Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:24

haha je hebt wel een punt! voor mij voelde het over gaan op dampen alleen niet als stoppen met roken door dezelfde handeling.

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:45

Ik ben sinds een maand of 3 aan het dampen. Heb een paar weken geleden een terugval gehad waardoor ik weer aan het roken ging, maar daar ben ik nu weer twee weken vanaf en nu is de behoefte eigenlijk veel minder.

Bijzonder veel last van mn keel van de PG dus ik zit nu op 70VG/30PG, 100% VG zou misschien beter zijn maar ik krijg daar totaal geen lekkere smaken van gevonden.

Ik heb echt ook de hele kast vol liggen met spul wat ik allemaal niet lekker vind. :( Ik ben begonnen met 12mg, zit nu op 6mg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:58

Dat kan kloppen Iris. Op 100%vg basis is er vrij weinig te krijgen. Dan zou je kunnen proberen om zelf te gaan mengen met als basis 100%vg.
Hou er dan wel rekening mee dat de smaakbeleving minder zal zijn. PG geeft namelijk meer smaak dan VG. Al is dit wel op te lossen door het toevoegen wat wat extra aroma (als je zelf gaat mengen).

De 70VG/30PG daar kreeg je ook last van je keel van?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:04

Ik heb voor kerst een cursus stoppen met roken gehad, die van radio 538.

Dampen heb ik ook gedaan, enige voordeel ervan vond ik dat het niet stonk. Verder ging ik er zowat dood van, hoestbuien enzo, niet normaal. Van andere samenstellingen waarvan ik niet ging hoesten, bleef ik de hele dag hijsen omdat ik niet het idee had dat ik gerookt had. Nee, niets voor mij, ben snel weer overgegaan op normale sigaretten.

Maar nu aftellen tot 4 januari *\o/* .

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:13

Ik heb nog steeds een plakkerige keel. Ben er zelfs mee naar de kno arts geweest. Die zei dat er zeer dik taai slijm in zit dat zo diep zit dat ik 't niet op kan hoesten.

Dit is een gevolg van het stoppen met roken maar wordt versterkt door een' allergische reactie' op de glycerol.

Het is al wel minder dan 't was. Hoop dat het helemaal overgaat. Was ook de reden dat ik weer begonnen was met roken. Want in sigaretten zit een stofje dat je slijmvliezen in toom houdt. En toen ik weer gewoon rookte gingen m'n keelklachten weer weg, maar m'n gevoel voor eigenwaarde ook. :+

Dus toch maar weer gestopt. Nu nog omlaag met de sterkte. Naar 0.6 ging eigenlijk best makkelijk, voel me een stuk rustiger zelfs. :?

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:35

Wil me hier ook melden! Wil na dit pakje stoppen met gewoon roken.. Omdat het Me allemaal veel te duur word. Heb een vapepen liggen met vloeistof dus dat word m'n vervanger hopelijk tot de vloeistof op is. Daarna moet t klaar zijn.. We gaan het zien.. Hopelijk dat mensen me hier wat steun kunnen geven! Rook nog niet heel lang vast dus moet makkelijker te stoppen zijn

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:49

Hoi allemaal, ook ik meld me hier.
Op 2 januari stop ik met roken. Ik ben er klaar mee, ik krijg het benauwd de laatste tijd en ik ben als de dood iets onder de leden te hebben.
Ik wil niet gaan dampen, de hele bezigheid van roken kost me veel tijd en ik vind het te kostbaar. Bovendien is van dampen niet 100% bewezen dat het gezond is, het is wel gezonder dan roken.

Hopelijk kunnen we in dit topic elkaar steunen, ook als niet damper. Ik hoop door hier te posten een stok achter de deur te hebben, hoewel mijn omgeving en gezondheid vooral een stok achter de deur zijn natuurlijk!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:57

Hier ook een stopper.
In 2018, lekker cliché.

Rookte niet veel en ook niet lang, dus verwacht geen problemen met stoppen.
Ben er gewoon klaar mee en heb er geen lol meer an.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:00

Mazzel dat je niet veel rookte en niet lang Esaqar!

Ik heb jarenlang geroepen; ik kan zo stoppen als ik wil, ik was een echte parttime roker en ineens was ik die grens over. Dat dat ongemerkt is gebeurd heeft me best laten schrikken, ik wil er niet afhankelijk van zijn en ben (was) het toch. Nu ‘even’ met de billen bloot en ‘gewoon’ stoppen, al weet ik dat het makkelijker klinkt dan dat het gdaan is natuurlijk.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:04

Hier ook een damper sinds 2 maand.
Ik draaide mijn sigaretjes zelf.
Tot een verstokte sjag roker bij mij op het werk ging dampen.
Die kon het volhouden.
Dus ik dacht waarom ik niet!
Ik ben echt geboren met een sigaret in mijn mond bijwijs van spreken.
Ik was nog niet uit bed of ik zat al aan zo.n stinkert te lurken.
Op een gegeven moment kreeg ik last van wat kuchjes en altijd een beetje de keel schrapen.
Dus dampertje gekocht en begon met de hoogste dosis nicotine.
Nu zit ik een dosis lager.
En zo langzaam aan wil ik steeds meer zakken.
Ik heb al zoveel meer lucht.
Hoesten doe ik niet meer.
En ik rook alles wat zoet is.
Aardbeien kers tropical ananas.
Heerlijk vind ik het.
En idd wat stinkt een roker zeg.
Ik word er onpasselijk van de walm als iemand voorbij loopt die gerookt heeft.
Dat wil ik echt niet meer!!

mika11

Berichten: 11115
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:07

Ik ben sinds september van het roken af.
Heb wel 20 jaar gerookt!
Maar in juli en augustus heb ik de E smoker gebruikt en de nicotine afgebouwd.
In september hier ook helemaal mee gestopt en sindsdien niet meer gerookt of gedampt.

Wel nog af en toe vlagen dat je zin hebt in een sigaret, maar dat gevoel doe ik verder niets mee en het verdwijnt ook weer.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:11

AmyII schreef:
Hoi allemaal, ook ik meld me hier.
Op 2 januari stop ik met roken. Ik ben er klaar mee, ik krijg het benauwd de laatste tijd en ik ben als de dood iets onder de leden te hebben.
Ik wil niet gaan dampen, de hele bezigheid van roken kost me veel tijd en ik vind het te kostbaar. Bovendien is van dampen niet 100% bewezen dat het gezond is, het is wel gezonder dan roken.

Hopelijk kunnen we in dit topic elkaar steunen, ook als niet damper. Ik hoop door hier te posten een stok achter de deur te hebben, hoewel mijn omgeving en gezondheid vooral een stok achter de deur zijn natuurlijk!

Wat mij heel erg hielp was het aan veel mensen vertellen. Hierdoor durfte ik sowieso geen sigaret meer op te steken omdat ik me dan dood zou schamen omdat iedereen weet dat ik gestopt ben! en in de app bijhouden hoeveel geld je bespaart is ook leuk! ik zit nu op 84 euro!

succes allemaal!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:28

Britt_Sisi, bedankt voor de tip! Gelukkig ben ik een flapuit dus ik heb het al aan heel veel mensen verteld (zelfs aan degene bij wie ik mijn sigaretten altijd haal :j )

Anoniem

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:39

Volgens mij heb ik me hier nog niet gemeld. Goed hier ook lekker cliché stoppen in 2018. Heb slechts een jaar vast gerookt (bijna pakje per dag). Pakje wat ik nu heb maak ik op en dan is het gewoon klaar. Heb eerder geprobeerd te stoppen maar dat werd minderen naar max 3 sigaretten op een dag.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:42

Met dampen ben je niet gestopt met roken,roken is een geestelijke gewoonte,en die gewoonte heb je nog steeds met dampen. Je krijigt idd. niet meer die 600 giftige stoffen binnen warvan er 70 kanker verwekkend zijn,maar je verslaving is niet weg. Ik ben nu ruim een jaar gestopt en nog steeds pak ik soms een pen of coctailprikker vast als een sigaret en wil die dan naar me mond brengen.Nog steeds is die gewoonte niet helemaal weg.

Ik las een tijdje terug dat de E-smoker net zo slecht is als gewoon roken vanwee de chemische stoffen die erin zitten. Als je echt wil stoppen met roken,ga naar je H.A. en volg het stoppen met roken traject.je krijgt de hulpmiddelen allemaal vergoed.Het is zwaar, voor mij was het een hel,maar het is me gelukt.

Toch knap dat je van een sigaret over stapt op dampen.En ik wens jullie ook heel veel succes is van die vreselijke gewoonte af te komen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:36

Dat klopt dus niet, dampen is een stuk gezonder dan roken, er zijn een heleboel testen gedaan die bewijzen dat de meeste stoffen niet gevaarlijk zijn.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:40

Het is minder schadelijk dan sigaretten maar niet doen is nog beter is wat ik begreep.
Verder kloppen de eerste zinnen wel, de verslaving zit grotendeels in de handeling.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:46

Ik rook al zo'n 15 jaar en moet ook maar eens gaan stoppen. Ben al eens gestopt en overgegaan op de esigaret.
Ergens in sept heb ik nieuwe batterijen gekocht voor mn esigaret (ik gebruik al jaren de simpele e-Go met clearomizer met Camel smaak en banaan) een nieuwe oplader besteld en nieuwe smaakjes. Was ik toch na 2 weken mn oplader weer kwijt _-:(
Dus nu online een nieuwe oplader besteld en als die binnen is gaan we er weer voor.
Ik bestel alles op Ali-express bij Heavens Gift :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:16

Wees wel heel voorzichtig met niet bij elkaar passende electronica. Er zijn verschillende ongelukken geweest met opladers en batterijen die niet bij elkaar pasten en de boel daardoor ontplofte. Ik heb totaal geen verstand van watts en ampere's en dergelijke, dus ik koop het spul bij elkaar bij een gerenommeerd bedrijf, weet ik zeker dat ik geen brand veroorzaak.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:34

Nynke, veel shops in Nederland kopen in bij Heavens Gift. Het meeste komt uit China.
Ik bestel het alleen rechtstreeks bij hun ipv via een tussenpersoon in NL. Scheelt me veel geld.
Het zijn originele producten van Joyetech. Niet van die namaakmeuk

Anoniem

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:13

Hoe zit het dan met de verzendkosten Claudia?
Ik bestel mijn spullen tot nu toe alleen in NL, maar als ik naar het prijsverschil kijk zou Heavens Gift wel een mooie optie zijn :-)

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:27

Verzendkosten zijn gratis :)
Kan je ook aanvinken in de app van Ali.
Ze zijn ook heel vriendelijk. Als je iets niet snapt of uitleg wilt over een product dan vraag ik dat via de chatfunctie. Krijg je netjes bericht terug.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:49

Ik ben al een jaar of 4 van de sigaretten af dank zij de damper. Ook helemaal nicotinevrij en ik merk dat ik langzaamaan ook steeds minder ga dampen. Ik ben niet bewust bezig om er mee te stoppen maar ik hoop vanzelf op een punt te komen waar ik geen nieuwe vloeistof meer hoef te bestellen.
Mijn favoriet op het moment is de Istick Basic. Ik mix milde tabak met appel en vanille.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 17:57

Leuk nog meer dampers!

Ik ben helaas terug op de sigaret omdat ik de nicotine op een andere manier niet kan verdagen
Rook overdag 2 tot 4 sigaretten en de rest dampen

Baal echt als een stekker want het ging zo goed maar kon niet slapen niks meer nu slaap ik weer heerlijk
Ga het wel proberen af te bouwen want ik wil die stank echt niet...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:24

Gentlegiant dat niet kunnen slapen zijn afkick verschijnselen van het Nicotine gebrek! dit is tijdelijk en kan een aantal weken duren. Ik heb dat ook gehad en je hoort het van meerdere.