Sinds een maand of 9 hebben wij een puppy in huis (labrador retriever) en ze is helemaal fantastisch

Waar heb ik last van? Gelukkig niets heel ernstigs. Ik merk als ik in contact ben geweest met haar speeksel (als ik haar heb geaaid/geknuffeld oid heb ik er namelijk nauwelijks tot geen last van) mijn huid binnen een paar minuten rood wordt en er kleine witte bultjes op komen die heel erg jeuken

Deze jeuk trekt na een half uur ongeveer weg als ik niet krab, krab ik wel duurt het (veel) langer. Dus lastig, maar ik krab niet haha.
Wat heb ik geprobeerd:
-Minder in contact komen met haar speeksel (werkt redelijk, maar bvb bij het trainen als ik haar snoepjes geef kan ik het niet vermijden. Ook als ik een bal van haar heb vastgepakt die onder het kwijl zit krijg ik er last van).
-Plekken waarmee ik toch in contact kom met haar speeksel meteen wassen onder de kraan (werkt redelijk, jeuk komt nog steeds, al wel iets minder erg merk ik. Echter is er natuurlijk niet altijd een kraan in de buurt haha).
Nu vraag ik me af: hebben jullie nog ideeën/tips? Ik heb namelijk het idee dat de jeukende bultjes wel steeds erger gaan jeuken

Misschien handig om te weten: ik heb ook hooikoorts en huisstofmijt allergie, alleen niet heel ernstig en ik gebruik hier enkel 1x per 1/2 dagen oogdruppels voor (na jarenlang niets te hebben gebruikt kreeg ik dit voorjaar opeens last van mijn ogen

Misschien overbodig: ik heb geen ernstige, levensbedreigende klachten waar ik niet mee kan leven, dus de hond zal ook niet vertrekken. Ze is een schatje en ik en wij allemaal zijn veel te blij met haar