2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoTwixLeft
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:16

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/yWsRwf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eiwit pannenkoek met kwark en bramen VS. Home Made pizza... O:)
#stillgoingstrong


(Is iedereen op vakantie in dit topic? Mis zoveel mensen... )


Ziet er lekker uit!

Ik heb het wat warm :+ En druk met werk, net klaar dus kan met m'n voetjes op de bank. Want ik heb ook direct even het lijstje gemaakt! 8-)


Afbeelding
Dankzij MickeytJe hebben we een flinke "groei" in afgevallen kg. Ze is dan wel eerder begonnen, maar dat maakt imo niet uit.

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:31

Romeo2007 schreef:
Only2Bianca schreef:
[ [url=m/yWsRwf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eiwit pannenkoek met kwark en bramen VS. Home Made pizza... O:)
#stillgoingstrong


(Is iedereen op vakantie in dit topic? Mis zoveel mensen... )


Sorry, maar die eiwitpannenkoek is ook geen volwaardige maaltijd. Ik mis de koolhydraten en groenten

Echt? :')

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:33

Wat een drama..

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:45

Ik zit in de lappenmand en ik mis de positieve sfeer van eerder.
Bovendien ben ik even gestopt met actief dieten. Mijn doel os nu niet aankomen en niet afvallen. Woensdag word ik weer geopereerd. Als dat zonder complicaties verloopt begin ik weer. De laatste operatie is verzet vanwege de eerder complicatie. Il krijg dan wat extra hersteltijd.

En eigenlijk is het ook te warm om te bewegen nu. Zelfs te typen haha.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:53

Ik heb ook het idee dat veel mensen door de warmte het diƫten even laten zitten. Snap ik ook wel.

Ik heb vandaag totaal gefaald. Het begin met 1 koekje en ineens was er geen houden meer aan. Morgen maar weer sterk beginnen. En 1 dagje zondigen is volgens mij ook niet zo heel erg eens in de zoveel tijd.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:14

raket schreef:
Ik zit in de lappenmand en ik mis de positieve sfeer van eerder.
Bovendien ben ik even gestopt met actief dieten. Mijn doel os nu niet aankomen en niet afvallen. Woensdag word ik weer geopereerd. Als dat zonder complicaties verloopt begin ik weer. De laatste operatie is verzet vanwege de eerder complicatie. Il krijg dan wat extra hersteltijd.

En eigenlijk is het ook te warm om te bewegen nu. Zelfs te typen haha.


Alvast sterkte voor woensdag. Is dat weer voor je astma?

Hier ook een pauze ingelast. Niet door de warmte maar door de vermoeidheid. Na mijn vakantie wil ik de boel weer oppakken en tot die tijd hoop ik stabiel te blijven.

Door de warmte heb ik eigenlijk minder trek. Ik eet alleen wel veel ijsjes :oo Ik probeer t bij waterijs te houden maar af en toe is roomijs toch ook heel lekker.

Wat betreft de discussies over hoe je moet afvallen of wat je wel en niet mag eten daar doe ik niet aan mee. Ik vind het topic daar niet leuker van worden.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:59

Inderdaad weer voor mijn astma.
Waterijs is volgens mij niet heel slecht. Ik heb wat raketjes in de vriezer. Ik krijg keelpijn van die scoop die ze naar binnen schuiven.

Van warm weer krijg ik alleen trek in fruit, sla en soep. Dus dat valt wel mee gelukkig.

NoTwixLeft
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:34

Ijsjes *\%/* Daar hou ik nu toch het meeste van met dit weer!

Maar ook ik heb met deze warmte nooit zoveel trek om te eten en voor het maken ervan. Dus hier ook een soepje, salade of gewoon weer een broodmaaltijd. Geen fut om iets anders te maken/halen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:37

Romeo2007 schreef:
Only2Bianca schreef:
[ [url=m/yWsRwf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eiwit pannenkoek met kwark en bramen VS. Home Made pizza... O:)
#stillgoingstrong


(Is iedereen op vakantie in dit topic? Mis zoveel mensen... )


Sorry, maar die eiwitpannenkoek is ook geen volwaardige maaltijd. Ik mis de koolhydraten en groenten



Ik had gister als avondeten ook geen groenten.. ik had als tussendoortje al rauwe wortels gehad... dit kan best een keer als volwaardige maaltijd, je weet ook niet wat ze de rest van de dag had.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:39

Overigens mis ik de sfeer van eerser ook. Altijd hier dat geharrewar over wel of niet genoeg eten/ wat voor soort eten, wel of geen ongezond eten, tis laatste tijd nooit goed. Tuurlijk mag je je mening hebben, maar vind de sfeer gewoon niet tof meer

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:40

Daarom heb ik ook geen zin meer hier actief te posten..

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:00

Ik vind de sfeer hier niet zo heel leuk meer eerlijk gezegd. Merk dat ik niks meer wil posten omdat ik het gevoel krijg dat je het toch niet goed doet.

Dus vandaar.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:07

Anoniem schreef:
Daarom heb ik ook geen zin meer hier actief te posten..

Idem hier.
De sfeer is echt veranderd, erg jammer.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:58

Ik zou mij graag willen melden. Ben in het verleden al ruim 20 kilo kwijt geraakt.

Maar er mag nog wel zo'n 20 a 25 kilo af.

Alleen vind momenteel lastig te beginnen en vol te houden. Teveel verleidingen in huis. En diegene die boodschappen doet haalt meer ongezonde dingen in huis dan gezond. Of ik moet er telkens om vragen.

Gelukkig ga ik over paar weken uit huis. Dus dan heb ik er zelf controle over.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:39

ook ik wil graag wat kilos kwijt maar lijk gewoon al honger te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:40

SecretLIN schreef:
ook ik wil graag wat kilos kwijt maar lijk gewoon al honger te hebben

Met dit weer heb ik helemaal geen honger. Ja fruitsmoothies gaan er in. Maar verder :n

NoTwixLeft
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:43

Dat op jezelf gaan kan zeker positief uitpakken, love_western!

Sfeer hier is idd anders. Maar ik denk dat dat voor mij komt omdat ik niet alleen aan het afvallen ben. Ik ben aan het afvallen, m'n eetpatroon aan het aanpassen, m'n mindset verandert mee met m'n lijf, ik groei als persoon.
Het totaalpakketje "ik" verandert en dat mis ik in dit topic een beetje. Dit topic zou niet alleen er voor onze moeten zijn als het goed/slecht gaat, maar ook als we gewoon even iets meemaken. Beetje meer wat je irl met gewone vrienden ook zou bespreken. Nu weet ik dus niet in hoeverre dat mag, maar ik denk dat dat wel een positief effect zou kunnen hebben op het topic, niet alleen maar over eten/afvallen hoeven praten.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:40

Goed plan hoor. En al het gezeur negeren we. Ik ben nu bij het zwembad. Baantjes trekken is nu wel de lekkerste manier om te bewegen voor mij.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:46

onpaard schreef:
Goed plan hoor. En al het gezeur negeren we. Ik ben nu bij het zwembad. Baantjes trekken is nu wel de lekkerste manier om te bewegen voor mij.

Dinsdag ook gedaan, heerlijk! Moest me wel een beetje tussen de spelende kinderen manoeuvreren, maar daar worden we lenig van :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:57

Jammer. We kunnen juist allemaal echt steun hebben van dit topic.

De tips en recepten word ik echt heel blij van hier!

Ik merk ook dat mijn gewicht weinig doet met dit warme weer. Ik probeer wel redelijk te blijven eten en sport wel gewoon. Ga er dus maar vanuit dat het wel bij trekt. Ik kom gelukkig ook niet echt aan (althans schommel iets omhoog maar minder dan een kilo dus dat negeer ik maar)

Edit: helemaal mee eens om negatieve klank te negeren en leuker te maken.

Heerlijk dat zwemmen. Ik zit met de kindjes thuis en zoontje van 2.5 heeft iets tegen water.. durf sowieso met hen 2en en ik alleen niet zoveel aan.

Dit weekend gaan mijn man en ik voor het eerst zonder kinderen op vakantie. Een aantal dagen naar Barca. Hebben een hotel met infinity pool op het dak. Lekker bij het strand. Kijk er onwijs naar uit. Al vind ik het wel een beetje spannend met eten.. maar ja. Gewoon veel zien te bewegen en ontbijt/lunch zoveel mogelijk fruit en sla enzo te pakken. Merk al dat ik gelukkig steeds minder last van snaai momenten heb. Dan wat luxer diner en een drankje hier en daar maar gewoon doen. Moet wel leuk blijven ook

Mews

Berichten: 5502
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:03

SecretLIN schreef:
ook ik wil graag wat kilos kwijt maar lijk gewoon al honger te hebben


Iedereen is natuurlijk anders, maar ik merkte zelf dat ik juist veel minder honger heb nu ik structureel minder eet. Wellicht geeft het wat hoop. :) En ja, de eerste weken waren loodzwaar, maar ik dacht toen altijd maar dat ik op de lange termijn veel blijer werd van kilo's minder dan van nu wat lekkers eten. En dat klopte! :j

NoTwixLeft
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:14

Je lijf moet natuurlijk ook wennen aan minder eten. Ik heb dat de eerste periode opgevangen door op die momenten rijstwafels te eten en extra water te drinken. Het negeren werkte voor mij niet, want dan at ik meer dan de bedoeling was.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:38

Water drinken hielp bij mij indd heel goed, net als NoTwixLeft zegt :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:43

ja probeer ook water te pakken zodra ik honger krijg, ik lijk altijd wel honger te hebben.. weeg ook echt teveel

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:59

Ik ging altijd mijn tandenpoetsen :')