Henna brows

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 17:44

Hey allemaal!

Sorry als het verkeerd staat, zou niet zo goed weten waar wel.

Ik ga straks mn wenkbrauwen laten verven met henna, wat dus ook mijn huid meepakt en ervoor zorgt dat je zo een mooie vorm kan creëren. Ik kon nog niet echt iets vinden over ervaringen op google, en op youtube is er ook maar 1 Nederlands persoon die dit heeft gefilmt. Dus ben ik heel benieuwd of iemand hier ervaring heeft! Ik ben best wel zenuwachtig omdat mijn wenkbrauwen een onmogelijke vorm hebben, en omdat ik eigenlijk blond ben, maar bruin haar heb, zijn ze ook nog eens heel licht, en ben ik bang dat ik 2 dikke donkere strepen op m’n gezicht krijg.

Ik ben heel benieuwd of iemand het heeft gedaan en misschien ook een foto kan plaatsen!

Groetjes mij! :)

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:51

Gezien dit topic beter bij MWS past, verplaats ik het daar naar toe. :)

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:56

En hoe is het gegaan? Mooi geworden?

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:12

ben ook wel benieuwd!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 22:52

Helaas reed er geen ov dus kon ik niet gaan, woensdag nieuwe afspraak!

Heb wel een voorbeeldfoto van wat zij bij een andere klant heeft gedaan:

Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:56

Pas op met henna! Niet iedereen kan tegen henna. Misschien een idee om eerst te testen of je er tegen kunt voor je het op je gezicht doet.
Wel een mooi resultaat op je voorbeeldfoto!

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:57

Moet je nog mee uitkijken, redelijk veel mensen reageren allergische op henna en dan geeft het enorme blaren! Zou dus eerst klein stipje testen ergens en paar uur wachten.

Ben niet de enige waarschuwer dus :D

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 22:58

Ik heb veel henna tattoo’s gehad. Dat is dezelfde henna geloof ik en ik had er geen last van. Of is de samenstelling toch anders? Deze verf word gemengd met rozenwater en geen amoniak oid.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:27

Ik heb het gehad, ik verf altijd mijn wenkbrauwen maar met henna vond ik het zelf niet zo mooi..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:00

Ik heb ook henna gehad, bleef bij mij 2 dagen zitten en toen verdween het alweer. De rede hebben we niet kunnen vinden, verschilt per huidsoort, en daarnaast sport ik enorm veel en zweet dus veel, dat kan ook de rede zijn. Ik ben er in ieder geval mee gestopt, vond het niet de moeite voor die 2 dagen. Hopelijk blijft het bij jou beter zitten! Er zijn overigens verschillende soorten henna, bij mij is het in 1e instantie gedaan met een puur natuurlijk product, en daarna met een product waar wel iets meer "rommel" in zat maar beiden werkten niet.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 14:26

Oh okee! Nou ik ben benieuwd. Het meisje zei dat het 2 weken ongeveer bleef zitten. En voor 8,- kan ik het natuurlijk uitproberen! Wat vond je niet mooi xxcleoo?

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:33

Hier geen wenkbrauwen, maar mijn haar geverfd met henna en hier ook geen problemen. :) Heb nu al een 2tal maanden deze haarkleur, blijft er netjes in, is mooi en niet schadelijk.

Ben benieuwd naar het resultaat van je wenkbrauwen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 16:06

Jackytje schreef:
Hier geen wenkbrauwen, maar mijn haar geverfd met henna en hier ook geen problemen. :) Heb nu al een 2tal maanden deze haarkleur, blijft er netjes in, is mooi en niet schadelijk.

Ben benieuwd naar het resultaat van je wenkbrauwen!


Meisje uit mn klas had toen ook haar haar zwart geverfd met henna. Was wel heel zwart geworden maar idd niet schadelijk! Ben zelf ook heel benieuwd en toch wel een beetje bang want als je me persoonlijk zou kennen weet je dat ik echt verzot ben op mn wenkbrauwen en wel half uur bezig kan zijn met het prfect tekenen ervan. Vandaar ook dat ik ze wil laten doen omdat ik er gek van word dat het zo lang duurt :+

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:09

Hou er rekening mee dat de henna de eerste dag(en) ook op je huid zit waardoor je wenkbrauwen zwaarder lijken.
Ik laat de mijne al minstens 10 jaar iedere 5 weken harsen en verven. Weet alleen niet of dit met henna gedaan wordt.
Succes!

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:11

Heb ik gedaan! Eerste drie/vier dagen prachtige donkere strepen op m’n kop :)) Daarna wel langer mooi! Maar toch ben ik weer overgestapt op verf, omdat ik die twee strepen echt niet mooi vond en verf ook prima werkt :)

Hier voor en na. Hier lijkt na nog oké maar het wad echt heftig
Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 16:27

Jaa daar ben ik dus bang voor! Dat het te donker is. Alleen ben ik gelukkig nu bruinharig. Middenbruin zegmaar. Verven werkte bij mij niet echt. Het gaat mij erom dat ik een vet lelijke vorm heb, en weinig haartjes en door henna kan je ook een vorm creëren omdat het op je huid blijft zitten. Bij verf bleef de verf niet op mijn huid zitten dus had ik alsnog een foeilelijke vorm maar wel zichtbare haartjes. Ben zelf heel benieuwd ga het gewoon eens proberen! :) ik vind het wel mooi trouwens ikwashier! Heftig als in de donkere kleur bedoel je denk ik?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 16:28

yvje86 schreef:
Hou er rekening mee dat de henna de eerste dag(en) ook op je huid zit waardoor je wenkbrauwen zwaarder lijken.
Ik laat de mijne al minstens 10 jaar iedere 5 weken harsen en verven. Weet alleen niet of dit met henna gedaan wordt.
Succes!


Dat is de bedoeling haha! Ik wil juist een vorm maken omdat ik zelf een hele rare lelijke vorm heb dus wil ik juist dat de verf op mijn huid blijft zitten. Heb middenbruin haar dus misschien valt het nog iets mee met het zware.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:56

Ik vond het veel te grof in mijn gezicht.. je krijgt er hele heftige wenkbrauwen van

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 20:01

xxcleeoo schreef:
Ik vond het veel te grof in mijn gezicht.. je krijgt er hele heftige wenkbrauwen van


Ja ben daar ook wel een beetje bang voor.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Henna brows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:30

Ja ik snap wat je bedoeld! Dat was ook mijn opzet om het te proberen. Toch vond ik het op de huid zitten ook snel weggaan, maar dat kan bij iedereen anders uitpakken!

Ja op m’n eigen selfies zijn zwaarder dan deze foto.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 21:18

Ikwashier schreef:
Ja ik snap wat je bedoeld! Dat was ook mijn opzet om het te proberen. Toch vond ik het op de huid zitten ook snel weggaan, maar dat kan bij iedereen anders uitpakken!

Ja op m’n eigen selfies zijn zwaarder dan deze foto.


Aah oke! Ik ben echt benieuwd haha! Wat als het lelijk is... traantjes laten denk ik :+

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:36

Waarom gebruik je geen wenkbrauw.. uhm ik weet niet hoe het heet maar het is een soort mascara voor je wenkbrauwen. http://www.maybelline.nl/products/ogen/ ... drama.aspx
Ik vind het zelf echt super spul, ik heb de lichte variant en naast shapen geef je je wenkbrauw ook een wat donkerder tintje. Blijft bij mij ongeveer 2 dagen erin zitten en is zo gedaan.
Gewoon bij bv Douglas/ici paris naar binnen lopen en dan kan je meerdere merken/kleuren testen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 23:07

xSCWx schreef:
Waarom gebruik je geen wenkbrauw.. uhm ik weet niet hoe het heet maar het is een soort mascara voor je wenkbrauwen. http://www.maybelline.nl/products/ogen/ ... drama.aspx
Ik vind het zelf echt super spul, ik heb de lichte variant en naast shapen geef je je wenkbrauw ook een wat donkerder tintje. Blijft bij mij ongeveer 2 dagen erin zitten en is zo gedaan.
Gewoon bij bv Douglas/ici paris naar binnen lopen en dan kan je meerdere merken/kleuren testen.


Omdat ik dus al zoals ik zei een hele lelijke vorm heb. Dus kan mn haartjes wel verven, maar dan zit ik nog met een lelijke vorm. Ik wil dus juist met henna gaan verven omdat dat ook op de huid blijft zitten en zodat ik dus een vorm kan creëren op de plekjes waar haar ontbreekt.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:20

Dan kan je beter permanente make up doen. Microblading of hairstroke.
Dat blijft ook langer zitten.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 10:26

Suzanne F. schreef:
Dan kan je beter permanente make up doen. Microblading of hairstroke.
Dat blijft ook langer zitten.


Klopt. Maar dat is rond de 300,- voor de eerste behandeling en zoveel geld heb ik niet haha.

Heb alleen het idee dat iedereen het afraad?