Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:15

Janine1990 schreef:
liedje89 schreef:
Yes too heeft ook gewoon douchegel toch, die vind ik ook nog heel lekker ruiken en omdat dat altijd zulke grote flessen zijn is het relatief ook helemaal niet zo duur.

Mijn moeder heeft een vrij gevoelige huid en die gebruikt sanex zero, dat zou ook zo veel mogelijk vrij moeten zijn van allergenen maar er zit wel gewoon zeep geur aan. Sanex heeft ook nog atopi care oid dat is bedoeld voor mensen die exzeem ed hebben volgens mij.

@lollieloes: Maar als je gewoon nat wordt kan dat de huid ook al behoorlijk droog en trekkerig maken. Als ik geen douchegel gebruik is mijn huid daarna vaak droger als wanneer ik dat wel doe (ik gebruik vaak wel douche gel of olie die vrij vettig is)


@Lollieloes, dit dus inderdaad... Omdat er kalk in het water zit is een verzorgende douchegel beter dan alleen water op de huid. :j

Yes Too kan ik dus amper fatsoenlijk krijgen op het moment. Heb er vorige week bij verschillende online drogisterijen naar gezocht en alles was uitverkocht. (ik kon bij gratie op termijn een fles shampoo en een fles conditioner krijgen, maar wel van twee verschillende geuren :+ ) Vind het inderdaad ook erg prettig dat die flessen zo lekker groot zijn!
Tips voor een webshop waar ze wél altijd zijn, zeer welkom. :+


Alleen zodra je de douchegel eraf spoelt doe je dit weer met water waarin kalk zit, dus dan heb je uiteindelijk nog evenveel kalk op je huid. Anyway TS, misschien is dit iets voor je:

Douchegel met olie van de bodyshop
Douche olie van de kruidvat

Het is sowieso heel fijn om met olie te douchen, omdat dit je huid lekker zacht maakt en door de olie in te masseren reinig je de huid ook van alle vetoplosbare vuiltjes. Alleen oppassen dat je niet uitglijd :').

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:42

Janine1990 schreef:
xyzutu2 schreef:
En douchen met de shampoo die je wel kunt krijgen?


Ik heb het idee dat shampoo's ontvettender werken dan douchegel (die zijn wat meer verzorgend), dus dat levert vooral jeuk op. Plus dat er aan de shampoo weinig geur zit en daar hou ik wel van. Ik heb geen problemen met parfum.

Niet helemaal ontopic, maar mag ik vragen welke shampoo je nu gebruikt?

Ik heb ook vaak last van jeuk op mijn rug (vooral bovenkant, schouderbladen) en het is (veel) erger als ik mijn haar gewassen heb. Vermoed dus dat het door de shampoo komt. Maar ik weet niet op welke stof ik reageer en waar ik dus naar moet zoeken in een nieuwe shampoo als ik van die jeuk af wil komen.

Anoniem

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:43

Is Lush trouwens ook niet geschikt?

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:45

Lush :D *\o/*

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:54

Lovea? Oa bij H&B te krijgen maar volgens google ook bij de AH.. :)

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:55

En de douchegels van de body shop?
Hier fan van,gebruik ook hun shampoo,hele lekkere geuren en online te bestellen.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:56

Werfzeep, http://www.werfzeep.nl
Even naspoelen met azijnspoeling en mijn haar is heerlijk zacht.
Normaal jeuk ik nog een paar uur na, maar dat is nu weg :)