2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:06

Gelukkig Esther en bedankt. :)

Bedankt Cefyll. :)

Nibbit

Berichten: 10428
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:12

240 gram kaas in de bloemkoolpizza :=
Dat lijkt me niet echt een magere variant, zal wel zo'n 1000kcal zijn?

Ik heb nu een beetje een ritme gevonden, dat is wel fijn.
Ontbijt / lunch is knackebrod met mager beleg of optimel yoghurt/kwark
Diner 100g aardappels 200g groente, stukje kipfilet/filetlapje/tartaartje
Tussendoor afwisselend paprika, tomaatjes,komkommer, meloen, appel, peer, waterijsje, rijstwafel, handje chips voor de smaak. 8-)
Zo is het eigenlijk wel te doen!

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:15

Die bloemkoolpizza komt uit de kha dieeten.
Waar je dus geen calorieën telt, maar koolhydraten..
Dus dan maakt de kaas niets uit.
T gevaar van tellen én kha eten is dat het lastig combineert.
Bij kha mag je bv veel roomboter, kaas, vlees, eieren, slagroom...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:36

Succes aan diegene die een hele bloemkoolpizza op kan. Ik zit met een kwart al prop vol!
Maar ik beleg de pizza ook met flink veel groenten.

Een gewone ristorantte pizza kan ik een hele van op, maar dat is met bloemkoolpizza wel even een ander verhaal

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:42

Net weer een meting op werk gedaan. Sinds eind mei iig volgens deze machine een ruime 2 kilo kwijt, vet kwijt en spiermassa erbij! Dus ben op de goede weg, lekker langzaam :)

NoTwixLeft
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:11

Dreamy, wat is jouw BMI als ik vragen mag? (Als ik een totaal verkeerd beeld van je heb met onderstaande hoor ik het graag, sorry daarvoor) Op de foto's de je hebt gedeeld (ook die in het begin van dit topic) zie ik namelijk een mooi en gezond lijf. Ik snap dat voor je gevoel elk grammetje vet niet meer mag, maar dat is niet echt een gezonde gedachtegang. En dat proef ik ook een beetje uit je bericht waar je het hebt over je "slanke" vriendinnen. En dat vind ik best een beetje zonde, want ik denk dat de meeste dames hier op dit moment een moord zouden begaan om jouw lijf te hebben. Dus probeer trots te zijn op wat je hebt bereikt en probeer jezelf niet te vergelijken met anderen. Iedereen is mooi zoals die is, ook al heeft iemand wat extra kilo's mee te dragen. Tuurlijk is een lichaam waar je in eerste instantie naar kijkt, maar met een lekker lijf met poedersuiker karakter kan ik niets mee, spreek uit ervaring -:) . Andersom lukt echt een stuk beter :))

Ik heb niet zo zeer een verkeerd zelfbeeld gehad toen ik te zwaar was, maar gewoon verdrongen. Op dit moment zie ik pas hoe ongezond ik bezig ben geweest. Ik voel me nu een stuk beter en ondanks dat ik mezelf niet heel knap vindt, word ik wel blij van de complimenten die ik krijg, ook van de ongewenste op een bepaalde manier.
Ik heb m'n vriend wel verteld dat hij me in de gaten moet houden dat ik niet door sla de andere kant op. Het is met eten soms een beetje alles of niets, maar tot nu toe heb ik wel de gulden middenweg gevonden. Zodra ik weer een gezonde BMI heb ga ik proberen regelmatig te kijken naar mezelf en bedenken of dit is wat ik wil of dat ik meer kwijt wil.


Ik ben door de verhalen hier onwijs blij dat ik niet meer op kantoor zit met directe collega's. Ik zat ook op zo'n afdeling, alleen maar vrouwen, maar wel met z'n alle klagen over al de kilo's te veel. :n Ceffyl, vind het echt onwijs kinderachtig dat ze zo reageren. Zoals ik eerder al zei; gezelligheid zit niet in het eten, maar de mensen waar je mee eet.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:25

Afbeelding

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:52

NTL: mijn BMI ligt momenteel nog op 26.nogwat als ik mij niet vergis. Krijg straks de mail met uitslagen van de meting. Maar dat houdt nog steeds in dat ik geen gezond gewicht heb voor mijn lengte. Ik weet wel dat ik vergeleken met sommigen hier “niet mag klagen”, maar ik zit hier ook vooral om te motiveren plus ik héb gewoon nog overgewicht. Het zit bij mij alleen echt goed verspreid :D
Wil gewoon graag nog wat gezonder leven en gewicht kwijt, dat zullen de mensen die straks even ver zijn als ik wss ook nog hebben :j Er komt vast wel een punt waarop het wel goed is en ik ben ook niet ontevreden hoor, maar ik ben er voor mijzelf gewoon nog niet helemaal :)

Goed dat je je vriend hebt ingelicht wbt het mogelijke doorslaan. Fijn dat je voor nu iig een gulde middenweg hebt gevonden :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:57

Ik heb geen zin om er heel uitgebreid op in te gaan dreamy. Maar BMI is voor een deel achterhaald. Neemt geen spier mee en geen vetpercentage. Staar je niet blind op die ene punt dat je boven je bmi zit. Er is zoveel meer dan die 2 kilo die je dan 'teveel' zou wegen.

Als je iemand anders zou zien met jouw lijf... zou je die dan te zwaar vinden?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:11

Natuurlijk mag je wel klagen. Als jij meer vet wil verliezen dan doe je dat gewoon. Je hebt nog wel even te gaan voor je vetpercentage ongezond laag wordt dus nog ruimte zat om daar wat aan te veranderen als je dat zelf wil.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat mensen die geen 20 kilo overgewicht hebben daar altijd op worden aangesproken in dit soort topics. Dit topic gaat over afvallen (zie titel) en of dat nou 4 of 80 kilo is maakt geen donder uit. Iedereen bepaald voor zich wanneer het genoeg is en zolang dit binnen de gezonde marges blijft snap ik werkelijk waar niet waarom iemand daar commentaar op zou geven. Komt nog eens bij dat dreamy er geen ongezonde diëten op na houdt en gewoon veel sport dus daar kunnen anderen alleen maar een voorbeeld aan nemen.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:12

Nies_ schreef:
Natuurlijk mag je wel klagen. Als jij meer vet wil verliezen dan doe je dat gewoon. Je hebt nog wel even te gaan voor je vetpercentage ongezond laag wordt dus nog ruimte zat om daar wat aan te veranderen als je dat zelf wil.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat mensen die geen 20 kilo overgewicht hebben daar altijd op worden aangesproken in dit soort topics. Dit topic gaat over afvallen (zie titel) en of dat nou 4 of 80 kilo is maakt geen donder uit. Iedereen bepaald voor zich wanneer het genoeg is en zolang dit binnen de gezonde marges blijft snap ik werkelijk waar niet waarom iemand daar commentaar op zou geven. Komt nog eens bij dat dreamy er geen ongezonde diëten op na houdt en gewoon veel sport dus daar kunnen anderen alleen maar een voorbeeld aan nemen.


Bedankt, sluit me helemaal aan :j

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:40

Toch denk ik dat Notwixleft een goed punt aanhaalt hoor. Volgens mij zegt ze niet dat je alleen mag afvallen als je (veel) te zwaar bent, maar wel dat het belangrijk is om te kijken dat je niet doorslaat. Je hoeft niet perfect te zijn en sommige doelen zijn niet voor iedereen haalbaar. Niet dat jij doorslaat hoor Dreamy, maar je mag ook trots zijn op wat je al wel hebt bereikt, en hopelijk ben je dat ook.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:29

Zij is nog lang niet doorgeslagen. Er zijn hier meer mensen doorgeslagen de andere kant op en die zijn daardoor (veel) te dik, dus laten we ons beter daar mee bezig houden. Als iedereen zn gewicht zo goed in de gaten hield als Dreamy bestond dit topic niet en was er een maatschappelijk probleem opgelost. Dus Dreamy goed dat je je gewicht zo goed in de gaten houdt!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:08

Ceffyl ik heb ook van die collega's die dat deden. Gewoon nee blijven zeggen. Ze houden vanzelf op.
Inmiddels vragen ze het niet meer aan me, omdat ik toch nee blijf zeggen. En duidelijk aangeef dat ik op dieet ben.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:11

Nies_ schreef:
Natuurlijk mag je wel klagen. Als jij meer vet wil verliezen dan doe je dat gewoon. Je hebt nog wel even te gaan voor je vetpercentage ongezond laag wordt dus nog ruimte zat om daar wat aan te veranderen als je dat zelf wil.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat mensen die geen 20 kilo overgewicht hebben daar altijd op worden aangesproken in dit soort topics. Dit topic gaat over afvallen (zie titel) en of dat nou 4 of 80 kilo is maakt geen donder uit. Iedereen bepaald voor zich wanneer het genoeg is en zolang dit binnen de gezonde marges blijft snap ik werkelijk waar niet waarom iemand daar commentaar op zou geven. Komt nog eens bij dat dreamy er geen ongezonde diëten op na houdt en gewoon veel sport dus daar kunnen anderen alleen maar een voorbeeld aan nemen.


Daar sluit ik mij helemaal bij aan! We zijn puntje bij paaltje allemaal verliezers als het om gewicht aankomt... Maar voor de rest zijn we winnaars en kunnen dit. De ene moet een hardere strijd leveren als de andere, maar het komt niet voor gratis! Voor geen van ons.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:27

Bedankt allemaal!

Darkchrystal: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Dreamy: ik had het juist 2 jaar geleden erg, toen ik eigenlijk te dun was maar mezelf nog te dik vond. Nu heb ik altijd wel een realistisch beeld gelukkig! Ook tijdens het afvallen.

Suusjepluus: de bloemkool pizza ziet er wel erg lekker uit!

Magda90: vervelend zeg, maar even goed rust nemen dan en straks voorzichtig aansterken met beide benen!

Ik ervaar juist dit topic als eentje waar iedereen het beste met elkaar voor heeft :)
Zelf heb ik een BMI van 22.3 en doe ook mee aan de tabel en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik hier niet mag zijn.

Vandaag verrek ik door de pijn vanwege fysio van gisteren dus hopelijk zakt dat snel weer wat af. Verder wel echt goed gegeten ondanks alle mentale tegenslagen dus daar ben ik wel blij mee! Vrijdag de 13de al naar de neurloog, dus dat is wel mooi snel.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:36

Klopt urosa! Zo ervaar ik dat ook en ik denk ook niet dat de reactie van NTL slecht bedoeld was, maar het schoot bij mij toch een beetje verkeerd. Alsof iemand die heel goed en bewust bezig is daarin afgeremd werd.

NoTwixLeft
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:00

Het was niet de bedoeling om mensen op hun tenen te trappen of af te remmen.

Maar ik zie de foto's van Dreamy in combinatie met de tekst over haar slanke vriendinnen, haar sporten en haar vraag over ons zelfbeeld. Die ziet en leest iedereen als het goed is en omdat ik idd het beste wil voor iedereen hier, deel ik dus wat ik zie en hoe het overkomt op mij . Ik geloof werkelijk niet dat ik de enige ben op deze manier de beelden en tekst aan elkaar heeft gekoppelt en daar dit beeld/gevoel bij heeft gevormd.
Ik meld mijn gedachtegang om ook dingen uitgelegd te krijgen, want alleen dan kunnen we elkaar helpen. Zit ik er naast alleen maar fijn! +:)+
En ik snap echt heel goed dat iedereen alleen de benodigde vetjes wil behouden, anders was ik ook niet aan het afvallen.
Mijn BMI op dit moment is 26,5, maar ik sport nagenoeg niet dus ik zal een hoger vetpercentage hebben. Daar ben ik me bewust van en daarom ook dat ik meld dat ik ook in de gaten ga houden hoe mijn lijf er zo langzamerhand uit gaat zien, ook al is mijn doel qua gewicht nog meer dan 10kg afvallen.

onpaard

Berichten: 2976
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:12

Darkchrystal Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van Y)(^)

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:14

Gefeliciteerd *\o/* !

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:21

Lief! Dank jullie!!!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:36

Gefeliciteerd :):)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:01

Nies_ snap ik hoor! Hoe gaat het met je inmiddels 5 jarige? Even off topic haha.

Fijn dat het hier gewoon normaal besproken kan worden en wellicht creëert het ook een stukje extra bewustwording. Nodig of niet, het kan geen kwaad!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:17

Hey Darkchrystal, gefeliciteerd met je verjaardag!

Niet te veel taart en lekkere snacks he! :D

NoTwixLeft
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:25

darkchrystal gefeliciteerd! Y)(^)