2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:47

Thanks! :D

Oeh hotcabin ken ik niet, al zegt de naam al genoeg! Ik zal het straks even Googlen. Hoe bevalt het jou??

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:50

Dovahkiin schreef:
Ik zit in een afvaltopic omdat ik voorheen door stress en werkdruk een slecht voedselpatroon had. Dan kwam ik thuis, en belandde ik op de bank en was dan alleen maar aan het vreten. Weinig beweging, en ja dan weet je het wel. Nu heb ik geen stage meer dus een rustig vaarwater wat maakt dat ik de motivatie beter kan vasthouden. En dus ook mijn calorieen tel. Ik schrok alleen hoe weinig dit was terwijl ik voor mijn gevoel echt wel voldoende had gegeten. Op sommige dagen heb ik 3 maaltijden zonder tussendoortjes en die mis ik dan ook niet. Ik was alleen bang voor die "Spaarstand" waar mensen je altijd voor waarschuwen en op zoek naar tips om dit tegen te gaan. Gelukkig zijn er medestanders die hetzelfde hebben als ik.
Dus vandaar dat ik in het topic zit. En de (voornamelijk) meelees motivatie doet mij goed. Ik ben al wat gewicht kwijt. *\o/*


Thanks voor je uitleg, het was ook absoluut niet als kritiek bedoeld hoor! Ik vroeg het me gewoon af. Super goed dat je al wat kwijt bent, vooral lekker doorzetten nu! Onregelmatig werk en stress is ook echt killing qua eten. Als ik veel stress heb merk ik ook dat ik naar eten grijp.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:31

Ik moet me met dit warme weer er echt toe zetten om te eten. En dat voor iemand in een afvaltopic haha.
Dus ik ben toch maar weer aan het calorieën tellen. Ik denk dat het gezonder is om regelmatig zo'n beetje hetzelfde binnen te krijgen.
Slaapstand bestaat dan niet blijkbaar, maar ik ga anders vast jojo-en. Of bestaat dat ook niet?!
In ieder geval ga ik zondag weer aan de prednison dus dan heb ik weer honger als een paard.

Ik denk dat ik in zo'n warmtecabine ook direct ter aarde stort.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:36

Ik heb ook haast geen eetlust met dit weer hoor Raket. Lekkere frisse salades wel! Heb vandaag een heerlijke rauwe bloemkoolsalade gemaakt met een yoghurt-kerrie dressing <3 Maar daar zaten alleen maar gezonde dingen in.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 02:41

Je hoofd ligt er buiten wat het een héél stuk draaglijker maakt ;) mij bevalt het goed om zo weer te starten met sporten na 1,5 jaar niks doen ivm zwangerschap/bevallen/baby!

Zondag weer wegen, ben zo benieuwd! Dat doe ik niet thuis maar bij buik de afvalstudio waar ik ook sport :)

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:01

Welkom Amaryllis, goed zeg jouw plan de campagne! Op naar je weging, op zondag zorgt het er wel voor dat je niet los gaat op zaterdag... Hihi!

Afbeelding

Vanavond eet ik een volkoren pita als pizza!
Laat jullie nog weten of het een geslaagd alternatief geworden is, zonder recept weet je dat nooit! :D

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:04

Only2Bianca schreef:
Welkom Amaryllis, goed zeg jouw plan de campagne! Op naar je weging, op zondag zorgt het er wel voor dat je niet los gaat op zaterdag... Hihi!

[ [url=m/UyKdpT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanavond eet ik een volkoren pita als pizza!
Laat jullie nog weten of het een geslaagd alternatief geworden is, zonder recept weet je dat nooit! :D


Wat voor leuk boekje is dat

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:19

Een bullet journal, maar ik gebruik hem nu ook voor mijn afval plan, motiveert mij onwijs. Hou van tekenen dus ook nog eens goede afleiding...

Afbeelding

Er is een heel leuk topic over op Bokt!

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:51

Only2Bianca schreef:
Welkom Amaryllis, goed zeg jouw plan de campagne! Op naar je weging, op zondag zorgt het er wel voor dat je niet los gaat op zaterdag... Hihi!

[ [url=m/UyKdpT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanavond eet ik een volkoren pita als pizza!
Laat jullie nog weten of het een geslaagd alternatief geworden is, zonder recept weet je dat nooit! :D


Ik vind jou journal zoooo gaaf <3

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:10

ohh die journal is inderdaad erg gaaf! Ziet er kei mooi uit. Merk je ook dat het je motiveert? Of dat het je helpt?

Edit: Oh lees net terug dat het je inderdaad motiveert, mooi dat het werkt.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:20

Zeer zeker! Zondag weegdag is hele goede zelfbescherming voor het weekend ;)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:06

Wat tof dat journaal! Zelf zou ik daar dus helemaal geen tijd voor hebben, maar het zou misschien nog voor een klein beetje extra motivatie kunnen zorgen.
Hier ook geen trek door de warmte, moet mijzelf bijna dwingen wat te eten.

Ik las iets over zoutig hartig eten? Een grappige combinatie is een boterham met pindakaas en paprika. Door het zoetige knapperige van de paprika is het net hagelslag!

Gister middag naar huis fietsen met 37 graden was echt even afzien. Man man man, zweet in je ogen prikt nog erger dan shampoo... Was kledder kledder nat, alsof ik onder de douche gestaan had met mijn kleren aan. Maar wat gaf dat koude flesje water een voldoening zeg. Heerlijk.
Nog altijd gaan hier gestaag de kilo's in de min.
Vandaag en dagje nietsnutten (beetje huishouden, wasje draaien enz) morgen ochtend weer een lang rondje fietsen.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:40

Goed bezig Jorika, wat moest je voor route fietsen? Paprika en pindakaas klinkt hééél gek, paprika wat smaakt naar hagelslag als een soort hele fijne uitvinding :=
Verlang heel erg naar hagelslag dus wie weet proef ik hetzelfde! Hahahaha...
En nog afvallen ook, wat is je doel?

Mijn pita pizza was echt verrukkelijk! Vult als een malle en met groente van de grillplaat bijna geen kcal.

Afbeelding


Misschien wordt het tijd voor een ‘kijk mij eens blij worden van voedsel topic’
Sorryyyy voor de spam, wat aten jullie vanavond?
Ben zo benieuwd maar er komen niet zo veel menu’s voorbij. Is dat bewust in dit topic?

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:30

Ohh dat ziet er echt lekker uit Only2Bianca! Welk 'recept' heb je gebruikt? Ik wil ook echt graag nog een keer zo'n pizza-vervanger proberen :9 Verder zou ik het inderdaad ook leuk vinden als er meer foto's en recepten geplaatst worden, zeker als iemand een mooie voedselontdekking doet haha.
Gistermiddag at ik o.a. een salade van spinazie, mango, aardbei, kiwi, mais, paprika, tomaat en kip. Vandaag o.a. een kipburger+kipworstje en gegrilde courgette+paprika van de barbecue.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:36

Vooral met het hete weer heel erg lekker: watermeloen met feta. Wij vreten het nu voor de tweede dag op een rij omdat het toch een beetje speciaal voelt maar wel voedzaam en gezond is. Echt heel fijn. Vandaag eten we er rosti en een vleesvervanger bij uit luiheid, maar had het van de week bij de risotto en dat was ook heerlijk.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:44

Heeft er iemand tips over eten waar je lang vol van zit? Aantal calorieën maakt even niet uit. Volkoren producten krijg ik vrij snel honger van. Ik kreeg eerder de tip van ei. Dat werkt wel.
Ik moet van de week weer een operatie en moet nuchter blijven terwijl ik véél ptednison gebruik.

Feta en watermeloen, dat ga ik ook eens proberen. Wij hebben shakshuka op. En ik heb een fruitsalade klaar staan.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:47

Shakshuka is ook echt een van mijn favorieten, heerlijk <3

Oef qua lang vol blijven zou ik dan toch denken aan hele grote hoeveelheden koolhydraten icm eiwitten. Dus bv een hele romige pasta met veel kaas.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:34

Wij hebben vanavond gebarbecued. Meer gegeten dan ik wil en ook te vet. Onwijs last van mijn buik nu. Baal als een stekker. Ben nog wel binnen mijn calorie doel maar had zo echt niet gehoeven..

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:39

Wij hebben vanavond noten rijst met pangasiusfilet en thaise wokgroente (AH) in Woksaus (oyster garlic) van Go-Tan gegeten. Lekker makkelijk om te maken en volgens mij best gezond.

Die pita pizza's zien er lekker uit :9

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:44

Dit was mijn recept vanavond:
Pita Original Voorgebakken volkoren pitabrood 4 stuks | AH.nl
https://goo.gl/images/DaFdbo
En dan 1 broodje halveren, beleggen met een eetlepel tomatensaus en gegrilde groente uit de grill/tosti ijzer. (Gougette/champignon/paprika) en 8 min in de oven.

Mijn mening is dat eiwitten (kwark/gekookt ei/noten/kip/eiwitshake beter vullen dan koolhydraten.
Een bak kwark vult beter dan een krentenbol, mijn lichaam vraagt dan alleen maar meer krentenbollen.... of voor Chinees liefhebbers - veeeel koolh. maar na een uur weer honger. Het is een snelle brandstof voor (duur)sporters, maar ik eet er snel te veel van dus nu beperkt.
Zou persoonlijk oppassen met zware maaltijden de avond voor een operatie.
Sterkte Raket, wat een ellende voor je! :(:)

Ging jij niet op vakantie Elize?
Vervelend dat je last hebt van je eten, hopelijk gaat het snel over. Morgen weer een nieuwe dag! #balenvanbbq

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:50

Ik ga morgen inderdaad. Eerste keer zonder de kinderen ook. Oma logeert bij ons thuis :).

Nog steeds buikpijn helaas. Maar indd morgen weer een dag. Moeten vroeg weg en zal wel een rommeltje worden qua eten met zo'n reis-dag maar ach, komt vast goed.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:06

Only2Bianca schreef:
Goed bezig Jorika, wat moest je voor route fietsen? Paprika en pindakaas klinkt hééél gek, paprika wat smaakt naar hagelslag als een soort hele fijne uitvinding :=
Verlang heel erg naar hagelslag dus wie weet proef ik hetzelfde! Hahahaha...
En nog afvallen ook, wat is je doel?

?


16km met heel erg weinig schaduw, wind tegen.
Doel staat voor nu op 80kg. Maar dat was voorheen 100, 95,90,85 en nu dus 80. Dan zie ik wel hoeveel motivatie er nog is om het doel naar beneden te schroeven. Nog 1,5kg en dan zitten we namelijk op doelstelling.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:12

Only2Bianca schreef:
Mijn mening is dat eiwitten (kwark/gekookt ei/noten/kip/eiwitshake beter vullen dan koolhydraten.
Een bak kwark vult beter dan een krentenbol, mijn lichaam vraagt dan alleen maar meer krentenbollen.... of voor Chinees liefhebbers - veeeel koolh. maar na een uur weer honger. Het is een snelle brandstof voor (duur)sporters, maar ik eet er snel te veel van dus nu beperkt.


Ja, herkenbaar! Heeft vooral te maken met suiker en het effect wat dat heeft op je hersenen; je hersenen willen daar alleen maar meeeer van. Daarom eet ik ook geen light producten: geeft geen verzadiging, is chemische troep en je blijft zoeken naar een suikerpiek. Hoe heerlijk die ook is natuurlijk ;)

Kijk maar eens naar het verschil wanneer je een glas cola light/zero bij je eten drinkt of een glas water. Water maakt dat je vol zit, de cola laat je nog een keer opscheppen. Daarom tel ik ook geen calorieën, want 0 kcal in light lijkt leuk maar is in mijn ogen niet geschikt voor mijn lichaam.

Het is best pittig om af te kicken van de suiker maar voel me al zoveel beter en minder opgeblazen :o

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 07:36

Wow Jorika. Super goed bezig! Succes met de(ze) laatste 1.5kg.

Amaryllis erg herkenbaar ja. Ik ben gewoon zwaar cola verslaafd. Maar nu ik het al een poosje niet gedronken heb vind ik sowieso al die zoete troep gewoon niet lekker meer, niet alleen cola maar alle frisdranken. Ergste suiker afkicken verschijnselen ben ik gelukkig wel kwijt nu en voel me ook echt fitter.

Ik tel dan wel calorieën maar voor mij heeft dat als resultaat dat ik gezondere keuzes maak maar daar ook met mate. Zoals de couscous die ik van de week at. Wat hoger in calorieën maar minder dan ik vroeger zou eten. Tegelijk vullend genoeg, redelijk gezond en vooral ook echt heel lekker.

Maar mijn grootste calorie inname zat voorheen ook juist in cola (dronk rustig een fles per dag: wordt nu al misselijk bij het idee) en snoepen.

Edit: overigens sport ik sinds een maand dus ook minimaal 2x per week (liefst meer) naast het vdagelijkse wandelen dat ik toch al doe.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:03

Ik drink nu al zo lang geen fris en sap meer dat ik gewoon misselijk word van de lucht alleen al.
Van de week trok onze stagiair een blikje red bull open, omg ging bijna over mijn nek! Wat is dat vies zoet zeg.
Dat er mensen zijn die niet zonder dat spul kunnen functioneren :r