2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:15

Ik hou voor ik ongesteld wordt altijd wel vocht vast dus meestal zo'n 1-1.5 kg zwaarder dan.
Merk het meestal aan mn buik die opzet.

Vanmorgen gesport :')
Van alles wat gedaan.
Loopband, crosstrainer, stepapparaat, buikspieren, beenspieren en nog even roeien.
Zweet kwam wel los haha, conditie is echt beroerd.

Rebecca, volhouden hoor!! Tis moeilijk maar juist door dat patroon van weer naar eten te grijpen, te doorbreken, kom je er wel. En het is echt niet erg als je een paar dagen de teugels laat vieren, maar daarna wel weer doorpakken!!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:08

Emma het gaat me vooral in mijn gezondheid. Ik heb veel last van mijn gewrichten/lichaam en als ik wat minder weeg en gezonder eet voel ik me veel fitter. Momenteel zit mijn kleding ook niet fijn en ga géén grotere kleding kopen :')

Ingrid hoe was de controle?

Goed bezig Claudia!

Dag liep hier even anders. Zoon is niet lekker dus gym even laten schieten. Was jengelig en hangerig. In plaats daarvan in de wagen even meegenomen shoppen.
Even kijken of ik sporten nog red zo. Beetje krap in de tijd.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:12

IngridM schreef:
Elena je hebt een punt hoor maar vooralsnog werkt het voor mij wel super! Verleden jaar 10 kilo zo kwijt geraakt. Dus zolang dit werkt werkt het en daarna zie ik wel verder. Kortzichtig misschien maar vooruit dan maar. Voor nu bewuste keuze.

Overigens: werkt de WW ook niet zo? Punten 'sparen 'om er in het weekend drankje/ hapje van te kunnen doen. Dacht het wel.



ja maar dan gaan ze dus uit van een bepaald gewichtsverlies per week/maand..

als jij zegt ik wil 500 gram afvallen en je 'spaart voor een zakje chips'.. wat je dan doet (even grafisch, want het is geen 250 gram vet aan je heupen natuurlijk), is 750 gram afvallen en er 250 gram bijeten = 500 gram afgevallen netto. je spaart dus door extra ondereten = extra vet eraf gehaald.. en dan te overeten = weer vet erbij te kweken = netto nog steeds afgevallen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:47

IngridM: yakkes zeg, al heel traject dus achter de rug, heb je al nieuws?

ClaudiaHS: lekker fanatiek bezig geweest!

ElizeVdS: kindjes gaan voor! Hoe is het nu met je zoontje?

Vanochtend gesprek gehad met de arboarts van het UWV en dat was gelukkig ok. Wel echt weer heel slecht geslapen vannacht. Super veel last van mijn lijf ;( Gelukkig is de afspraak met de neuroloog al weer bijna. Krachttraining ging gisteren opzich wel goed. Vandaag voor de rest erg rustig gehouden. Vanavond samen nog met mijn vriend 1 van de kaukazen enten, Yukka houdt niet zo van de auto, wordt ook nog wat. Besloten om samen met haar op de achterbank te zitten, hopelijk blijft ze dan rustiger.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:37

Hier alweer naar maatje 36 ipv 38! En 69 kilo ipv 79 in het begin..

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:38

Pfff nou vandaag gestopt met roken dus zullen wel kilo's aankomen omdat ik ook chauffeur ben en veel op me luie reet zit.
Weeg nu 60 en mijn schofthoogte is 166.
Heb er zo hard aan gewerkt om te zorgen onder/rond de 60 te blijven. Ik hoop niet dat stoppen met roken te veel invloed heeft. Al rookte ik niet veel want dat kon niet met het werk. Max 12 per dag.

Tips?!

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:41

Niet gaan snoepen in plaats van roken. 12 per dag roken is best veel. Niet veel roken denk ik aan 3-4 peuken per dag.

Aangezien je chauffeur ben, lijkt me de oplossing om iedere keer een glas water te drinken als je behoefte hebt aan een sigaret niet zo'n succes. Ik zou dus iedere keer dat je normaal een sigaret opsteekt een rondje gaan wandelen. Een sigaret duurt zo'n 5 minuten, dat is ook een mooi klein rondje/paadje op en neer.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:28

dit wil ik even delen mensen! heb net bij de appie heyn Oppo ijs gehaald. Een beker met weinig koolhydraten en calorieën vergeleken met gewoon ijs. natuurlijk niet meteen iets gezonds wat je iedere dag kunt eten, maar voor af en toe is dit wel een goede optie denk ik!

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:37

amber15 schreef:
dit wil ik even delen mensen! heb net bij de appie heyn Oppo ijs gehaald. Een beker met weinig koolhydraten en calorieën vergeleken met gewoon ijs. natuurlijk niet meteen iets gezonds wat je iedere dag kunt eten, maar voor af en toe is dit wel een goede optie denk ik!


Ja, die is echt lekker he! Hij is ergens in dit topic eerder genoemd en toen heb ik hem ook gehaald. Hij bevat ongeveer 375kcal per bak (van 500g) t.o.v. 1250kcal van B&J. Echt een megaverschil dus.

Had ik trouwens al gezegd dat het weer de juiste week is? Dus iedereen die wil mag zijn gewicht weer doorgeven!
- Als je van eerdere weken wat bijgeschreven wilt hebben is dat geen enkel probleem, geef dan echter wel duidelijk aan van welke week.
- wil je iets aangepast hebben of meedoen? Geef dan niet alleen je huidige gewicht door, maar ook je startgewicht (of geheim), streefgewicht (of aantal kg's dat je kwijt wilt, indien startgewicht geheim) en je startdatum.
- wil je uit het schema gehaald worden? Ook geen probleem, gewoon even een berichtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:38

Ik eet vrijwel nooit ijs maar altijd goed om een alternatief te hebben ja.
Ik heb gisteren een lekkere vullende smoothie gemaakt als lunch, 1/2 avocado, 1 banaan en een scheut sinaasappelsap.
Nemen jullie ook weleens smoothies?

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:53

amber15 schreef:
dit wil ik even delen mensen! heb net bij de appie heyn Oppo ijs gehaald. Een beker met weinig koolhydraten en calorieën vergeleken met gewoon ijs. natuurlijk niet meteen iets gezonds wat je iedere dag kunt eten, maar voor af en toe is dit wel een goede optie denk ik!

De Koupe van de Jumbo is ook heel lekker! 2 gram vet per 100g. Ik heb de vanille geprobeerd en die was wel lekker, maar de chocola mmmm <3 <3 <3 <3

Hij kost wel 5 euro per pot. -O-

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:55

ElenaM77 ja maar ik kijk toch zelf ook naar een bepaald gewichtsverlies per week of maand? Ik denk dat ik je uitleg niet begrijp haha.

Urosa; lief dat je ernaar vraagt! We hebben gelukkig goed nieuws gekregen en mogen weer verder opbouwen. Bkij dus! Die cyste is niet zoveel aan te doen en proberen we stabiel te houden met ijzers, tildren infusen en een duur supplement.

Was gisteren trots op mezelf. Ik was pas om half 8 klaar in de avond. Normaal gesproken zou ik Chinees of patat halen maar nu netjes een salade gehaald bij de appie die paste in mijn dag qua calorieën. Voor mijn vent maar geen salade mee gebracht haha.

Urosa, zit je in de WW? Ik ieder geval klinkt het niet fijn...

Jennanne: super zeg! Gefeliciteerd!

Horsie84; wat goed dat je gestopt bent met roken!! Je hoeft niet perse aan te komen hoor. Ik rookte veel maar ben met stoppen ook niet aangekomen. Zorg dat je altijd gezonde dingen bij je in de wagen hebt! Zodat als je trek krijgt in ieder geval iets gezonds pakt. Sterkte en succes met niet roken!

Amber; heb de Oppo ook al geprobeerd maar vond de vanille niet zo geweldig. Helaas want ijs is één van mijn zwaktes

Darkcrystal; nog nooit gedaan eigenlijk. Heb ook niet zo'n machine.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:30

De tabel is weer klaar om voor deze week ingevuld te worden!

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:33

Ik ga vrijdag weer wegen, ga proberen er aan te denken om 'm dan door te geven.
Maar ik sta nog steeds een beetje stil volgens mij.
Moet weer iets strenger op gaan letten. ~~}>

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:45

Als ik het netjes vol blijf houden ben ik wel echt afgevallen. Ik heb een paar slechte dagen gehad door privéredenen, maar het gaat eigenlijk wel ontzettend goed.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:50

Ik ga pas zaterdag weer wegen.
En meteen de boel opmeten.
Cm vind ik interessanter dan kilo's.
Ben benieuwd.
Morgenochtend druk.
Eerst kids naar school, dan auto van mijn man voor tüv (apk) en dan door naar de DA om poes te laten steriliseren.
Hopelijk op tijd terug om nog even te gaan sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:52

Ijs <3 , haal altijd de goedkoopste waterijsjes op <3 :+

Had vandaag zin in paaseitjes maar met een boog om ze heen gegaan, probleem is dat ze verkeerd staan tegenover de smeerkaas die ik wel hebben moest := . Was of doorlopen langs de kaas en frikadel broodjes en gebak of langs paaseitjes linksaf , toch maar rechtdoor gegaan :P

Enige foute is geen ontbijt en 2 bolletjes ijs van de ijssalon maar dat compenseert elkaar weer op de suiker na dat in het ijs zit .


Zondag weer wegen hier

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:59

Mizora schreef:
De tabel is weer klaar om voor deze week ingevuld te worden!

[ [url=m/hnio1k.png]Afbeelding[/url] ]


Ikk wil er wel graag bij.

IngridM. Gewicht geheim. Wat wil ik afvallen: 12 kilo in eerste instantie :-)

Bedankt voor de moeite.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:06

IngridM schreef:
Mizora schreef:
De tabel is weer klaar om voor deze week ingevuld te worden!

[ [url=m/hnio1k.png]Afbeelding[/url] ]


Ikk wil er wel graag bij.

IngridM. Gewicht geheim. Wat wil ik afvallen: 12 kilo in eerste instantie :-)

Bedankt voor de moeite.


Prima, ik zal je erbij zetten. Maar ik moet nog wel je startdatum weten en eventueel of je al wat bent afgevallen sinds de startdatum.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:18

Ik wil er ook wel bij Mizora.
Start op 3 januari, 71.2 kg. 24 januari 69.8 kg en 12 maart 68.8 kg.
Streef is 60 kg

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:23

ClaudiaHS schreef:
Ik wil er ook wel bij Mizora.
Start op 3 januari, 71.2 kg. 24 januari 69.8 kg en 12 maart 68.8 kg.
Streef is 60 kg


Ook jij staat erbij. Ik heb 24 januari naar week 5 doorgetrokken, want week 4 heb geen lijstje van en zo valt hij mooier in het midden dan bij week 3.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:23

Sorry Mizora dacht dat ik je pb had gestuurd zelfs.
Startdatum is do 8/3. Nog niet o weegschaal gestaan daarna

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:24

Oh helemaal goed hoor. Ik zal zaterdag nog even doorgeven wat mijn gewicht is.(hopelijk is er dan nog wat af haha)

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:31

Geen probleem IngridM, ik heb hem nu helemaal compleet staan. Ik heb gewoon gewichtsverschil 0 ingevoerd voor deze ronde, omdat er anders foutmeldingen in de tabel komen, maar dan doe je volgende keer gewoon echt mee. Je staat er nu in ieder geval al in.

ClaudiaHS: voor deze keer mag het ;) , maar in principe is het wel de bedoeling maar 1 gewicht per ronde door te geven, anders blijf ik het aanpassen. 12 maart was afgelopen maandag en valt dus in deze ronde. De gedachte achter een week nemen om het in te vullen is zodat iedereen wel een dag zijn weegmoment heeft.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:50

Ja snap ik. Je mag die van 12 maart ook wel op vorige week zetten evt. Miss is dat handiger.