Help, ik versta mijn eigen soort niet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 05:26

Wel, we zijn nu een tijdje verder en therapie ligt even stil zodat ik me op mijn opleiding kon concentreren. De opleiding is nu achter de rug en ik ben geslaagd. Voor de buitenwereld ben ik daar enorm enthousiast over, maar zelf ben ik niet te spreken over de resultaten die ik behaald. Ik heb vrij lage punten, lager dan ik gewoon ben om te hebben en daar baal ik enorm over. Woensdag zit mijn reeks nachten erop en dan bel ik mijn therapeut voor een nieuwe afspraak.

Ondertussen weet ik zeker dat mijn collega, waarvan ik dacht dat hij mijn maatje was, niet te vertrouwen is. Ik heb meer gesprekken gehad met de persoon die hem ook kent en nu blijkt dat hij tegen 1 van ons beiden, of tegen ons allebei, over allerlei zaken gewoon gelogen heeft. Andere collega's hebben me vaak gezegd dat hij niet te vertrouwen was en ik heb het gewoon niet gezien. Meneer is ook gewoon van nummer veranderd, zodat ik geen contact meer met hem kan opnemen. Ik kan hem dus ook niet met zijn leugens confronteren en vragen waarom hij het nodig vond om mij op die manier te behandelen, zeker omdat hij wist hoe kwetsbaar ik ben.

Ik ben er ondertussen wel zeker van dat ik dus echt mijn medemensen niet begrijp en dat dat ook de reden is waarom ik geen echte diepe vriendschappen kan hebben. Waarschijnlijk ben ik te ingewikkeld voor mensen met een goed hart en kiezen die ervoor om vriendschappen aan te knopen met mensen die eenvoudiger in de omgang zijn. Voor zij die het slechtste met anderen voor hebben, ben ik dan weer een gemakkelijke prooi die ze makkelijk zand in de ogen kunnen strooien, omdat ik te dom ben om te zien hoe ze echt zijn.

Naar mijn gevoel is het enige wat ik nog kan doen om niet meer gekwetst te geraken, ervoor kiezen om geen mensen meer kortbij te laten komen.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Help, ik versta mijn eigen soort niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:16

Gefeliciteerd met je diploma...!
Jammer van de cijferlijst, maar het diploma zelf is op den duur het belangrijkste.

En wat een $%&(£€%@ van een collega...!
Goed dat je dit nu weet.

En voor mensen met een goed hart ben je nooit te ingewikkeld.
En ik had bij a opgeschreven dat 'zolang je nog gemanipuleerd wordt, je traumaverwerking niet klaar is' - maar uiteraard is het ingewikkelder dan dat.
Iedereen kan gemanipuleerd worden. Dat ligt niet per se aan jouw kwetsbaarheid...! Al maken trauma's je wel kwetsbaarder.
...en sowieso: jij bent degene die hoort te bepalen wat er zoal in therapie gebeurt, niet de buitenwereld - zelfs niet de therapeut.

Anoniem

Re: Help, ik versta mijn eigen soort niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 04:50

Oh wat ben ik boos op mezelf! Had voor het gesprek met die andere collega een mailtje gestuurd naar mijn gewezen maatje om hem te zeggen dat ik geslaagd ben. Had daarin gezet dat ik hem niet meer via app kon bereiken en dat ik hem dus op die manier op de hoogte wilde brengen. En moest het zo niet lukken, zou die andere collega hem het nieuws vertellen. Na het gesprek de dag erna, waarbij er dingen aan het licht kwamen die echt wel in zijn nadeel zijn, had ik me voor genomen om hem compleet te negeren.

Wel, die belofte aan mezelf heb ik gisteren avond verbroken. Kreeg van hem een korte mail, gewoon om me proficiat te wensen. En in plaats van hem te negeren, heb ik gewoon geantwoord dat hij van mij een drankje te goed heeft (was iets wat ik beloofd had). Loop mezelf nu al heel mijn shift te vervloeken, hoe kan ik in hemelsnaam zo weinig ruggengraat hebben? Ik lijk echt wel een wanhopig persoontje zo.

Snap meer en meer waarom ik geen vrienden heb, wie wil er nu bevriend zijn met zo'n stomme geit als ik.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 05:08

Je hebt juist heel veel ruggengraat want je bent een trouw en loyaal mens, ook al word je teleurgesteld door iemand die er niet dezelfde normen en waarden op na houdt als jij. Er zijn echt heel veel mensen die jou waarderen als je bent, het zoeken en vinden ervan is op dit moment nog een puntje .....

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Help, ik versta mijn eigen soort niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 05:54

Of je bekijkt het van de andere kant.
Desondanks zijn leugens, desondanks zijn gedrag hou jij je wel aan je woord.
Wat de reden is? Dat weet hij niet hè...

En wat een zwakke ruggengraat aangaat, ik denk dat menig mens iets van jou zou kunnen leren. Dus nee, een zwakke ruggengraat heb je totaal niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:11

SVRL schreef:
Snap meer en meer waarom ik geen vrienden heb, wie wil er nu bevriend zijn met zo'n stomme geit als ik.


Hou eens op met jezelf de slachtofferrol aan praten. Daar schiet je niets mee op en weet zelf ook best wel dat je geen domme geit bent.
Het zegt gewoon alles over die collega(s) en niets over jou. Laat ze vooral in hun sop gaarkoken.
Zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Help, ik versta mijn eigen soort niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:19

Je neemt inderdaad continue de slachtofferrol aan.
Je blijft erin hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:56

tokedri schreef:
Je neemt inderdaad continue de slachtofferrol aan.
Je blijft erin hangen


Heeft niks met slachtofferrol te maken. Heb me al zo vaak vergist in mensen, al zo vaak tegen de muur gelopen en toch heb ik het nog altijd niet door als iemand toch niet ok is. Dan ben je in mijn ogen een domme geit ja, anders zou dit niet keer op keer blijven gebeuren. En ik kan me best voorstellen dat mensen met wel voldoende mensenkennis niets aantrekkelijk vinden aan mensen die steeds opnieuw de foute keuzes in vrienden maken.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Help, ik versta mijn eigen soort niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:40

Ergens geef ik Cayenne gelijk
Ik snap je frustratie op je eigen, ik snap dat je boos bent op jezelf...
Maar jezelf neerhalen heeft geen nut.
Jij bent beter als dat, jij bent meer waard als dat. En dat gaan geloven vraagt tijd.
Ik hoop oprecht voor jou dat je er komt.
Zoals ik jou heb leren kennen ben je een magnifique vrouw, met het hart op de juiste plaats. Iemand die het beste wilt en kan zien in een ander.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:00

Het is niet zo dat je mensen kunt opdelen in goeden en slechten.
Ieder mens maakt wel eens fouten, of beslissingen die in jouw ogen niet okay zijn, maar we moeten het samen doen.
Het gaat je echt niet helpen om je wantrouwen te vergroten naar jezelf en anderen. http://www.mynd.nu/levensles-de-jongen- ... ee-wolven/

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:28

Wees niet zo hard voor jezelf. Vanuit jouw achtergrond is dat misschien heel moeilijk, maar daar begint het wel mee. Jezelf accepteren met al je sterke kanten en al je tekortkomingen, als je daaraan gaat werken, stap voor stap, dan zal je wisselwerking en daardoor ook je relatie met anderen verbeteren. Wat je nu keihard terugkrijgt van je omgeving, is je kennelijke onvermogen om van jezelf te houden. Dat je in jouw beleving steeds de verkeerde mensen uitkiest en daardoor steeds teleurgesteld raakt, heeft daar alles mee te maken. Het zal deels zo zijn dat mensen gebruik maken van jouw zwakke plekken, maar dat is waarschijnlijk deels ook perceptie, hoe jij het beleeft.
Sterkte, je komt over als een gevoelige, intelligente vrouw, ik hoop dat je die eigenschappen in kunt zetten om je aan je verleden te onttrekken en een goede relatie te ontwikkelen met jezelf.