2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18133
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:53

Er is geen vorige week in de tabel, alleen 2 weken terug, dus dat is niet logisch, behalve als je zeker weet dat je toen ook zoveel woog. Het is elke 2 weken wegen. De vorige ronde was van 26/2 tot 4/3.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:03

Ah zo. Geen idee want ik had me al een maand niet gewogen.
Kijk maar, anders mag je die van 12 maart wel weglaten en geef ik je het nieuwe zaterdag door.
Of je laat het staan en dan geef ik niks door.
Dan over 2 weken weer :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:23

Gelukkig gaat het bij de meeste hier goed!

Zoontje voelt zich iets beter vandaag. Was naar de peuterspeelzaal geweest vandaag (zijn 2e x) en daarna erg lastig.

Daardoor me volledig laten gaan vanmiddag. Al ben ik van de cola afgebleven dus dat is al iets. Denk dat ik nog steeds minder naar binnen heb geschoven qua calorieën dan "normaal".

Morgen weer een nieuwe dag :)

Ik hoef (nog) niet in het schema. Ik heb hier toch geen weegschaal. Wil eerst mezelf iets meer aan de discipline krijgen op basis van wat ik eet voor ik echt naar gewicht wil gaan kijken.

Suusjepluus

Berichten: 792
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:38

Leuke tip van dat ijs, ik ga het ook eens proberen. De bevroren frambozen eet ik ook nog steeds, was ook een supertip van hier. Van de week bij toeval ontdekt dat er in de chocolademousse van Almhof heul veul minder calorieën zitten dan in de mousse van de Aldi die we normaal hebben. Voor mij echt een guilty pleasure om een hele bak leeg te lepelen, eens per week of twee weken :o

Hier gaat het eigenlijk verbazingwekkend goed. Vorige week was ik mezelf echt zat dat ik maar bleef vreten en niet afviel (met vele lepels pindakaas en chocopasta enzo, duh...). Een paar dagen goed opgelet en nu val ik weer langzaam ietsjes af. Heel blij mee en best trots op mezelf :D Vandaag zoveel bewogen en weinig tijd voor eten dan ik net een tarte tatin heb gemaakt van twee appels, kaneel, een lepel suiker en een plakje bladerdeeg, was reuze jammie en voelde heerlijk om 'een hele taart' zelf op te mogen knabbelen :+ En morgen weer gewoon normaal eten en niet teveel, ik denk salade als lunch en wokken als avondeten.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:09

Slippertje af en toe moet kunnen :)

Lepels pindakaas ? :') , je stopt lepel in de pot en dan eet je gewoon pindakaas ofzo?


Ben bezig met rijles en eruit komen gaat zo soepel nog niet dus heb een klein doel erbij :+

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:42

Jennanne: goed bezig, fijn zo'n maatje kleiner in kleding!

Horsie84: ik weet dat roken je stofwisseling wel wat beïnvloed, maar had begrepen dat ook veel rokers aankomen omdat ze hun drang naar een sigaret dan inwisselen voor eten. Misschien daar extra bewust van zijn? Voor de rest geen tips, heb nog nooit een sigaret gehad :')

darkchrystal: ik maak eigenlijk nooit smoothies, vroeger toen ik nog whey perfection gebruikte wel. Aangezien ik het anders gewoon niet weg vond te krijgen :+ Heb dan toch blijkbaar liever vast voedsel.

IngridM: goed van je om dan toch een gezonde keuze te maken! fijn dat je weer mag opbouwen en hopelijk blijft het gewoon onder controle! Zit nu in de ziektewet, mijn baas kon mijn contract niet verlengen vanwege financiële redenen (had dan de keuze om ZZPer te worden, maar voelde ik me zo 'gedwongen' niet goed bij). Paar dagen voordat mijn contract afliep kreeg ik dus uitval aan mijn oog (achteraf de MS) Ziek gemeld en dus zo bij het UWV terecht gekomen nadat mijn contract afliep.

Mizora: top! Ik zal zaterdag weer even insturen. Fijn dat het nu beter met je gaat!

ElizeVdS: fijn dat je zoontje zich alweer wat beter voelt! Vervelend dat je toch een 'eetbui' hebt gehad, idd er is altijd weer een nieuwe dag!

Suusjepluus: mooi dat je nu weer in een betere flow zit! Lepelen uit een pot heb ik zelf niks mee :') Scheelt weer een verleiding.

Yukka, onze kaukaas, heeft zich gisteren in de auto en bij de DA erg goed gedragen. Ze wordt duidelijk steeds stabieler dus ik was een trots baasje!

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:58

Als je stopt met roken dan wordt je stofwisseling trager.
Volgens mij komt 90% van de stoppers 3-10 kg aan, die er volgens naar verloop van tijd wel weer af gaan.
Sws zorgen dat je veel vezels eet omdat je anders verstopt raakt.
Mijn collega is al tig keer gestopt met roken maar dan kan hij zo een week niet naar de wc.
Dus dan rookt hij er weer 1 zodat hij wel kan :')
Ik wil ook wel graag stoppen, maar ik wil eerst zo veel mogelijk kilo's kwijt.
Want het aankomen door stoppen ben ik dus ook heel bang voor. :(

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:14

Heel eerlijk? Ik heb 1000x liever een paar extra kilo dan de gezondheid gevolgen van roken. Die paar kilo's zijn rot en mogelijk ook niet gezond maar als je bikkel genoeg bent te stoppen met roken raak je die wel kwijt.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:16

Idd liever paar kilo's erbij dan een vieze adem en stinken dan de gezondheid risico's nog erbij ..


En als poepen niet wil kan je altijd iets innemen dat het op gang komt of extra vezels eten (lijnzaad?)

Imre

Berichten: 14222
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:19

Mijn vriend is vorig jaar op 1 januari gestopt en houdt het nog steeds vol! Superknap! Hij is inderdaad ook een aantal kilo aangekomen, maar dat is er wel weer af te krijgen. Liever dat dan blijven roken. Bleh.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:42

Tuurlijk is die paar kilo extra, minder erg dan roken.
Maar het is wel de reden die me tegen houdt om te stoppen. :n
Ik heb een elektrische sigaret gekocht een tijdje geleden, maar die bevalt niet helemaal. (Overigens heb ik er al jaren 1 maar goed.)
Vriend van me heeft een mooi apparaatje die ik denk ik maar eens voor mijn verjaardag ga aanschaffen.

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:47

Horsie84 schreef:
Pfff nou vandaag gestopt met roken dus zullen wel kilo's aankomen omdat ik ook chauffeur ben en veel op me luie reet zit.
Weeg nu 60 en mijn schofthoogte is 166.
Heb er zo hard aan gewerkt om te zorgen onder/rond de 60 te blijven. Ik hoop niet dat stoppen met roken te veel invloed heeft. Al rookte ik niet veel want dat kon niet met het werk. Max 12 per dag.

Tips?!

Super goed dat je gestopt bent met roken! ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken, ik rookte wel wat meer dan dat jij rookte.
Ik ben gestopt rond sinterklaas, dus in het begin compenseerde ik met chocoladeletters _O- al snel kwam ik tot de conclusie dat dit niet ging werken en vanaf toen iedere keer als ik wilde roken de trap op en af gaan rennen _O-
Ik ben dus niet aangekomen door het stoppen met roken omdat ik daarna op mijn eten ben gaan letten! Inmiddels vanaf januari bijna 4.5 kilo eraf :):)

Rebecca schreef:
En als poepen niet wil kan je altijd iets innemen dat het op gang komt of extra vezels eten (lijnzaad?)

Geloof me, dit werkt niet zo goed als je hoopt. Ik had ook veel moeite met de stoelgang! zo een keer in de week of zelfs anderhalve week niet. Buik opgezwollen als een gek, leek net 30 weken zwanger! En geloof me, dan ben je echt in alle staten. Ik heb echt zo veel gedaan en het werkte allemaal niet. Ik werd echt helemaal emotioneel enzo gewoon omdat het zo dwars zat! Inmiddels is het wel iets verbeterd maar het is nog steeds niet hoe het was. Na inmiddels meer dan 3 maanden niet roken.

@claudia, als je op je eten let zal je ook niet aankomen (zoals hier). Mensen gaan sigaretten vervangen door eten, door de onrust. Daarvan kom je aan en niet door die andere verhalen. Dus als je dat kan laten hoef je echt nergens bang voor te zijn!
Ik had ook een esmoker gekocht, 1 week gebruikt en vond het niet lekker dus toen meteen gestopt!

Mizora

Berichten: 18133
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:51

Ik zou pruimen gaan eten als je moeite heb met je stoelgang. Daar zitten heel veel pectines in waardoor de consistentie van je ontlasting beter wordt. Niet te hard en niet te zacht. Bietenpulp kan ook, maar dat ziet er bij de paarden altijd zo onappetijtelijk uit en ik weet ook niet zeker of mensen het wel mogen.

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:05

Pruimen ook al geprobeerd. Werkte niet! Ik doe nu iedere ochtend 10 gram lijnzaad door mijn kwark. Als ik dit een dag niet eet merk ik dat de hele week!

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:45

Lijnzaad werkt erg goed op je darmen :')
De damper is in bestelling dus na mn verjaardag toch maar eens een stoppoging doen met normaal roken.
Ik heb wel smaakjes met nicotine maar dat zal ik dan ook af moeten bouwen.

:roll: oeps, net naar het wokrestaurant geweest en weer genoeg gehad.
Morgenochtend maar eens flink gaan sporten :D
Zaterdag en zondag werken (zaterdag ook koopavond) dus van huis maar wat gezonds meenemen anders wordt het weer patat en dat gaan we dus niet doen.
Heb savonds nog een verjaardag.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:12

Ik rook verder niet, ook nooit gedaan. Heb soms wel last van m'n stoelgang, ik zorg dat ik voldoende vezels eet en genoeg drink! Vooral dat laatste is belangrijk bij mij. Mocht het dan toch niet lukken neem ik een heel enkele keer een beetje lactulose stroop of een zakje movicolon. Werk in de zorg en ken daar de werking van. Wat ook nog kan werken is roosvicé laxo :)

Hier gaat het redelijk! Ik merk het aan mijn kleding en de weegschaal gaat langzaam naar beneden, ik zou willen dat het harder ging, maar het zat er ook niet in 1 keer aan. Dus ik ga gestaag door!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:21

Suusjepluus schreef:
. De bevroren frambozen eet ik ook nog steeds, was ook een supertip van hier.


zomaar bevroren frambozen eten? Of ........ ? :D

Suusjeplus; heeeeeel af en toe doe ik theelepeltje pindakaas zo eten. heel soms lekker :-)
maar echt 1 theelepeltje.

Urosa; wat ellendig voor je zeg! Afschuwelijke ziekte dat MS....... :(:)

Claudia lekker gewokt :-)

KellyAV; goed bezig hoor! Inderdaad; we willen het graag volgende week allemaal er al af maar wat je zegt; het zat er ook niet in 1 week aan. Geduld.........(en dat heb ik nooit hahah)

Fijn weekend iedereen vast!

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:36

Merk dat het weer wat drukker is in het topic! Ik lees wel altijd bij, maar via de telefoon en dat vind ik toch onhandig om zelf te typen.
Jenanne, wat goed zeg! Wil je nog verder afvallen of is het goed zo?
Horsie, goed zeg dat je gestopt bent, hopelijk valt het mee met de kilo’s.
Amber, goede tips, in ieder geval een stuk beter dan B&J
Darkcrystal, ik vind smoothies altijd zoveel gedoe met de blender. Maar ik heb gemiddeld 1 smoothiefase per jaar, dan maak ik een paar weken heel fanatiek smoothies en daarna stopt het weer (wel heel goed voor m’n huid)
Ingrid, heel goed dat je toch voor de salade kiest! Zijn inderdaad wel de lastige momenten als je vooral zin hebt in een vette hap.
Elise, jammer dat het niet zo lekker ging, maar wel positief dat je niet helemaal los bent gegaan, scheelt toch iets.
Suusjepluus, fijn dat het zo goed gaat!
Kelly, herken goed je gevoel dat je wilt dat het sneller gaat, maar ja, zolang het maar naar beneden blijft gaan (of in ieder geval niet omhoog), gaat het goed!

Hier eindelijk weer beter. Vanavond weer lekker sporten. Vanochtend voor het eerst gewogen sinds 2,5 week met ongesteldheid, etentjes, opgeblazen gevoel en ziek zijn. Ik heb wel 3x op de weegschaal gestaan want ik geloofde niet dat er toch 700gr af is. Dat had ik niet verwacht, want ondanks dat ik redelijk netjes had gegeten, voelde ik me toch dikker. Dus dat is in ieder geval een positieve opsteker om lekker door te blijven gaan.

Suusjepluus

Berichten: 792
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:06

IngridM schreef:
Suusjepluus schreef:
. De bevroren frambozen eet ik ook nog steeds, was ook een supertip van hier.


zomaar bevroren frambozen eten? Of ........ ? :D

Suusjeplus; heeeeeel af en toe doe ik theelepeltje pindakaas zo eten. heel soms lekker :-)
maar echt 1 theelepeltje.


Ja zomaar frambozen zonder iets :Y) Ik laat ze half ontdooien en dan smullen maar. Een soort fruit ijsje zegmaar.

En die pindakaas, elke gek zn eigen trek zeg ik dan maar :+

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:14

hahhaah leuke variant op elke gek z'n eigen gebrek

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:15

Haha ik vind pindakaas zo niet lekker, wel op een wit bolletje of een rijstewafel..

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:08

Geduld heb ik ook niet hoor :=
Ik ben ook het liefst volgende week alle kilo's kwijt haha.
Heb me bij de wok redelijk gedragen.
Normaal neem ik er wel bami bij of patat en andere vette troep maar nu beperkt tot 3 stukjes stokbrood met kruidenboter, 2 biefstukjes met wat salade en 1 keer gewokt met groentes en biefreepjes.
En natuurlijk een klein ijsje na.
Vanmorgen weer gesport, ohoh wat ik mn conditie slecht :')

Bevroren fruit heb ik hier ook nog wel in de vriezer liggen.

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:00

oh als ik uit eten ga hou ik me niet in hoor :') Daar betaal ik voor haha. De rest van de dag wel wat minder eten dan!
Ik eet vanavond met vriendinnen, we gaan een salade maken met brie en champinons enzo. En voor bij de film maken we een schaal Nacho's met kaas _O- Gelukkig overdag niet mega veel gegeten en doe ik morgen maar weer wat zuiniger aan haha.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:04

Maar naar de wok gaan en niet losgaan is echt geen doen :+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:05

Britt_Sisi schreef:
oh als ik uit eten ga hou ik me niet in hoor :') Daar betaal ik voor haha. De rest van de dag wel wat minder eten dan!
Ik eet vanavond met vriendinnen, we gaan een salade maken met brie en champinons enzo. En voor bij de film maken we een schaal Nacho's met kaas _O- Gelukkig overdag niet mega veel gegeten en doe ik morgen maar weer wat zuiniger aan haha.



Zo denk ik ook over uit eten gaan _O- dan maar een week oop water en brood ofzo, maar als ik uit eten ga ga ik los. :')