koude benen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1997

koude benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 19:59

Hoi bokkers,

Na vandaag ben ik het helemaal zat dus vandaar dit topic.
Ik heb al ongeveer twee maanden last van enorm koude benen. Sochtends moet ik een uur naar stage fietsen en dan heb ik op stage de hele dag last van koude benen. Na stage fiets ik weer naar huis, eet even wat en ga dan naar stal om twee paarden te rijden. Als ik dan savonds thuis kom zijn mn benen echt enorm koud, gevoelloos en knalrood. Het enige wat dan helpt is een halfuur onder de hete douche om ze weer een beetje op te warmen. Snachts heb ik er ook vaak last van en heb ik het met een joggingsbroek, 2 dekens en een kruik nog koud. Alleen aan mn benen overigens, de rest is echt oververhit dan :')

Omdat het echt niet alleen van de kou buiten kan komen, vraag ik me echt af hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Ik ben geen kou kleum en als ik zonder handschoenen fiets, zijn alsnog alleen mn benen koud

Alvast bedankt
Groetjes Joanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:35

Wat heb je buiten aan?

Een goede thermolegging, een broek en een regenbroek, om de wind te stoppen, werken hier goed :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:36

Hier ook regenbroek over de gewone broek, werkt bij mij nog het beste :j
Thermolegging helpt bij mij niet zo

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:50

geen skinny/aansluitende broeken aandoen,maar lossere broeken.

je broek wordt vlug wat nat/wak,en dan trekt hij bij direct contact met de huid,alle warmte uit je benen om te drogen.
bij een lossere broek heb je dit niet,die droogt door luchtverplaatsing en haalt niet zoveel warmte uit je benen.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:20

Ik draag naar stal met koude dagen een lange thermo legging onder mijn broek, vaak nog met een paar skisokken eroverheen. Zonder heb ik ook snel last van koude en rode bovenbenen. Goed insmeren met een "wintercreme" kan misschien ook nog helpen?

verootjoo

Re: koude benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:22

Gewoon een warme skibroek aantrekken en snowboots :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:14

Skibroek! Gewoon een simpele zwarte van de scapino die enigszins winddicht is. Dat helpt mij altijd enorm. Ik heb ook altijd die koude benen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:25

Ik heb een thermobroek van BR, van beide kanten van boven tot beneden open te ritsen dus makkelijk aan en uit te doen over je gewone kleding! Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:28

Is de doorbloeding in je benen dan wel goed? Daar zou ik eens naar laten kijken... wat vervelend! :(