Misselijk, duizelig en geen eetlust

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Misselijk, duizelig en geen eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 16:33

Ik werd vanochtend wakker en voelde mij misselijk, uiteindelijk moest ik overgeven wat ik heel eng vind. Ik heb er al 16 jaar geen last meer van gehad. Nu dacht ik het gaat wel over, maar ik heb totaal geen zin in eten en heb net anderhalf beschuitje met wat boter geprobeerd te eten. En veel cola gedronken. Ik voel mij nog steeds niet goed en ben bang straks weer over te moeten geven. Ik ben erg nerveus hierdoor, zijn er geen medicijnen zodat ik niet hoef over te geven?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:35

waarom bel je niet gewoon je huisarts?
Die kan je beter helpen dan mensen hier. denk ik ?

en als je gewoon buikgriep te pakken heb is er niet iets wat helpt volgens mij
Laatst bijgewerkt door lovelyfiefy op 18-12-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:36

Als je 'gewoon' iets hebt gegeten wat eruit moe(s)t, kun je beter niks tegen de misselijkheid nemen. Dan ruimt je lichaam het gewoon op. Ben je nu nog steeds misselijk of is het meer de angst daarvoor (emetofobie)?
Probeer jezelf af te leiden, ga even naar buiten of iets leuks doen. Het is vast snel weer over :)

Palmera

Re: Misselijk, duizelig en geen eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:42

Er bestaat wel wat maar dat zal in nederland en belgië wel niet zonder recept te verkrijgen zijn. :)

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:53

Er heerst op dit moment een vervelend buikgriep virus. Gewoon rustig aan doen en uitzieken. Niks om meteen je huisarts voor te bellen. Je lichaam kan gelukkig zelf heel veel oplossen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:56

Je kan gemberthee maken, of een gembercapsule slikken. Dat helpt bij mij altijd goed tegen misselijkheid.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:07

Joh meis je hebt 1 keer moeten overgeven, dat lijkt me niet echt reden om meteen bij je huisarts aan de bel te trekken. Even rustig aan, wat lichts proberen te eten (niet binnen 3 uur dat je hebt moeten overgeven trouwens, dat gaat vaak niet goed) en dan voel je je vast snel weer beter.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:09

Oh.. ik heb dit vrijdag gehad! Gaat al een stuk beter alleen nu pijn in Mn rug.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 17:12

Bedankt, heb gebeld, maar moesten ze anders overleggen morgen, ik wacht nog even af. Er heerst idd buikgriep nu zei ze. Ik weet dat het niet meteen erg is, maar ik ben gewoon heel erg bang voor overgeven, klinkt misschien raar, maar schijnen wel meer mensen last van te hebben.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:15

Ja, is ook mijn nachtmerrie :D maar ik heb het overleefd!!

Kleine beetjes drinken en eten, boulion, thee met honing, geroosterd broodje en heel stil zitten :j eet en drink liever de hele dag dooreen hapje en een slokje dan in eens een hele boterham of beschuit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:18

Gewoon buikgriep en het enige dat je kan doen is rustig blijven, alles eruit kotsen en wachten tot het over is. :Y)

Doorgaans gaan gezonde mensen er niet dood aan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:11

Gucci_ schreef:
Ik weet dat het niet meteen erg is, maar ik ben gewoon heel erg bang voor overgeven, klinkt misschien raar, maar schijnen wel meer mensen last van te hebben.

Ja, :(:) je logische verstand wert dit wel, maar je gevoel niet.
Daar is wel iets aan te doen, maar eerst even uitzieken.
Daarna vraag je de huisarts om een vriendelijke psycholoog met emdr is het pakket.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 17:58

No_No schreef:
Ja, is ook mijn nachtmerrie :D maar ik heb het overleefd!!

Kleine beetjes drinken en eten, boulion, thee met honing, geroosterd broodje en heel stil zitten :j eet en drink liever de hele dag dooreen hapje en een slokje dan in eens een hele boterham of beschuit.

Gelukkig ben ik niet de enigste :D

Janneke2 schreef:
Gucci_ schreef:
Ik weet dat het niet meteen erg is, maar ik ben gewoon heel erg bang voor overgeven, klinkt misschien raar, maar schijnen wel meer mensen last van te hebben.

Ja, :(:) je logische verstand wert dit wel, maar je gevoel niet.
Daar is wel iets aan te doen, maar eerst even uitzieken.
Daarna vraag je de huisarts om een vriendelijke psycholoog met emdr is het pakket.

Ja, ik vind zelf overgeven vooral heel eng, maar ook anderen, dat wil ik gewoon niet zien, ik voel mij dan heel naar, moeilijk te beschrijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:04

Als je echt angst hebt voor het overgeven kun je je huisarts ook om metaclopramide vragen.
Binnen een half uurtje is dan de misselijkheid weg. Werkt 4 uur lang. Wordt meestal in zetpillen gegeven.
De meeste artsen vinden dat je wel gewoon kunt uitzieken, maar als je echt duidelijk kan maken hoe vreselijk bang je voor overgeven bent, dan denk ik wel dat ze het geven.