Chips, ik zit in t gips!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chips, ik zit in t gips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:21

Ohhh mag ik ff klagen? :') Ik heb 1,5e week terug mn linker hand gebroken met een auto ongeluk en ja, ik ben links. Nu brak ik m in de avond (toedracht staat hier: [LZP] Zoveel geluk gehad...), dus kreeg ik ouderwets gips. Schijtirritant omdat t zo zwaar was. Mn hele pols/hand was ook gekneusd dus de boel zwelde leuk op, waardoor ik toch moest gaan inknippen(gelukkig geen bevalling...). Maandag terug gegaan ipv woensdag, want mn duim was blauw/rood en zo dik als mn grote teen.

Inmiddels heb ik nieuwerwets gips, van dat plastieken spul. Heerlijk licht! Maar damn t irriteert aan de onderkant -O- Hebben meer mensen daar last van? Het zit niet te strak, maar irriteert gewoon. Ik moet mezelf inhouden om niet mn pols de hele tijd te draaien zodat de jeuk minder wordt, maar de irritatie wordt alleen maar meer. Ik ben gezegend met hele lange armharen, zullen die irriteren?

Verder is de zwelling gelukkig afgenomen in mn hand, maar met gevolg dat het gips in mn handpalm zeker 5 cm uit staat. Ik heb een stuk ingeknipt want mn duim werd er beurs van, maar t is nig niet optimaal. Huisarts vanmiddag zei dat ik t zo kon laten zitten. Gelukkig hoef in nog maar 2 weken en 3 dagen...

Zo, klaar met klagen, wie klaagt er met me mee?

Hand 3 uur na t ongeluk. Ik wist direct na de klap dat ie gebroken was. Gaat om t 5e handbotje.
Stoned van de morfine enzo :')
Afbeelding

Duim na een paar dagen, behoorlijk dik en blauw. Mn wijsvinger was ook heel dik. (gebruik blarenpleisters tegen het schuren)
Afbeelding

Afbeelding

Nieuw gips, incl ballon waarvan ik de afzender nog steeds niet weet _O-
Afbeelding

De ruimte na t uitknippen. Kan er 3 vingers tussen steken :=

Afbeelding

Wil nog even zeggen dat ik bizar veel geluk heb gehad. Ik reed met 80 kmpu tegen een andere auto aan die me niet zag. Dus alleen een gebroken hand en wat kneuzingen is een soort wonder :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Chips, ik zit in t gips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:23

Kun je er geen breinaald tussen steken om te jeuken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:25

Cayenne schreef:

Ik heb al een eetstokje om mee te krabben maar dan raakt t enkel meer geirriteerd.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 02:03

Oehh heel herkenbaar. Ooit lang geleden mijn enkel gebroken. Van de pijn kan ik me niks herinneren maaarr die jeuk :x -:(-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 03:53

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 04:06

Die gipspray is fijn. Je kan ook je stofzuiger op het gips zetten. Precies recht op de plek waar het jeukt. Krijg je luchtstroom en de losse huidschilfers worden weggenomen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 04:52

Cayenne schreef:

Dit dus absoluut niet doen, dan maak je, als je een beetje pech hebt meer kapot dan je lief is. Inderdaad gipsspray of een koude föhn. Wees blij dat je nog maar 2 weken hoeft en het niet je been is, ik heb 9 weken met mijn been in het gips gezeten begin dit jaar.

Succes nog de komende 2 weken

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:37

we hebben bijna dezelfde breuk gehad! (nouja ik gehad, jij hebt hem nog := )
dat irriterende gips herken ik heeeel erg! ik had alleen bij mijn duim etc. een speciale blauwe stof sticker gekregen. tegen het schuren. ik heb met de hittegolf in de zomer in het gips gezeten.. de jeuk (en vooral geur) was niet te harden.. ik heb steeds met potloden gekrabt :Y)
er is een spray die je op je gips sprayt, die schijnt heel fijn te zijn :))

en ik zou wel eventjes bellen over het gips.. dit geeft absoluut geen steun zo.. heb dat ook gehad met als resultaat 2 extra weken gips -O- (kon mijn pols etc. ook gewoon bewegen, waardoor het dus weer fout ging )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 08:21

Ik strooide er talkpoeder/mentholpoeder tussen. Dat hielp wel.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 08:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:20

Die spray ga ik onthouden, waar haal je dat?
Morgen weer t ziekenhuis bellen, gips gaat steeds losser zitten. Moet t constant vasthouden met mn vingers om te voorkomen dat t omhoog komt. Heel irritant :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:29

Thuiszorgwinkel of apotheek?!

Beter een keer teveel naar ziekenhuis dan te weinig en je zit er nig langer aan vast. Mijn enkel is nu pas op weg naar herstel ( vanaf februari en 2x geopereerd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:39

Afbeelding

Zo dat zit beter. Net alleen iets doms gedaan met mn hand en toen deed de breukplek even zeer en BAM het zwelt meteen op :') Dat zit ff wat minder maar goed, moet ook voorzichtig doen :')