Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:04

xMarieke schreef:
In je OP noem je rituals, maar dat is niet vrij van sls


Dan hoeft dat niet per se denk ik? Rituals reageer ik namelijk totaal niet op.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:21

Janine1990 schreef:
Bommeltje_ schreef:
Ik gebruik gewoon neutral en gooi daar en druppeltje natuurlijk geurende olie van de tuinen :)


Dat vind ik vrij geniaal :')

Wat voor olie gooi je er in?


Neutral heeft naast shampoo en conditioner ook douchegel :) mogelijk een goede (en niet al te dure) optie voor jou?

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:29

Zijn de doucheproducten van Kneipp niet parabenenvrij? Zelf krijg ik van hun lavendel douchegel wel een wat trekkerige huid. Moet er wel bij zeggen dat ik nog geen doucheschuim/gel etc gevonden heb die dat niet doet bij mij. Bepaalde delen van mijn huid zijn namelijk vrij droog.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:31

Sanex is misschien iets om te proberen, dat werkt voor mij goed, ook al heb ik een erg reactieve huid

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:34

Bij een droge huid kun je ook gewoon duivenpitolie gebruiken. Daar zit als het goed is verder niets in.

Overigens wordt er beweerd dat je van parabenen geen reacties krijgt. Ik heb totaal geen gevoelige huid (ik heb alleen altijd met kou dat alles barst, maar kan smeren wat ik wil), dus ik kan daar geen tips voor geven verder. Ook spul van de action wordt hier gewoon verdragen.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:36

Janine1990 schreef:
Bommeltje_ schreef:
Ik gebruik gewoon neutral en gooi daar en druppeltje natuurlijk geurende olie van de tuinen :)


Dat vind ik vrij geniaal :')

Wat voor olie gooi je er in?


De essentiële olie. Kan je op meerdere plekken kopen en verschillen geuren. Ze hebben ook nog een werking. Ik gebruik er nu eentje om te relaxen voor mijn zware studieperiode het is echt heerlijk :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:40

germie schreef:
Bij een droge huid kun je ook gewoon duivenpitolie gebruiken. Daar zit als het goed is verder niets in.

Overigens wordt er beweerd dat je van parabenen geen reacties krijgt. Ik heb totaal geen gevoelige huid (ik heb alleen altijd met kou dat alles barst, maar kan smeren wat ik wil), dus ik kan daar geen tips voor geven verder. Ook spul van de action wordt hier gewoon verdragen.


Geen reacties, je huid droogt alleen gigantisch uit. En met een gevoelige huid geeft dat wel serieus reacties.

Ik zou graag een waterontharder willen, bij mijn ouders thuis reageerde ik daar echt fantastisch op. Maar ja, er zijn nog wat dingen die ik liever wil.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:40

Bommeltje_ schreef:
De essentiële olie. Kan je op meerdere plekken kopen en verschillen geuren. Ze hebben ook nog een werking. Ik gebruik er nu eentje om te relaxen voor mijn zware studieperiode het is echt heerlijk :D


Hmm, dat is niet zo gek. En dan doe je gewoon één druppeltje in de fles? Of doe je dat per douchebeurt in de douchegel?

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:43

Je zou druivenpitolie kunnen proberen. Ik gebruik dat in de zomer wel. Trekt goed in. Haal ik ook bij de Tuinen (Holland barrett).
En dan daar misschien die douchegels zonder parabenen proberen?

Je wilt dan denk ik ook iets zonder 'minerale olie'. Dat doet ook niets voor de huid. En zit in heel veel produkten.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:47

Neutral zal volgens mij moeten voldoen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:52

Klopt, zit ook niet in Therme...

Ik ben nog heel erg zoekende hoor. Het begon jaaaaren geleden met buitensporig veel ontstekingen van de hoofdhuid (onder mijn haar), volgens de dokter moest ik niet zo veel douchen. Nu weet ik dat veel douchen niet goed is, en veel haar wassen ook niet. Maar ik was er vanuit dat dat niet het probleem was. Toen ik dankzij Bokt in aanraking kwam met Yes To shampoo's was ik binnen 3 weken van mijn ontstekingen af!
Hetzelfde gold voor enorme ontstekingen in mijn hals, waar volgens de dermatoloog producten die ik gebruik geen enkel probleem moeten zijn. Parfum is geen probleem, make up niet etc. etc. Oh en suiker was al helemaaaaaaal het probleem niet. Ik kon kiezen tussen een zalf en een heftige kuur van een jaar. Gekozen voor de zalf, maar het probleem ging niet weg. Toen ik begin dit jaar stopte met het eten van varkensvlees, verdwenen de cystes als sneeuw voor de zon.

Ook veel last gehad van rode vlekken, zonder aanleiding (alsof ik flink had zitten krabben), die zijn zo goed als weggeraakt toen ik stopte met het eten van varkensvlees. Daarnaast hebben mijn ouders een waterontharder, ook erg fijn voor de huid.

Nouja, je begrijpt het wel... Ik moet het allemaal een beetje zelf uit zoeken, want dokters zijn mij niet echt van enige hulp geweest. Begrijp ik ook wel, want zo heftig zag het er nooit uit bij mij. Ben geen enorme pukkelkop ofzo.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:57

Janine1990 schreef:
Lieshorses schreef:
Sanex/neutral/sanicur? :) Weleda misschien?


Weleda stond het niet echt specifiek op bij onze drogist, vandaar dat ik die niet vertrouw. Maar dat is ook gewoon zonder parabenen enzo?


Ja, dat is ook vrij van parabenen en zo.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:00

Heb je al eens Eucerin doucheolie geprobeerd? Vettig.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 00:01

Hannanas schreef:
Heb je al eens Eucerin doucheolie geprobeerd? Vettig.


Niet geprobeerd, maar hoe vettig is vettig? Want te vette cremes krijg ik ook heftige irritaties van -O-

magda_90
Berichten: 32280
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:13

Urtekram, Aleppo en Marseille du Savein bevallen mij zeer goed. :)

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:36

Absoluut eens het assortiment van Holland & Barrett doorneuzen. Ik zweer bij de producten van Dr. Organic. Echt top, en zonder troep. En ze hebben regelmatig hoge kortingen (1+1 gratis)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:39

Janine1990 schreef:
Bommeltje_ schreef:
De essentiële olie. Kan je op meerdere plekken kopen en verschillen geuren. Ze hebben ook nog een werking. Ik gebruik er nu eentje om te relaxen voor mijn zware studieperiode het is echt heerlijk :D


Hmm, dat is niet zo gek. En dan doe je gewoon één druppeltje in de fles? Of doe je dat per douchebeurt in de douchegel?


Een druppeltje in de fles het is anders wel heftig qua geur. Ik doe het ook bij de wasnoten waar ik mee was, omdat ik ook niet tegen gewoon wasmiddel kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:35


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:42

Misschien een rare vraag, maar is het dan niet beter om algeheel geen douchegel meer te gebruiken? Of vind je dit zelf geen prettig idee? Alle vormen van zeep werken namelijk uitdrogend, dus als je er echt veel last van hebt kan je misschien beter helemaal geen zeep meer gebruiken.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:45

Yes too heeft ook gewoon douchegel toch, die vind ik ook nog heel lekker ruiken en omdat dat altijd zulke grote flessen zijn is het relatief ook helemaal niet zo duur.

Mijn moeder heeft een vrij gevoelige huid en die gebruikt sanex zero, dat zou ook zo veel mogelijk vrij moeten zijn van allergenen maar er zit wel gewoon zeep geur aan. Sanex heeft ook nog atopi care oid dat is bedoeld voor mensen die exzeem ed hebben volgens mij.

@lollieloes: Maar als je gewoon nat wordt kan dat de huid ook al behoorlijk droog en trekkerig maken. Als ik geen douchegel gebruik is mijn huid daarna vaak droger als wanneer ik dat wel doe (ik gebruik vaak wel douche gel of olie die vrij vettig is)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 11:57

liedje89 schreef:
Yes too heeft ook gewoon douchegel toch, die vind ik ook nog heel lekker ruiken en omdat dat altijd zulke grote flessen zijn is het relatief ook helemaal niet zo duur.

Mijn moeder heeft een vrij gevoelige huid en die gebruikt sanex zero, dat zou ook zo veel mogelijk vrij moeten zijn van allergenen maar er zit wel gewoon zeep geur aan. Sanex heeft ook nog atopi care oid dat is bedoeld voor mensen die exzeem ed hebben volgens mij.

@lollieloes: Maar als je gewoon nat wordt kan dat de huid ook al behoorlijk droog en trekkerig maken. Als ik geen douchegel gebruik is mijn huid daarna vaak droger als wanneer ik dat wel doe (ik gebruik vaak wel douche gel of olie die vrij vettig is)


@Lollieloes, dit dus inderdaad... Omdat er kalk in het water zit is een verzorgende douchegel beter dan alleen water op de huid. :j

Yes Too kan ik dus amper fatsoenlijk krijgen op het moment. Heb er vorige week bij verschillende online drogisterijen naar gezocht en alles was uitverkocht. (ik kon bij gratie op termijn een fles shampoo en een fles conditioner krijgen, maar wel van twee verschillende geuren :+ ) Vind het inderdaad ook erg prettig dat die flessen zo lekker groot zijn!
Tips voor een webshop waar ze wél altijd zijn, zeer welkom. :+

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:59

Louis Widmer misschien?
De remederm lijn is speciaal voor de zeer droge huid.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:03

Misschien een beetje out of the box, maar waarom niet helemaal geen douchegel gebruiken? Ik was me nu al een aantal jaar enkel met water en dat bevalt prima. Ik gebruik wel shampoo voor mijn haren overigens. Ik stink niet, ruik gewoon neutraal en mijn huid is er een stuk minder droog van geworden. Eerder had ik zeker in de winter echt jeuk wanneer ik onder de douche vandaan kwam.
Wij hebben hier enorm hard water en voor mij geeft het juist geen problemen. Voor mijn haren daarentegen weer wel dus daar gebruik ik toch weer shampoo voor. Wellicht het overwegen waard?

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Douchegel vrij van parabenen/sls etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:53


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:01

Ook ik ben overal allergisch voor en gek genoeg werkt bij mij de dove wel redelijk. Dat zijn van die grote flessen vol met parabenen en sls volgens mij, maar bij mij werken deze nog het beste.

Say yes to was ik ook allergisch voor, net als neutral, zwitzal of sanex. Tot nu toe gaat dove nog het beste, maar ik gebruik er wel zo min mogelijk van en ik spoel het heel snel weer af.
[img]
Afbeelding
[/img]