Met of zonder washandje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Met of zonder washandje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 10:25

Ik had net een (misschien een iets wat nutteloze) discussie over het douchen met of zonder washandje. Ik douche namelijk met een washandje en dat vond diegene raar en ouderwets. De reden dat ik met een wadhandje was, is omdat ik vind dat ik dan minder douchgel gebruik, omdat dat in het washandje blijft zitten. Ook vind ik het fijn dat het wat stroever is dan mijn handen, waardoor ik toch het gevoel heb dat ik schoner word. En ik kan beter op mijn rug, omdat ik toch zo'n 20 centimer extra heb. Anyhow, zij vond dat dus ouderwets en iets wat je als klein kind gebruikt en niet als je volwassen bent.
Dus ik vroeg mij af, wat gebruiken jullie? Gewoon je handen, een washandje, een spons of iets anders? Brand los, want ik ben reuze benieuwd :P

DewiRox

Re: Met of zonder washandje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:32

Een washand, ALTIJD! Neem ze zelfs mee als ik uit logeren ga of op vakantie.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:34

Meestal vergeet ik een washandje te pakken dus dan doe ik wat douchegel op mijn handen, werkt ook prima voor mijn gevoel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:34

Ik gebruik niets verder, vind het niet fijn voelen en elke keer wassen is zo'n gedoe met eerst drogen en zo.

Vraag me wel af wat voor washandje jij hebt dat je 20cm extra hebt? Bij mij zit hij gewoon om mijn hand :))

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:38

Azmay schreef:
Ik gebruik niets verder, vind het niet fijn voelen en elke keer wassen is zo'n gedoe met eerst drogen en zo.

Vraag me wel af wat voor washandje jij hebt dat je 20cm extra hebt? Bij mij zit hij gewoon om mijn hand :))

:? Hoe bedoel je dat?

Hier ook altijd met washandje :)) Zonder vind ik echt 10x niks.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:38

Ik was me alleen met mijn handen. Ik droog me dan wel af met een hele ruwe handdoek ipv een zachte, dat vind ik dan wel weer fijn. :P

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:39

Azmay schreef:

Waarschijnlijk houdt ze het washandje aan het begin vast op dr rug. Dan heb je de hele lengte van het washandje ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:39

Altijd met! Zonder voel ik me niet echt schoon. :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:42

Froukje schreef:
Azmay schreef:

:? Hoe bedoel je dat?

Hier ook altijd met washandje :)) Zonder vind ik echt 10x niks.

Nou ik vind zo'n bacteriekwekerij vies dus elke keer na gebruik moet hij in de was maar nat in de wasmand kwakken geeft nog meer ellende :')

Unique6 schreef:
Waarschijnlijk houdt ze het washandje aan het begin vast op dr rug. Dan heb je de hele lengte van het washandje ;)

Met die slappe handschoentjes van mij zie ik dat niet gebeuren :+
Laatst bijgewerkt door Azmay op 17-12-17 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:43

Grappig dat hier nu een topic voor is geopend!
Ik was met m’n handen en douchegel. Tenzij is lekker wil schrubben dan wil ik nog wel eens een washandje pakken. Heb ik scrubgel staan dan gebruik ik weer liever dat.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 10:46

Azmay schreef:

Een washandje is ongeveer 20 cm. Hij zit bij bij ook om mijn hand, maar op mijn rug mis ik vaak net de lengte van mijn armen en de lenigheid :+
Dan hou ik de boven- en onderkant tegelijk vast achter mijn rug. Dan heb ik dus 20 cm extra.
Is het zo een beetje duidelijk?

Ik gebruik uit hygiënisch opzicht idd elke dag een schone, die hangt eerst droog te hangen, voordat die zich met de andere was gaat mengen. Anders geeft het zo'n natte kledderboel.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:48

Oh, hier flikker ik ze gewoon gelijk de wasmand in met de handdoeken en onderbroeken, maar met 5 man in huis word dat ook elke dag gewassen.

Ik ga dat echt niet eerst laten drogen :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:55

Froukje schreef:
Oh, hier flikker ik ze gewoon gelijk de wasmand in met de handdoeken en onderbroeken, maar met 5 man in huis word dat ook elke dag gewassen.

Ik ga dat echt niet eerst laten drogen :=

Wij hebben wekelijks witte was, beter geen vochtige dingen erin gooien :Y)

Ah zo ts, dan snap ik hem :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:08

Ik ga wel eens vreemd, maar ik kom toch altijd weer bij het washandje uit.
Onder de douche en tijdens het wassen bij de wasbak.

Na iedere wasbeurt gaat het ding in de was, ook ik wil iedere keer een schone.

Moet inderdaad wel even drogen, voordat het in de wasmand mag. Net als de handdoek.
Anders kan er roest in het andere wasgoed ontstaan. Uithangen met de handdoek dus.
Ik hoef er niet zelf bij te gaan staan blazen, dat scheelt :)
Ik was om de dag handdoeken, dus het haalt de wasmand niet eens.

Als ik naar mijn familie in het buitenland ga, dan laat ik het laatst gebruikte natte washandje achter, omdat ik geen nattigheid in de koffer wil. Als ik dan het jaar erop weer kom, dan hangt daar altijd in de douche een erg versleten en vaal washandje. Waarschijnlijk gebruikt door het hele gezin :=
Ik moet er toch eens aan denken om een stapel voor hen mee te nemen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:18

Dat laatste washandje kun je toch ook in een plastic zakje doen en die goed dicht knopen?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:19

ik gebruik altijd een wasbol.
vergeet washandje altijd haha....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:19

@supervixen

Natuurlijk zou dat kunnen als ik dat echt zou willen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:24

Altijd een washandje,en dan doe ik ook de doucheborstel in het washandje,zo kan ik goed bij mijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:27

Ik ook met washandje! Ik vind met mn handen zeep wegspoelen echt 10x niks.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:43

Ik gebruik ook altijd een washandje! Toch het idee dat ik me dan beter schoon kan boenen en minder zeep nodig heb.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:50

Een washandje en voor vakantie wegwerp.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:53

Ook altijd een washandje en inderdaad op vakantie wegwerp washandjes.
Snap ook niet dat mensen het een bacteriebron vinden, je droogt ze en vervolgens gaan ze op 90 graden in de was.
Handdoek is dan met zo goed en bacteriebron.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:54

Geen washandje. Ik gebruik douchegel vooral omdat ik het lekker vind ruiken, niet omdat ik het idee heb dat ik het moet gebruiken om schoon te worden, dus doe altijd maar wat :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:01

Nooit een washand! Te smerig! Ik ga toch niet met één en dezelfde lap mijn lichaam doen? Stel: je kijkt in de spiegel en ziet een puist. Dje knijp je uit. Dan begint het was ritueel.

Met de puistenlap gaan we naar de oksels of borsten, afhankelijk van wat het laagste zit. Daarna richting tussen de beentjes gevolgd door de voetjes.

Dan mag je voor mijn part die lap 100 keer uitspoelen tussendoor, maar die puist gaat mee naar je oksels, een zweetrestje gaat van de oksels richting muts en al wat daar zit naar de voeten!

Dat is toch geen wassen? Want we weten allemaal dat die washand best sn op minimaal 60 graden gewassen mag worden voordat hij schoon is. Doen jullie dat tussendoor aan de wastafel? :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:30

Ja, maar met je hand leg je toch dezelfde route af? Denk dat het weinig verschil maakt hoor. Of spoel jij tussendoor alles af en pak je voor een volgend stukje weer nieuwe douchegel?