2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:52

Dat vind ik ook.
Ik heb een complicatie overgehouden aan de operatie en een week extra prednison.
Nu wil ik meer kcal eten, ik heb ook nodig om te herstellen en afvallen kan daarna weer.
Maar weet niet zoveel hoeveel meer dan... Ik hou nu maar de kcal van een actieve dag in mfp. Wat vinden jullie?

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:32

Heel eerlijk, raket... Ik denk dat je deze vraag beter aan een diëtist kan stellen. Ik wil je met alle liefde helpen, maar zolang je nog niet hersteld bent, vind ik persoonlijk dat wij jou daar geen goed antwoord op kunnen geven. Want tja.. wat heeft je lichaam extra nodig... Geen idee. Weet niet wat je mankeert en dus ook niet wat dat voor effect heeft op je lichaam en dus wat de hoeveelheid extra kcal zou moeten zijn.
Voldoende goede bouwstoffen is logisch en dat is ook niet altijd uit te drukken in kcal. Welke bouwstoffen heeft je lichaam precies nodig? Eiwitten, vetten of toch koolhydraten. Daar kan een diëtist veel beter in adviseren.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:55

Ik kan nu niet naar een diëtiste.
Ik eet te weinig als ik ziek ben, vandaar dat ik ook stop net willem afvallen.
Ik mag van mezelf nu niet minder dan 1800 kcal eten. Meer wel, afvallen zie ik wel als ik hersteld ben weer.

Ik eet nu wat kaasblokjes bij te weinig eten.

Ik hoef ook geen professioneel advies hoor. Ik blijf niet altijd in de lappenmand.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:56

Daar zou ik ook echt niet in durven adviseren. Sorry!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:58

NoTwixLeft schreef:
Heel eerlijk, raket... Ik denk dat je deze vraag beter aan een diëtist kan stellen. Ik wil je met alle liefde helpen, maar zolang je nog niet hersteld bent, vind ik persoonlijk dat wij jou daar geen goed antwoord op kunnen geven. Want tja.. wat heeft je lichaam extra nodig... Geen idee. Weet niet wat je mankeert en dus ook niet wat dat voor effect heeft op je lichaam en dus wat de hoeveelheid extra kcal zou moeten zijn.
Voldoende goede bouwstoffen is logisch en dat is ook niet altijd uit te drukken in kcal. Welke bouwstoffen heeft je lichaam precies nodig? Eiwitten, vetten of toch koolhydraten. Daar kan een diëtist veel beter in adviseren.


@raket, dit advies vind ik een goed advies!
Een diëtist kan precies vertellen wat je meer/minder moet eten.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:01

Ik kan nu niet naar een diëtiste.
Laat verder maar. Ik zoek wel even op pubmed.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:05

Waarom kun je nu niet naar de dietiste dan?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:16

Zo, ik ben ook weer van de partij. Net terug van vakantie en weer 3 kg erbij. Net ingeschreven bij sportschool en start morgen met een zomer abonnement tot 1 oktober. Ff een goede start maken. Snoep en ander ongezond eten in de ban gedaan. Ga niet diëten, maar gezond eten en niet snaaien. Hopelijk straks 8 kg eraf en wat strakker

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:11

Welkom thuis, wat een goed plan van aanpak hierboven! Zet em op morgen!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:53

raket, zou je niet gewoon je kcal kunnen uitrekenen met zo'n tool? Ik weet dat het advies van MFP niet klopt, die zit vaak te laag.

Voor alle mensen die door hun gezondheid niet kunnen afvallen of sporten zoals ze willen: :(:) . Word me weer bewust dat ik niet moet klagen als ik honger of spierpijn heb, want er zijn mensen die het allemaal willen wat ik doe en niet kunnen.

Sinds maandag weer lekker bezig. De 2 kg die eraf waren slopen er weer langzaam bij waardoor ik weer op de 65 kg zat. Reden is nieuwe huisgenoten die grote vleeseters zijn en het liefst nog overal spekjes doorheen bakken. Errug lekker maar als ik dan dezelfde hoeveelheden blijf eten die ik normaal doe dan kom je wel aan.

Zit nu 6 weken met de paarden in Limburg, zelf koken dus dat betekend zoals ik dat wil. Mijn kcal inname is de afgelopen 2 dagen erg laag, 1100-1200 kcal per dag. Maar ik voel me er niet zwak bij eerlijk gezegd en eet heel gevarieerd (veel verse groente/fruit, kwark, noten en vis). Wil het langzamerhand wel weer opbouwen maar voel nu niet de noodzaak, de goede balans komt vanzelf :j .

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:00

Linda_Fleur schreef:
Voor alle mensen die door hun gezondheid niet kunnen afvallen of sporten zoals ze willen: :(:) . Word me weer bewust dat ik niet moet klagen als ik honger of spierpijn heb, want er zijn mensen die het allemaal willen wat ik doe en niet kunnen.
:j .


Mooi gezegd, ook ik denk dit nu tijdens mijn trainings rondjes.

Ik ben ook drastisch kcal aan het skippen en voel mij écht beter. Merkt dat minder koolhydraten en meer eiwitten mij minder honger geven, ik lekkerder in mijn vel zit en (vreet) dipjes voorkomt.

Ik ben gestart met 7 days plan van Body en Fitshop en gebruik het als reset weekje. Sport dagelijks en fiets 2x5 km naar paard. Heb energie voor 10 en dat was bij voorgaande dieet pogingen wel eens anders.
Weet dat het gevoelig ligt maar ik denk dat we toch vaak over-consumeren en minder actief zijn dan we allemaal denken.
Betrap mijzelf daar ook weleens op, “als ik wat gedaan heb- heb ik eten nodig” theorie _/-\o_ En zo eet je onopgemerkt onnodig veel kcal!

Ik ga douchen, mijn sportpak uittrekken en mijn lunch trommels maken.
Vandaag eiwit pannenkoekjes mee! Lekker met appel en kaneel! :9

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:26

Dag goed begonnen vandaag met fitness vanmorgen om 8 uur. Ff afzien, maar achteraf wel lekker. Wat houdt dat Body en Fitshop in Only2Bianca?

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:39

AAAAH! 100.1 *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

De eerste officiële 10 kilo zijn een feit *\%/*

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:40

Goedzo!!!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:43

Goedzo!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:47

Dames! Hierbij de gouden tip van het jaar. Koop een bakje Skyr (honing of vanille smaakt het lekkerste), en plaats deze in de vriezer. Voor het consumeren even uit de vriezer halen, en voila! Heerlijk proteine ijs!

Ik had op mijn werk perongeluk de koelkast of vrieskast stand gezet, maar wat een heerlijke tegenvaller!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:13

Goedzo Trigress! En binnenkort ook nog onder de 100! Allemaal mijlpalen! :):)

Klinkt lekker, Romeo!

Ik ben even in de meeleesstand wegens laatste loodjes op het werk zo voor de vakantie, vandaar mijn sporadische reacties.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:28

Paardenfan25 schreef:
Dag goed begonnen vandaag met fitness vanmorgen om 8 uur. Ff afzien, maar achteraf wel lekker. Wat houdt dat Body en Fitshop in Only2Bianca?



Het is een website met veel supplementen, eiwitshakes en sport artikelen. Ook hebben ze maaltijdvervangers en gezonde snacks.
Goed begonnen om 8.00 uur Paardenfan - was het leuk?

Tigress wat goed!! 10 kilo dat is wel knap zeg... wat een prestatie en gefeliciteerd! (I wish for 7,5)

Skyr in de vriezer klinkt ook lekker! AH heeft kokos yoghurt in kleine bakjes, ook een ware traktatie ipv een Magnum - hahaha...

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:29

Oh kokos yoghurt klinkt ook lekker.
Hebben ze dat alleen als klein verpakking??

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:49

Gefeliciteerd met je min 10 tigress, knap gedaan +:)+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:05

Gefeliciteerd Tigress! :D

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:12

Na een hectisch eerste half jaar van 2018 wil ik mij ook weer melden. Ik kamp met enorme faalangst op het g gebied van studeren. Het laatste halfjaar was ik dan ook vooral bezig met het afronden van mijn eindstage, en door de stress ben ik helaas zelfs nog wat meer aangekomen.

Maar onlangs mijn stage behaald en nu druk bezig om alles weer op regel te krijgen. Ik sport weer meer en let op mijn calorieën. Mijn Fitbit geeft aan dat ik gemiddeld 2500 cal. op een dag verbrand, op sportdagen zo'n 3000. Hier pas ik mijn totaal aantal cal. per dag wel op aan.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:35

Afbeelding

Voedertijd :Y)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:04

Dat ziet er lekker uit :P
Sporten was best leuk. Ben niet dol op fitness, maar dit is E gym van 30 minuten. Dat is best vol te houden twee keer per week. Ga verder 1 keer per week groepslesje doen, maar wel iedere keer wat anders. Dit ff 3 maanden volhouden. Hoe beter ik in mijn vel zit, hoe makkelijker ik het heb met zelf bewegen zoals hardlopen. Ook is het dan voor mij makkelijker om snoep en chips te laten staan.
Heb ooit eens Sonja Bakker gedaan. Was in no time 8 kilo kwijt, maar wel honger en enorm haaruitval. Vandaar maar gewoon rustig aan dmv gezond eten en bewegen.
Ben nu ook de 45 gepasseerd en merk dat vetrandjes er nu ongemerkt bijkomen, helaas.....

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:39

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/EzdNqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voedertijd :Y)



Oh Dat ziet er heerlijk uit! Heb je toevallig een recept? :Y)

Bij mij gaat het redelijk, ik vind dat ik best nog wat strenger voor mezelf mag zijn maar er is al een begin en af en toe mag je ook genieten hé. Morgen wil ik me weer wegen, vorige weging was 9 dagen terug, maar heb mijn maandelijkse periode net gehad en dan probeer ik niet te wegen, het getal wat de weegschaal dan aangeeft valt altijd tegen en meer dan het eigenlijk is, heel demotiverend dus. Maar ik ben benieuwd morgen.


Als ik hier veel mensen hoor over het sporten dan denk ik, ohh ik wil ook weer gaan sporten, helaas zit het er nu lichamelijk niet in, dus mogen jullie een extra keer voor mij sporten. :+