Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:24

Yep 365 dagen per jaar aan het hoesten en snotteren ongeveer. :')

Maar zit niet voor niks aan de luchtweg puffers (hypergevoelig voor luchtweg infectie) en neusspray voor chronische bijholte ontsteking. Altijd zo fijn als je drager ben van je eigen infectie bron. :')

Tip voor andere mensen blijf niet te lang lopen en ga op tijd naar HA ook als je na een kuur blijf hoesten/snotteren. Kan je veel meer ellende mee beperken.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:30

Kom me ook aanmelden. Loop nu een kleine week te snotteren. Begon vrijdag met een zere keel en inmiddels dus ook paar dagen volle neus, zere ogen en kiezen. En in zijn algemeenheid voel ik me k*t.

Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:33

Bah vervelend zeg! Gaat zo erg rond.

Heb zelf ook flink de griep gehad (paar weken lang). Voorhoofdsholteontsteking, koorts, hoesten. Nu alleen nog vreselijke kriebelhoest als ik van buiten naar binnen ga. Neem dan van dr vogel, natterman deed zijn werk niet bij mij.

Succes bij de HA en beterschap!

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:10

Ik begin de dag met een waterijsje om mijn keel te ontspannen, dat helpt wel :+

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:14

De huisarts was mega makkelijk.
Ik heb voorholte ontsteking, maar geen kuur.
Ik moet 3 keer daags stomen, iets wat ik vreselijk vind. Heb altijd het idee gehad dat het nooit werkt bij mij. En de huidige neusspray die ik heb, weer gebruiken in plaats van zoutoplossing.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:15

Mazida schreef:
Ik begin de dag met een waterijsje om mijn keel te ontspannen, dat helpt wel :+



Ik ga ook ijsjes kopen

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:17

Als je last heb van slijm ook vermijd zoveel mogelijk melk producten.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:18

Stomen vind ik ook verschrikkelijk @Deugenietje, helpt bij mij ook voor geen meter, dus daar begin ik niet aan.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:19

Deugenietje schreef:
De huisarts was mega makkelijk.
Ik heb voorholte ontsteking, maar geen kuur.
Ik moet 3 keer daags stomen, iets wat ik vreselijk vind. Heb altijd het idee gehad dat het nooit werkt bij mij. En de huidige neusspray die ik heb, weer gebruiken in plaats van zoutoplossing.


Bij een ontsteking aan de holtes werkt antibiotica tabletten ook niet goed. Zelf gebruik ik dan altijd 2 neussprays ( waarvan 1 met antibiotica en een voor allergie ) en 2 keer per dag een allergietabletje. Dit allemaal op advies van de kno arts.

Zelf had ik lichte verhoging, dus mag dadelijk weer naar de arts voor een antibiotica kuur.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:41

Mazida schreef:
Stomen vind ik ook verschrikkelijk @Deugenietje, helpt bij mij ook voor geen meter, dus daar begin ik niet aan.



Wat doe jij er dan aan?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:55

Onder douche staan met een hete straal op je hoofd dat is bij mij het enige dat helpt, en dan niet 3 sec maar best een tijdje, dan voel ik mijn holtes gaan ploppen (soort frisdrank belletjes) dan kan ik mijn neus snuiten en voelt het weer een tijdje goed o ja wel gewoon goed proberen te ademen. En daarna meteen neusspray

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:04

Onder de douche kan je ook een beetje vapo-lucht zalf onder je voet en op je borst smeren.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 13:17

Ik kan ook mijn holtes spoelen, denk dat ik dat liever ga doen dan stomen.

cariena1
Berichten: 939
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:53

Mijn dochter van 5 hoest al 3 a 4 weken antibiotica hielp niet nu pufjes 6x daags arm kind buikpijn zere keel en snotneus

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:28

Sinds vandaag hoor ik ook bij dit topic helaas..hoopte de dans te ontspringen maar mijn famillie werd vorige week al ziek en na wat slecht slapen en drukte mag ik ook mee doen. Jeeh..valt nog mee trouwens als ik sommige van jullie verhalen lees. Hier is het puur en alleen verkoudheid, beetje spierpijn, hoofdpijn en snot.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:44

Hoesten doen wij hier ook al even.

Mijn zoontje van 5 aan de drosera complex gezet en was vlot over. Msschien moet ik dat zelf ook gaan nemen hihi.

Anoniem

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:14

Hoesten, de rest ook maar vooral dat hoesten..
In combinatie met m’n astma ben ik echt enorm kortademig.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:50

Hier houd het ook echt lang aan, de ene dag voel ik me beter en denk ik er vanaf te zijn maar de volgende dag is het weer niks....
Bah kwakkel gedoe!
Dan liever 1 volle week ziek en er dan vanaf zijn.....
Hebben jullie ook zo'n druk op jullie hoofd?

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:06

Ik ook ziek. Vorige week donderdag op controle bij de longarts. Viel toen nog wel mee. Voor de zekerheid stootkuur prednison. Dezelfde avond doodziek en begonnen. Na een week nog niet beter en nog een week prednison en antibiotica gekregen. En natuurlijk een stuk of 10 pufjes per dag en neusspray en pillen tegen overgevoeligheid van de luchtwefen. Voelde me gisteravond beter, maar nu weer ziek en ik heb oud en nieuw vroege diensten waardoor ik me nog rotter voel....
Maar zo te lezen veel lotgenoten. Beterschap allemaal

Anoniem

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:45

Jij gaat ziek werken??

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:49

Als ik een baan zou hebben zou ik ook gewoon gaan werken :j , maar ben ook in principe chronisch ziek dan zou ik nooit meer kunnen werken eigenlijk. :=

Anoniem

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:51

Als je echt koorts hebt, en echt griep hebt en gaat werken vind ik dat tamelijk aso.
Maar dat heb ik al vaker gezegd, houd je bacillen dan beter thuis des te sneller zijn we allemaal van de griep af.

Als het gewoon gaat met een paracetamol is t anders vind ik, maar ook dan... let een beetje op je medemens. Bij mij op werk in de zorg is weleens iemand naar huis gestuurd daardoor, omdat we anders allemaal ziek zouden worden en wie weekt er dan.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:58

Ik heb in het verleden bij een groot bedrijf gewerkt waar je gewoon moest komen. Ze hebben liever dat je komt en weer naar huis gaat als het echt niet meer lukt, dan dat ze iemand moeten regelen. En dan sta je ook nog in de horeca eten en drinken te verkopen. Mijn dagverantwoordelijke was toen ook uitgevallen naar mijn leidinggevende, op het moment dat ik binnenkwam.
“Ze staat hier te zwalken op haar benen, kan niks binnenhouden en jij laat haar hier in de voedselverkoop werken?”

Zelfs mijn moeder is toen nog een keer uitgevallen, omdat ik te horen kreeg dat ik wel erg vaak ziek was.
“Vind je het gek als jullie haar nooit uit laten zieken”

Nu ben ik altijd aardig hard voor mezelf. Een paracetamolletje en gaan met die banaan. Maar als ik ook echt ziek ben, ben ik ziek.
En dan moet je gewoon naar je lichaam luisteren.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:59

Deugenietje schreef:
Mazida schreef:
Ik begin de dag met een waterijsje om mijn keel te ontspannen, dat helpt wel :+



Ik ga ook ijsjes kopen


Wat een slim idee! Mij overviel tweede kerstdag 's avonds laat de griep... Echt van het een op het andere uur.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:02

Ik voel me rot omdat ik vroege diensten heb en als ik er niet ben iemand die vrij was moet komen. Ik weet nog niet of het gaat lukken. Ik heb overigens contact met de infectiepreventie van het ziekenhuis waar ik werk en met de ingezette behandeling mag ik komen als ik beter ben.
Redelijk asociaal om er van uit te gaan dat ik hier niet zorgvuldig mee om ga.maar goed ik voel me op 29 december knap banketstaaf dus dat ik vroege diensten heb met oud en nieuw en niet weet of dat gaat lukken of dat er iemand die de kerst ook al gewerkt heeft terug moet komen.