Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 14:01

Hoi!

Na een bezoekje aan de tandarts heb ik ibuprofen bruis granulaat meegekregen. Maar ik krijg het echt niet weg. Wat is dat vies zeg! Kan ik het gewoon vervangen voor tabletten? Lijkt mij hetzelfde omdat de naam hetzelfde is toch?

Weet iemand hier meer vanaf?

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:04

Osianaa schreef:
Hoi!

Na een bezoekje aan de tandarts heb ik ibuprofen bruis granulaat meegekregen. Maar ik krijg het echt niet weg. Wat is dat vies zeg! Kan ik het gewoon vervangen voor tabletten? Lijkt mij hetzelfde omdat de naam hetzelfde is toch?

Weet iemand hier meer vanaf?


De apotheker of drogist weet er meer van. En ja, bruis drinkt makkelijk en tabletten slik je geheel in een keer door. werkzame stof/dosering hetzelfde lijkt me.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:06

Je hebt 600mg gekregen denk ik? Die zijn sowieso alleen op recept te verkrijgen. Na mijn wortelkanaal behandeling had ik ook bruis en ik zweer erbij, het werkte voor mij echt zoveel sneller en beter..

Ps. Dosering is dus niet hetzelfde aangezien je bij de betere drogist tot max 400mg kan kopen.
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 16-12-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:13

Drinken door een rietje. Dan proef je het minder.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 14:33

@Charleyt helaas is de apotheker gesloten vandaag, anders had ik het zeker daar aan gevraagd!

@lotus inderdaad 600 mg, maar dacht dat je in de supermarkt gewoon 200 mg tabletten kon kopen en daar dan 3 van in te nemen.

@eline, dat is een goede! Ga zo meteen even rietjes halen.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:42

Bruis werkt een stuk sneller dan een tablet . Ik zou persoonlijk geen 3 tabletten in gaan nemen ipv dit.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:47

Osianaa schreef:
@lotus inderdaad 600 mg, maar dacht dat je in de supermarkt gewoon 200 mg tabletten kon kopen en daar dan 3 van in te nemen.

Dat is geen enkel probleem en zou ik ook doen.

Wat heeft de tandarts je wel niet aangedaan dat je pijnstilling nodig hebt? :|

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:49

Ik gebruik altijd van die liquid caps van het Kruidvat, werken ook supersnel.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:55

Ik kreeg na een wortelkanaalbehandeling ook bruis voorgeschreven, heb toen ook om pillen gevraagd omdat ik van bruis misselijk wordt. Ook bij apotheek gekregen.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 14:57

superlotje schreef:
Osianaa schreef:
@lotus inderdaad 600 mg, maar dacht dat je in de supermarkt gewoon 200 mg tabletten kon kopen en daar dan 3 van in te nemen.

Dat is geen enkel probleem en zou ik ook doen.

Wat heeft de tandarts je wel niet aangedaan dat je pijnstilling nodig hebt? :|


Nog niks, dat is het ergste. Er zit een ontsteking boven een kies en die kies moet er uit.. Maar de ontsteking moet eerst minderen. Hij kreeg het niet verdoofd en ga het echt niet zonder verdoving doen. Vindt het al zo eng.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:33

Oooh dit klinkt heel herkenbaar... Maar een ontsteking gaat niet zomaar weg, ik zal je details besparen maar mijn tandarts heeft me naar de kaakchirurg verwezen daarvoor.

3 tabletten van 200. Weet je hoe slecht dat is voor je maag??

Neus dicht, en glas gewoon in 1x weg tikken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:38

3 tabletten van 200 of 1 bruis van 600 maakt voor je maag echt niks uit hoor. Het zijn niet de tabletten an sich die je maag problemen bezorgen, maar de werkzame stof. En die is bij beiden echt gelijk.

Overigens mag je voor overleg ook altijd de noodapotheek bellen, die is wél open. En als je een recept hebt voor 600 bruis, kunnen zij hem misschien voor je omzetten naar 600 tab. Ik zou dus gewoon even met hun bellen.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 15:59

Lalidan, bedankt voor de tip! Net even gebeld en mag gewoon de tabletten gaan gebruiken.

Het is niet gewoon neus dicht en drinken, het komt er gewoon gelijk weer uit door de structuur Lotus.

Ik heb ook antibiotica voor de ontsteking. Zal zeker geen pretje worden, maar ik kan zo ook niet doorlopen. Dus we gaan het gewoon maar proberen maandag.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:24

Je kan inderdaad gewoon 3x200mg pakken, gewoon zorgen dat je tussendoor zeker 4 uur aanhoudt.

Wat kan helpen bij die bruis is om je neus dicht te knijpen en dan ad fundum je glas met bruis leeg drinken.
Daarna direct een slok gewoon water wegdrinken om de restanten uit je mond te spoelen.
Zo slikte ik destijds mijn vloeibaar ijzersupplement.

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:30

Tjongejonge. :') 3x200 ga je echt niet dood aan hoor. En is precies hetzelfde als 600mg. Ik heb regelmatig 2400mg geslikt en tadaaaa leef nog steeds!

Ibuprofen bruis werkt sneller dan tabletten maar werking is gewoon hetzelfde.
Beterschap! :(:)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:36

eerlijk ik vond de bruis wel lekker :')

Ik had ook zo'n ontsteking maar ik moest naar de kaakchirurg er voor :j

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:15

kirri schreef:
eerlijk ik vond de bruis wel lekker :')

Ik had ook zo'n ontsteking maar ik moest naar de kaakchirurg er voor :j


Ik dus precies zo, ontsteking boven de kies en anti biotica word slechter opgenomen bij een ontsteking in de mond. Maar ik hoop dat het voor TS wel helpt.

En nee, je gaat niet meteen dood van meerdere tabletten ibuprofen maar de opname is wel degelijk anders.. Maar goed.. zal wel helemaal verkeerd hebben geleerd tijdens mijn studie...

TS. Ik wens je beterschap en hoop dat de je weinig pijn hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:25

Ik kreeg na operaties aan mijn gebit ook bruis, dat werkt inderdaad veel sneller. Neus dichtknijpen en in één keer achterover gooien, daarna even iets anders 'voor de smaak' eten/drinken. Of door een rietje, dan is het ook wat minder erg. Heb je de versie met sinaasappelsmaak? Die vond ik al wat beter te doen dan de gewone.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:31

Lalidan schreef:
Overigens mag je voor overleg ook altijd de noodapotheek bellen, die is wél open. En als je een recept hebt voor 600 bruis, kunnen zij hem misschien voor je omzetten naar 600 tab. Ik zou dus gewoon even met hun bellen.


En dat kan dan weer niet zonder recept, dan zal je eerst een nieuw recept moeten regelen. Of 3x 200 mg pakken :)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:34

Lotus83 schreef:
kirri schreef:
eerlijk ik vond de bruis wel lekker :')

Ik had ook zo'n ontsteking maar ik moest naar de kaakchirurg er voor :j


Ik dus precies zo, ontsteking boven de kies en anti biotica word slechter opgenomen bij een ontsteking in de mond. Maar ik hoop dat het voor TS wel helpt.

En nee, je gaat niet meteen dood van meerdere tabletten ibuprofen maar de opname is wel degelijk anders.. Maar goed.. zal wel helemaal verkeerd hebben geleerd tijdens mijn studie...

TS. Ik wens je beterschap en hoop dat de je weinig pijn hebt.


De dosis blijft hetzelfde maar de opname is inderdaad anders. Bruis wordt sneller opgenomen door het lichaam omdat een tablet een filmlaagje heeft waardoor het langer duurt dat de medicatie zijn werk gaat doen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:21

Maar als je het meerdere keren per dag op vaste tijden gebruikt bouw je een spiegel op en is het snelwerkende minder van belang.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:27

Bij mij werken de gewone pillen niet(net als paracetamok etc). Dus hier altijd bruis. Vroeger 600 mg via recept. En tegenwoordig 400 mg van bij de kruidvat. Voor de hoofdpijn/gewrichtspijn heeft het bij mij echt geen enkele zin om de pillen te slikken. Zelfs geen 600 mg pillen.
Dus voor mij werken ze zeker niet hetzelfde.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Ibuprofen bruis vs ibuprofen capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:28

Ben je er al uit? Mijn man is apotheker. Kan het even voor je navragen.