef:
Als ik met mijn dochter wegga vragen mensen best vaak of ik gezellig met mijn zusje of nichtje op pad ben :')

Ik ben 26 en ik krijg nooit sigaretten of alcohol mee zonder id kaart :') Zelfs niet als ik make up op heb :')

:oo Werkelijk? :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:56

puppy1128 schreef:
Je haar grijs verven en rimpels 'tekenen' :D

Al denk ik dar dat wat te oud zal zijn? :')

Dat gaat iets te ver ja _O-

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:58

Vreselijk... Ik ben bijna 23 en wordt 15/16 geschat.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:00

Werkelijk ja :') En het gekke is: Van mijn 15de tot mijn 17de kwam ik elke discotheek/kroeg binnen zonder id kaart.. Toen ik eindelijk 18 werd, werd mijn id kaart ineens gevraagd bij een tent waar ik al jaren kwam dus :')


Kreeg wel op mijn kop :') Want ik was blijkbaar al 3 jaar 18 en zo oud moest je zijn om binnen te komen :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:02

Sunrise19 schreef:
Werkelijk ja :') En het gekke is: Van mijn 15de tot mijn 17de kwam ik elke discotheek/kroeg binnen zonder id kaart.. Toen ik eindelijk 18 werd, werd mijn id kaart ineens gevraagd bij een tent waar ik al jaren kwam dus :')


Kreeg wel op mijn kop :') Want ik was blijkbaar al 3 jaar 18 en zo oud moest je zijn om binnen te komen :')

Aii, betrapt :')

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:09

Tja ik denk dat je het er maar gewoon mee moet doen :P
Ik ben nu 31 en werd begin van het jaar nog gevraagd om id toen ik een pakje sigaretten ging kopen. >;)
Ook zijn mensen altijd erg verbaasd als ik vertel dat ik getrouwd ben en 3 kids heb.
Huh? Wat? Je bent toch nog maar begin 20??
Het heeft z'n voordelen hoor want in een discotheek tussen de 16-18 jarige val ik niet op als 'oude doos' :=

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:27

Ik ken het. Ik ben 23 maar iedereen schat mij 16 maar echt niet ouder.
Ik 'durf' tegenwoordig mijn leeftijd niet eens meer te vertellen aan mensen die mij net kennen want ik ben het zat om echt iedere keer te moeten zeggen: ja echt, ik ben echt 23. Nee je zou het niet zeggen he :\
Ik moet ook overal mijn id kaart laten zien, bij het uitgaan of alcohol kopen in de supermarkt vind ik niet zo erg maar in een restaurant is het wel vervelend. Daarom neem ik soms niet eens meer een drankje.
Dat van jonge jongens aantrekken ken ik ook wel ja tijdens het uitgaan.
Ik ben niet eens zo ontzettend klein maar ook niet lang, gewoon redelijk normaal met mijn 1.67 en heb ook wel rondingen. Maar mijn hoofd ziet er dus echt zo jong uit. Make-up of geen make-up maakt ook weinig verschil. Helaas heb ik de gouden tip nog niet gevonden om er iets volwassener uit te zien.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:50

Eindelijk lotgenoten :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:51

Nu ik nog jonger lijk, staat er wel wat op mijn to-do list. Ik wil eens kijken hoe mensen reageren als ik sigaretten wil kopen (voor de duidelijkheid, ik rook niet :) ) :')