2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:44

Rebecca schreef:
Mede door mijn autisme ook ,sportschool word ik alleen al moe van alle prikkels ben ik bang. En schaam mij best wel voor mijn lichaam :o

Water is prima alleen mijn kraan heeft vies water :=

Je hoeft je natuurlijk nergens voor te schamen, maar echt flink sporten is niet noodzakelijk hoor. Beweging is natuurlijk wel zo gezond, maar je hoeft echt niet een aantal keer per week te staan zweten in de sportschool om gewicht te verliezen. Als je dingen tegen je zin moet gaan doen hou je het sowieso nooit vol, dus dan kun je er imo net zo goed niet aan beginnen en wie weet wil je over een paar maanden wel, dan kun je het altijd dan alsnog gaan doen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:28

Zo eerste kerstdag zit erop.
Ik heb pds en nu na het gourmetten is mijn buik wel even flink van slag. :=
Niet zo prettig dus, maar we zullen het wel overleven.
Morgen eten we een koude schotel van de visboer.
Dat zal wel wat beter gaan denk ik.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:42

Daar sla je de spijker op zijn kop Nies_ ,precies zoals het bij mij gaat . Beweeg eigenlik niet ,werk 3 ochtenden . Maar loop steeds vaker even naar de supermarkt (voor mijn dropjes , dus die route schrappen we even ),blokje om etc . En in de zomer zit ik op mijn fiets veel achter de luchtballonnen aan ,spotten ervan etc :) .

:(:) lastig Renske , herken het wel :) (geen stempel pds maar al jaren darmen op hol ,zwaarder gewicht meer klachten ervan )

Hier rollade met aardappelbolletjes en appelmoes , speciaal voor kerst spa rood met smaakje gehaald . Morgen haal ik Chinees op , en dan weer normaler eten :)

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:56

1 Eline_S_S
2 Jaimy10
3 Nachocheese
4 Emmarosaly
5 Ladybird
6 Jennanne
7 Renske_W
8 Kadolover ?
9 MerleSimone
10 Prosecco
11 xApple
12 Joysieee
13 Veraaaaah
14 Leffroi
15 SsSimonee
16 SharonIndezz
17 Zonnetje81 (ovb)
18 MLies
19 Sann_
20 Maddoxx
21 Mi_Amore
22 Nooor_
23 Donna89
24 SandravdB
25 jolmer20
26 Iris1702
27 _Tarzan
28 zorro
29 Gowlan
30 mvdende
31 Es_ther
32 Lieke
33 Only2bianca
34 corientjuhh
35 EmptyWords
36 sonrisa
37 Jessica_1998
38 c_esther
39 JosjeDZ
40 Imre
41 Ianrowan2009
42 Jikkeee
43 haffishetti
44 Patti14
45 Rebecca
46 Mandy92
47 Laurievc
48 Silkwood
49 Mizora
50 XTitanic
51 Seven
52 Roos_M
53 plutolover
54 MelanieB
55 Jnien
56 Samiyah
57 Cayenne
58 Camlys
59 Fitzroy
60. Marije1109
61. Purple
62. Tiggs
63. onpaard
64. Kairos
65. Unique6
66. snollygoster
67. Sunrise
68. Bon_ita
69. miesemuisje
70. MightyMike
71. Blon_D
72. zanakuzies
73. jorika1986
74. DreamGuide
75. thorn2006
77. nynkster
78. CoSa
79. daphne_xxx
80. _siri
81. Janouk
82. TinkerTreas
83. eloya
84. PattyPaard
85. hafrocky
86 Hafpower
87 Willbokkers
88. Purny
89. lotteenjoy
90. marjank1987
91. Iloveiswan
92. Linda_Fleur
93. ClaudiaHS
94. Nibbit
95. annikeee19
96. MarJon
97. Dreamy
98. IsaCalixa
99. spottendpony
100. Stamper

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:06

De 100 mensen bereikt!! **\O/**
Jemig TS zie je het nog zitten - al deze support?

Het wordt denk ik onmogelijk om al deze mensen bij te houden met grammen en kilo’s in een lijstje.
Misschien is 10 groepjes van 10 nog een optie, met 1 opperhoofd :Y)
Dan kunnen we het meten en wegen wél bijhouden.

Haha.. ik heb mijn weightwatchers maatjes wel gevonden geloof ik in dit topic :wave:
Wij zijn er klaar voor en starten vrijdag in een app.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje too much met zoveel.

En.... ik blij dat de eerste 2 dagen kerst erop zitten. Haat- liefde verhouding met dit stressvolle (vr)eetfestijn.
Iedereen doet zo zijn best, ik denk alleen maar: kunnen we niet normaal doen met zijn allen? Haha... #cultuurbarbaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110776
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 03:09

Ach, ik doe het vooral voor mezelf, dus ik heb niet zo'n last van een grote groep :D
Alleen app'en doe ik niet aan.

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 08:55

Appen ga ik ook niet aan mee doen, ik heb al teveel app groepen...

Gaan zo wel even wandelen met de hondjes en eind van de middag m'n paard rijden... Eten doen we vandaag alweer vrij normaal

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 08:56

Van die 100 vallen er ongetwijfeld zeker al 30 af voor het februari is denk ik. Niet gemeen bedoeld overigens. Maar een aantal jaar geleden heb ik zo'n zelfde groep gehad en daar bleef na 2 maanden ongeveer 1/3 over. Iets met goede voornemens en er achter komen dat je leven gewoon te druk is of er dingen gebeuren waardoor de motivatie weggaat. Sommige mensen vallen snel af andere moeten al super veel moeite doen voor 1 kg. Werkt niet altijd motiverend heb ik gemerkt. Overigens behoor ik vaak tot de afhakers :') maar de mensen waarmee ik start zijn wel allemaal ver over hun doel heen dus ben toch ergens goed voor :')

Mezelf motiveren vind ik echt lastig. Een ander vind ik juist heel erg leuk.

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 08:56

Ik sluit me bij Cayenne aan.
Ik hoef ook niet in een appgroep, ben daar niet van. Het ontaardt met grotere groepen toch in prietpraat om de paar minuten en dat vind ik niet fijn op mijn werk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110776
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:43

Sunrise19 schreef:
Van die 100 vallen er ongetwijfeld zeker al 30 af voor het februari is denk ik.


Dan vallen er tenminste al wat mensen af _O- Heeft dit topic z'n uitwerking al gehad!
Sorry, dat is wel heel flauw :')

Ik kon vannacht weer eens niet slapen (heb een slaapstoornis waardoor ik max 2 a 3 uur per nacht slaap) en heb me vergrepen aan een stokbrood met kipsaté -O-
En nu walg ik van mezelf.... Zo zonde! En dan vandaag ook nog eten bij mijn schoonouders *paniekstand*

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:45

Het is ook zonde om van jezelf te walgen...
Je bent een mooi mens, en dat stokbrood kom je ook wel weer te boven. Weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen en beslissingen. Het komt goed!

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:49

Ik ga met Soesie mee Cayenne.
Om stokbrood met kipsate hoef je echt niet te walgen van jezelf.
Vandaag gewoon weer positief. Nieuwe dag nieuwe kansen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110776
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:52

Ik vind het gewoon enorm irritant dat ik die eetbuien niet onder controle krijg.
Ze zijn wel al veel minder erg als voorheen, maar ze zijn er nog steeds.

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden! Het voelt gewoon zo zonde van alle energie die ik in het sporten steek.

lynnXtubbie

Berichten: 688
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:58

Ik meld mij ook nog! Ik ben in de afgelopen paar jaar zeker 6/7 kilo aangekomen. Ik wil vooral proberen om een stuk meer te gaan sporten ( en natuurlijk gezonder eten) en daarmee zo rond de 65 kilo te komen.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:59

Ik doe ook mee! Vind mezelf niet te dik maar ben dit jaar zeker 10 kg aankomen en wil dat er graag weer af. Naar de 58/60 kg dus, ik ben 1.68 lang (of kort :+). Heb redelijke hockeybenen maar een smal middel dus hopelijk komt alles dan weer wat meer in proportie :')

SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:02

Cayenne schreef:
Sunrise19 schreef:
Van die 100 vallen er ongetwijfeld zeker al 30 af voor het februari is denk ik.


Dan vallen er tenminste al wat mensen af _O- Heeft dit topic z'n uitwerking al gehad!
Sorry, dat is wel heel flauw :')

Ik kon vannacht weer eens niet slapen (heb een slaapstoornis waardoor ik max 2 a 3 uur per nacht slaap) en heb me vergrepen aan een stokbrood met kipsaté -O-
En nu walg ik van mezelf.... Zo zonde! En dan vandaag ook nog eten bij mijn schoonouders *paniekstand*


Dat moet je niet zeggen over jezelf :( ik ben gisteren ook Mn boekje te buiten gegaan.. heb savonds nog een buil doritos op. En daarna als smoes nog dropjes omdat ik keelpijn heb :+ komt goed. Bijna 1 januari, dan gaan we er tegenaan met zn alle :)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:14

Ben het met je eens Cayenne, appen hoeft voor mij ook niet en idd afvallen doe je voor jezelf. Een stok achter de deur of je frustratie weg schrijven lijkt mij heerlijk. Maar punt 1 is dat ik het voor mijzelf wil. Ben op het moment niet gezond, vandaar ook zwaarder vanwege medicatie, wil zo graag ooit weer op dat paard klimmen (doe ik wel, maar dan maak ik een paar staprondjes, 2 - 3 drafrondjes en meer lukt me niet, ik bedoel een half uur of een uur kunnen trainen), ik hoop conditie terug te gaan krijgen en naast gezond eten daar mijn kilo's mee kwijt te raken. Maar mijn hoofdzaak is me gezonder voelen.

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:37

Ik ga ook weer een poging wagen in 2018.
Ik ben een ontzettende snoepkont, dus het belangrijkste is dat ik ga proberen daarmee voor een groot deel te stoppen.
Heb namelijk gemerkt dat als ik daarmee stop, het afvallen best wel moet lukken.
Ik ben helaas ook een emotie snoeper. Als ik niet goed in mijn vel zit, pak ik het liefst een groot tablet chocola of een zak winegums.

Erder eil ik proberen gewoon gezond te eten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:13

Cayenne schreef:
Ach, ik doe het vooral voor mezelf, dus ik heb niet zo'n last van een grote groep :D
Alleen app'en doe ik niet aan.

Sluit ik me bij aan. Ik vind het vooral leuk om elkaar te motiveren en om te lezen hoe anderen het doen. Mijn methode is eigenlijk heel eenvoudig: van honger ga je voorlopig nog niet dood :') Ik ga ook niet deelnemen aan lijstjes, want dan neem ik de methode iets te serieus.

Ik heb overigens een BMI van over de 30 gehad en zit nu net op het randje van gezond gewicht. Dus wat ik er nu nog af wil is puur voor de leuk, maar t zijn wel de lastigste kilo's, vooral ook omdat ik mijn motivatie gemakkelijk kwijt raak.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:35

Tribunals schreef:
Ik doe ook mee! Vind mezelf niet te dik maar ben dit jaar zeker 10 kg aankomen en wil dat er graag weer af. Naar de 58/60 kg dus, ik ben 1.68 lang (of kort :+). Heb redelijke hockeybenen maar een smal middel dus hopelijk komt alles dan weer wat meer in proportie :')


Dan zijn wij een beetje hetzelfde qua bouw.
Ik ben 1.69 en nu 70 kg.
Heb ook een smal middel/taille.
Het meeste zit bij mij op mn kont en bovenbenen.
Van boven heb ik eigenlijk vrij weinig. Geen blubberbuik en ook geen flinke lovehandles.
Ik wil heel graag voor april een groot deel van mn kilo's al kwijt zijn.
We zijn een inloopkast aan het maken en ik wil graag shoppen voor nieuwe kleding :D

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:48

Ik bok voornamelijk via mn telefoon en dan vind ik bijlezen en reageren heel vervelend. Ik zie wel dat er al 100 mensen zijn (allemaal dames of ook heren?) die zich gemeld hebben! Zal eens wat vaker de laptop gaan pakken, dan kan ik beter bijlezen en reageren! Voor nu allemaal een fijne 2e kerstdag {:)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:54

Mijn doel is voornamelijk het weer oppakken van de dagelijkse grote wandeling met de hond. Die komt momenteel erg te kort, mede omdat ik niet lekker in mijn vel zit. De wil is er wel, maar daadwerkelijk die stap zetten ontbreekt het vaak. Hij gaat wel steeds vaker mee naar mijn shet, zodat we met zijn 3tjes een grote ronde kunnen wandelen of mennen.

Ik houd me ook al jaren voor dat ik maar weer moet beginnen met hardlopen. Maar als ik dan 3x heb gelopen en ik nog geen gram ben afgevallen, is de motivatie direct weer weg. Hahaha. Wishfull thinking.

Verder heb ik het gewoon te druk om er ook nog bij te sporten, dus de kortste klap is simpelweg mijn voeding aanpassen.

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:03

Fijne 2e kerstdag iedereen! <3
Vanavond gourmetten met de familie, zie nu al op tegen die stank. :+

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:06

Ik doe mee!!
Ik begin vandaag!
Wil er zeker acht kilo van af! :D

Was al langer aan het opletten qua eten maar kerst gaf me al erg veel stress vooraf, nu dat achter de rug is alle aandacht op afvallen.

Ik hoop in februari/maart van de acht kilo af te zijn, in ieder geval 5

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:08

Ik beweeg wel, minimaal 30 min per dag wandelen met m'n kleine in de kinderwagen.
Ik wil eigenlijk juist meer sporten, hardlopen, of naar de sportschool maar zie dat alleen niet zitten en ken helaas niemand die mee wil