Problemen met pees bovenop voet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Problemen met pees bovenop voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 20:32

Hey Bokkers,

Sinds vorige week zaterdag (wedstrijd korfbal) heb ik last van mijn voet. Daarbij heb ik pijn bij optrekken van mijn tenen (kom ook niet zo ver als mijn andere voet) en met lopen/rennen met afwikkelen.

Nu was ik dinsdag toch bij mijn fysio ivm rugklachten (loop ik helaas al een tijdje mee), dus heb ik hem meteen gevraagd erna te kijken.

Hij noemde het begrip "turf toe" en het feit dat het waarschijnlijk de pees is die van grote teen naar mijn scheenbeen loopt. Hij wist er alleen niet zoveel mee te doen en heeft ook niet echt restricties opgelegd ofzo. Ik mag volgens hem dus gewoon alles doen.

Nu heb ik morgen weer een wedstrijd en ben benieuwd of ik hier nog iets mee kan wat misschien pijn verlichtend kan werken?

Fysio van vereniging kon zo ook niet echt iets bedenken hoe hij dat kan tapen met medical tape, dus ik dacht: wellicht dat er nog een bokker is met ervaring hiermee en die ideeën heeft? :)

Alvast bedankt!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:42

Heb ik ook gehad. Peesontsteking op de voet komt vaker voor.
Bij mij was het vooral het gevoel alsof je een sok veel te strak hebt zitten.
Moest overigens wel rust nemen :). En verpleegster vond het denk ik leuk om er een druk verbandje omheen te doen, had op zich wel wat nut maar niet heel veel :).

Edit: even snel googelen levert op dat rust wel belangrijk is :). https://www.dokter.nl/forum/handen-voet ... g-in-voet/

Ik merkte overigens ook meer pijn bij beweging. Wat ik verder deed was ontstekingsremmende pijnstillers slikken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 21:00

Klinkt bekend dat strakke gevoel, kan na sporten ofzo ook echt geen druk van schoenen ofzo erop handelen. Lekker sneakers aan en dan veters helemaal los :')

Moest dinsdag bij fysio ook wat oefeningen doen met springen, maar dat was ook no fun. Woensdag met trainen ging ook niet echt lekker.
Skip vanavond de training maar, hoop ik morgen weer met een iets 'schonere lei' te kunnen starten

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:51

Jezeker, turf toe ofwel een een verstuiking van de metatarsofalangeale gewricht komt best vaak voor. In mijn praktijk tape ik het ook regelmatig en leg mijn patiënten daarna uit hoe ze het zelf kunnen doen. Het is niet zo moeilijk. Kijk maar eens naar dit filmpje, hier wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je het zelf kunt doen: https://kttapebenelux.com/pijnlijke-tee ... turf-teen/