Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34638
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:41

Ik voel me zo raar in mijn hoofd van het kuurtje. Net gelezen dat je wanneer je duizelig bent beter geen auto kan rijden. Oeps :o gisteren wel gedaan, klein halfuurtje. Niet goed bevallen uiteraard. Daarna toch maar weer een dutje op de bank want ik was gesloopt. Maar ja, dochter had haar eerste wedstrijd op de manege en dat wilde ik niet missen.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:53

Ook ik meld mij hoofd zit vol, neus zit dicht keel vol slijm.
En ik wil dr weer vanaf want slaap nu al paar dagen zo slecht

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:16

Ik heb vannacht ook meer wakker gelegen dan geslapen ben gesloopt ben na 4 dagen weer aan het werk maar merk dat ik toch echt een hoop energie mis..
Ik was gaan slapen toen mijn neus open was en werd 1,5 uur later wakker met Mn neus helemaal dicht en kreeg hem niet meer open ;(
De rest van de nacht wakker gelegen..
Moet vanavond eigenlijk me paard rijden die heb ik al een week niet gereden en maar 2 keer gelongeerd afgelopen week :(

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:35

Je moet niks Helga. Ik begrijp het wel, want ik ben ook al 4 dagen niks waard, maar aan jezelf denken is nu echt het handigst. Het is zo'n hardnekkige griep. De HA zei hier dat het wel 14 dagen kon duren en de nasleep wel 5 weken. Echt goed uitzieken dus, want anders heb je alleen jezelf er maar mee. Alhoewel ik er ook helemaal zat van ben!!

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:39

Ik loop ook hardnekkig door, terwijl mijn lijf echt schreeuwt om rust. Maar ja, geen koorts, dus ben niet ziek. _-:( ( klopt niet, I know).
Heb 1 baan waar ze extra op me letten omdat mijn ziekteverzuim vroeger te hoog was en 1 baan waar ik niks verdien als ik niet werk, dus tja ...
Heb erg weinig energie. Hoest zo erg dat ik bijna over mijn nek ga en pijn in mijn keel icm bijna geen stem.
Trek me de dagen door mbv neusdruppels ( geniale werking gelukkig), fluimicil, paracetamol (4 a 8), vicks keelpastilles ( ook top!) en een gorgelmiddel met kamille. O ja en echinaforce druppels.
Heb ook die termijn van 5 tot 8 wkn gehoord. := Zit nu op week 1,5. Dan wordt het nog wel even aanmodderen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:42

Ik kan me ook melden. Eerst 1,5 week 'gewoon' belabberd' geweest (misselijk, stijve spieren, hoofdpijn, zoveel keelpijn dat het doortrok naar mijn oren) , afgelopen donderdag wat beginnen hoesten en hees en zaterdag was het hek van de dam, letterlijk braken van het hoesten, dus vandaag maar dokter. (Ivm medicatie doe mijn immuunsysteem onderdrukt moet ik sneller gaan) Ik mag 6 dagen aan de antibiotica omwille van een infectie van de luchtwegen. Het vóelt 's avonds alsof mijn lijf mijn longen er uit probeert te werken. Heb mezelf voor de 2e nacht naar de zetel verbannen gezien mijn man om vier uur moet werken en ik 'm wakker houd met m'n gehoest :(:)

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 01:36

Ik hoest ook al een hele tijd de longen uit mn lijf, zaterdag erg hoofdpijn gehad, het gevoel dat wanneer je voorover buigt na 2 seconden je hersenen er achter aan komen. Nu sinds vandaag erg buikpijn, constant een gevoel van erge honger maar dan met pijnscheuten er door. Ik heb vanochtend dus maar wat proberen te eten maar dat kwam er even later allemaal weer uit. En nu kan ik niet slapen want zodra ik plat ga liggen heb ik het gevoel dat er ik weet niet wat naar boven komt..

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 06:06

Hier alweer vroeg wakker door het gehoest en ik klink als een leeglopende doedelzak als ik adem en hou mezelf wakker door dat gepiep :')

Straks maar weer even op de bank of zo :Z :Z

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:17

Ik heb wel mn stem weer terug, maar nu begint mn neus :+.
Wel naar stage, maar veel waard ben ik niet..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:02

Es_ther schreef:
Ik heb wel mn stem weer terug, maar nu begint mn neus :+.
Wel naar stage, maar veel waard ben ik niet..

Is dat wel verstandig?

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:54

Ik ben ook voor het eerst in 7 jaar ziekgemeld op het werk. Had gehoopt vandaag weer te kunnen maar het gaat met de dag slechter.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:53

Ben nu voor de 2e dag thuis. Keelpijn heeft niet echt doorgezet en het snotteren valt wel mee. Maar ik voel me zo slap als een vaatdoek en gisteravond spierpijn en kou. Heb de hele ochtend geslapen en heb net voor het eerst weer wat gegeten. Voel me nu wel ietsjes beter als gisteravond. Wie weet morgen weer lekker aan het werk.

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:17

Hier het advies van de verliskundige om niet te gaan werken deze week. Maar ik moet er nog even over nadenken. Knapt heel langzaam wel iets op. Nog een goede tip is gember thee met honing en citroen. Werkt als een malle voor je keel en verkouden. En mogen zelfs zwangere vrouwen ;)

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:04

Ik heb er nu ook nog bijholteontsteking bij... -O-

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:09

Ik meld me ook. Vorige week woensdag en donderdag zelfs koorts gehad maar dat is nu gelukkig verdwenen.
Nu is het vooral veel keelpijn en hoesten. Soms moet ik zo lang en hard hoesten dat ik er van moet overgeven. Ook een loopneus en oorpijn zijn aanwezig. Van mij mag het snel afgelopen zijn met het snotteren :brr:

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:28

En we gaan door, opnieuw ziek. Barstende hoofdpijn, keelonsteking, oorontsteking, en zelfs mijn ogen doen pijn. Geen loopneus gelukkig.

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:34

Snot en hoest me ook helemaal het lazarus . Zei iemand afgelopen weekend dat het wel vier weken kon duren. Maandag kreeg ik in de ruitershop het advies om verse gemberthee te maken. Deze even laten afkoelen en dan honing erbij doen. Dit doe ik dus en moet zeggen dat ik echt het gevoel heb dat het op z’n retour is.

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:19

Ik pak pure honing tegen de kriebelhoestaanvallen en dat verzocht best goed.
Ik heb me vandaag afgemeld en de rust doet me ook echt goed. Niks hoeven, niet praten. Ik voel me nu wel wat beter.
Morgen helaas wel weer werken. ;(

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:21

kinel schreef:
Snot en hoest me ook helemaal het lazarus . Zei iemand afgelopen weekend dat het wel vier weken kon duren. Maandag kreeg ik in de ruitershop het advies om verse gemberthee te maken. Deze even laten afkoelen en dan honing erbij doen. Dit doe ik dus en moet zeggen dat ik echt het gevoel heb dat het op z’n retour is.


Dit schijnt dus echt heel goed te zijn. het beste is ook nog een schijfje citroen erbij voor de vitamine C!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34638
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:32

Ikkedus: ziek is ziek toch?

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:35

och hou op hoor...
1e week van januari begon ik te snotteren, vervolgens 2 weken ziek thuis gezeten met griep en een dikke keelontsteking.

Afgelopen zondag kreeg mijn moeder de griep, maandag begon mijn vader al te klagen dat hij was aangestoken, dinsdag mijn broer ziek thuis gebleven omdat ie ziek was en vandaag begon ik...
oh en om het allemaal nog mooier te maken begon mijn vriend vanmiddag ineens ook %)

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:03

SusanH schreef:
Ikkedus: ziek is ziek toch?


Zou wel moeten he? Maar ligt een beetje gevoelig in mijn situatie.

Morgen margedag en vergaderen, dus niet heel actief gelukkig. Ik zet wel ff door. Hierna even de halve week vrij.

Hoe maak je verse gemberthee? Ik maakte vroeger aktijd thijmthee en dat hielp ook aardig. Alleen raadde mijn drogist en apotheek het nu af.

Ik heb nu trouwens pijn achter op mijn ribben van alle hoestbuien. Das weer nieuw.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:10

Hier hebbeb ik en vriendlief ook deze griep te pakken... wat een zeer vervelende griep.. wn dan zeg ik heg nog netjes... lang geleden dat ik zo beroerd ben geweest..

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:19

Meld me! Week voor carnaval luchtweg infectie gehad, dinsdag en gisteren avond en ochtend 39/40 koorts, wel gewoon gewerkt maar paardje gisteren niet gereden. Beide kindjes al een week af en aan koorts, jongste slechtste er aan toen met zn bronchitis erbij, al week lang elke nacht (vanaf bedtijd 19.15 eigenlijk) om het uur, soms 2 uur, naar hem toe omdat ie zo huilt
Mn man ook al hele week in de ziektewet

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:56

Ik meld me ook. Al sinds maandagavond koorts variërend van 38,5 tot 39,5. Wat een ellende. Spierpijn, licht in mijn hoofd, hoesten (van dat taaie slijm wat ik niet weg krijg), keelpijn, hoofdpijn, koud/warm/koud/warm, slap en vermoeid en sinds gister ook nog snotverkouden. Het lijkt net alsof ik een blauw oog heb gehad zulke kringen heb ik onder mijn ogen. De paracetamol vliegt er doorheen. :+ Helaas lijkt het nog niet echt beter te gaan.
-O-