Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:03

En om welk uur gaan jullie slapen?
Want als ze bv wel inslaapt na haar laatste flesje,en je gaat dan meeslapen,heb je er toch al deftig wat uurtjes opzitten tegen dat ze wakker wordt.

Ook overdag een even een 2-tal uurtjes bijslapen,terwijl de kleine ook tukt,kan wonderen doen.

En idd,oordopjes.
De persoon die niet opstaat die nacht,oordopjes in en lekker verder tukken.
Desnoods in een andere kamer oid,want als je een lichte slaper bent,ga je ook ontwaken als degene naast je uit en in bed kruipt.

Waar de kids hier veel aan hebben,is een handdoekje van bij mama.
Slaap eens 2 nachten bij een handdoekje,je geur zit er wat in,en geef het daarna aan de kleine om mee te slapen.
De geur van mama vlakbij vinden ze hier zalig en hun handdoekjes zijn heilig.
Als je het wil wassen,paar dagen ervoor een ander bij je leggen en hop,zij krijgen een nieuwe en de gebruikte in de was.

En een van beiden die bv een nacht in het weekend of de week ergens anders gaat slapen?
Zo kan je tenminste eens goed uitrusten,en de volgende nacht uitgerust afwisselen.
(want bv een kindje die zelden uit slapen gaat,heeft er ook geen goed aan om dan uit huis te gaan slapen)

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:17

Ik wil je niet uit de droom helpen hoor, maar ik heb toendertijd er ook veel last van gehad. Soms wel 7x per nacht, een vriend die niet wakker werd en ik die langzaam aan erg idioot werd. Alle tructjes uitgeprobeerd, tegen het advies van het consultatiebureau gewoon fles gegeven, maar hij bleef maar komen. Op een gegeven moment maar geaccepteerd en overdag bij geslapen. Het huishouden maar gelaten voor wat het was als ik te moe was. Gewoon de tijd voor mezelf genomen.

Wel merkte ik dat hij eerst nog in het wiegje lag en ik toen hem in het ledikant deed beter ging. Op een gegeven moment geen deken meer gegeven wat die schopte hij af maar in de slaapzak gelegd. Toen hij weer periode kreeg dacht ik dat hij zijn hoofd steeds stoote aan ledikant en toen maar peuterbed aangeschaft. Opzich hielp dit allemaal een beetje meer. Maar mijn zoontje is ondertussen 3,5 en komt nog rustig 1x per nacht aan mijn bed staan. Ik kan hem dan gelukkig wel terug leggen, zeggen dat hij het bedtijd is, kus slokje water en weltrusten.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:17

Probeer eens het bedje op een ander plekje in haar kamertje te zetten. Mijn schoonzusje heeft dit ook gehad met haar oudste en heeft toen zijn bedje verplaatst en het was over. Op de plek waar het bedhe eerst stond waren heel veel aardatralen en daardoor werd hij steeds wakker. Proberen kan altijd, werkt het niet heb je het in ieder geval geprobeerd

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:23

Je kunt het ook anders bekijken. Als jij elke nacht een hamburger eet dan wordt je op een gegeven moment ook wakker als je deze een keer niet krijgt.

Als ze overdag goed eten hebben ze in mijn ogen geen nachtvoeding meer nodig. Dat sommigen snacht nog graag drinken drinken kan, maar kan in mijn ogen ook een stukje aangewend gedrag zijn. Flesje drinken en dan slapen. Zoals het vaak gaat bij baby's.

Soms moeten ze "leren" dat ze gewoon weer zelf in slaap kunnen vallen zonder de fles of borst.

Hier 3 kids en alle drie sliepen vrij vlot door tot een uurtje of 5 a 6. Op die leeftijd kregen ze hier geen nachtvoeding meer en ook geen fles om 23.00 uur. Overdag aten ze goed en als ze snachts wakker waren en ze hadden dorst dan konden ze water drinken.

Hier ook wel eens laten huilen omdat er niks was. Dat is hel maar dan is het wel het snelste over. 3 dagen en dan sliep iedereen weer prima.

Er zijn heel veel manieren. Je moet iets vinden dat bij jullie past en dit dan ook stug volhouden. Je veranderd niet iets in 1 nacht, je moet er echt wel 1 a 2 weken voor uittrekken en dus dan niet elke keer weer wat anders doen.

Ik weet niet wat je snachts aan voeding geeft. Je zou het ook af kunnen bouwen door er steeds minder schepjes poeder in te doen (als je kv geeft)

Maar bovenal wil ik jullie sterkte wensen. Het is gewoon geen makkelijk iets, juist door het slaapgebrek. Het wordt echt beter, ook al kun je dat nu niet voorstellen. Je eraan toe geven en niet tegen verzetten is het beste, of de tanden op elkaar en het roer omgooien.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:31

vastbed ritueel en dan gewoon om 11uur wakker maken voor een laatste fles en daarna een fles bij haar in bed parkeren die ze eventueel zelf kan pakken.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:38

Mijn ouders hebben mij een week in de garage gezet snachts. Het hielp, daarna was het over. En nee geen trauma’s ofzo :)

blubjes
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-05-10

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:52

Wat ik me afvraag, wat maakt het dat jullie zo ontzettend vermoeid zijn dat het gevaarlijk is. Wat noem je gevaarlijk?
Ons zoontje van inmiddels 4,5 heeft slaapproblemen, die komt, zeker in onrustige tijden als december, gerust elke nacht en schreeuwt dan 2,5 uur lang alles bij elkaar. Zijn we moe? zeker weten! Maar ik heb veel meer slaap nodig dan mijn man, dus hebben we geaccepteerd dat ik gewoon rond een uur of 9 op bed ga. Ik heb de kans om tot ongeveer 12 uur lekker een paar uur te pakken voordat hij weer begint te schreeuwen, en op deze manier zijn we overdag ook weer aardig voor elkaar en voor onze oudste....

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:53

xApple schreef:
Mijn ouders hebben mij een week in de garage gezet snachts. Het hielp, daarna was het over. En nee geen trauma’s ofzo :)

En ook een buurvriendelijke oplossing. Want hoe vervelend het ook is voor de ouders: de buren lijden veelal ongevraagd mee. :)

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:58

Romy1234 schreef:
Warm aangekleed is ze ook, pyjama, winterslaapzak en dekbedje.

Heeft ze het dan niet juist te warm? Onze dochter ligt alleen in een rompertje met lange mouwen en een zomerslaapzak zonder mouwen. Zodra ze meer aan of over heeft krijgt ze het te warm en slaapt dan onrustiger. Toch is een keer of drie per nacht wakker hier nog steeds vrij normaal en ze is ondertussen 16 maanden. Volgens mij is één keer per nacht op 7 maanden inderdaad niet zo vreemd, maar ik begrijp dat het ontzettend vervelend is als jullie er bijna aan onderdoor dreigen te gaan. Hier is de oplossing samen slapen. Zodra ik merk dat ze wakker wordt en dus al ver voordat ze begint te huilen leg ik haar aan en binnen een paar minuten slapen we allebei weer verder. Mijn vriend merkt het meestal niet eens. Alle oplossingen die neerkomen op negeren zou ik zelf niet kunnen en niet willen. Ik zou het toch eerder zoeken in zorgen dat je haar juist eerder hoort en alvast een fles klaar hebt staan zodat je haar kunt voeden voordat ze helemaal overstuur is, maar het kan natuurlijk heel goed dat dat voor jullie niet werkt. Uiteindelijk zijn er 1000 meningen en gaat het maar om één ding, namelijk dat je iets vindt dat werkt voor jullie en waar jullie een goed gevoel bij hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:02

Ik raad toch aan om, als de mogelijkheid er is, de kinderen zo nu en dan eens uit logeren te doen. Het lost het probleem niet op, maar dan kunnen jullie wel even bijtanken! Als het even kan plannen wij de logeer-partijtjes zelfs zo dat we beiden vrij zijn en dus ook even een momentje voor onszelf/ ons samen hebben.

Succes met deze lastige nachten! Als je zo moe en opgebroken bent dan duurt het wel heel lang voordat ze groter worden.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:14

Tengeltje, wij liggen er meestal 21.30 uur in, soms eerder maar dat wil niet altijd aangezien ik savonds nog naar mijn paard moet en mijn man voor zijn werk dingen nog moet doen.
Overdag bijslapen is lastig aangezien de kids bijna nooit tegelijkertijd hun middagslaapje hebben.
Handdoekje is inderdaad nog een hele goede tip, dat ga ik zeker proberen, dank je wel!

Meisje2000, dat is inderdaad ook een hele goede tip om te proberen haar bedje te verplaatsen, ga ik ook zeker wat mee doen, dank je wel!

Egnie, ik snap precies wat je bedoeld en normaal gesproken zou ik zeggen gewoon laten huilen en die gewoonte van het flesje doorbreken, nadeel is dat ze zo een hoog volume heeft dat ze mijn zoontje ook wakker krijst, en die dus ook compleet overstuur is en niet meer in slaap kan vallen.
Heb ik het probleem dus dubbel plus een volledig over de rel zoontje de volgende dag omdat hij zijn slaap niet gehad heeft, ik ben bang dat wij dat momenteel helemaal niet gaan trekken.
Minder schepjes poeder kunnen we wel nog proberen inderdaad, als we dingen proberen dan doen we dat inderdaad ook wel volhouden en niet maar 1 of 2 nachten.

Pinda dipje, die late fles werkt dus totaal niet helaas, en zelf flesje vasthouden kan ze nog niet.

XApple, zitten wij bijna over na te denken om dat te doen inderdaad maar eigenlijk gaat dat tegen mijn principes en gevoel in.

Blubjes, gevaarlijk in de zin van bijna onwel worden, met name met het autorijden, niet goed kunnen focussen dus belangrijke dingen vergeten waardoor bijna ongelukken gebeuren etc.

Goeroe, we hadden eerder minder warm aangekleed maar dat maakte dus ook geen verschil, toen dachten wij dat ze het misschien te koud zou hebben en hebben haar warmer aangekleed, helaas ook geen verschil.
Samen slapen ook al geprobeerd maar dat is helaas ook de oplossing niet, ook zij is een lichte slaper en word elke keer wakker van ons of wij van haar, resultaat is dus nog minder nachtrust.
Flesje hebben wij niet al klaar staan want als de melk iets te koud is drinkt ze het niet (kleine diva) en schreeuwt nog harder. Wij hebben op dezelfde verdieping in de badkamer alles klaar staan dus het is enkel een kwestie van waRm water en poeder in het flesje doen.

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:15

Oh lastig dat jullie er zo vreselijk vermoeid door raken.
Ws heeft je dochter die nachtfles gewoon nog nodig, dat is heel normaal tips om daar nog iets mee te doen heb je genoeg gehad denk ik.
Ik denk dat je het meer moet zoeken in rust voor jezelf zoeken.

Hoe laat gaan jullie naar bed?
Hoe laat worden de kinderen wakker?
Hoeveel dagen werk jij?
Slaapt je oudste overdag nog?
Kun je bv op je vrije dagen nog even blijven liggen als je partner naar zijn werk gaat? Of de kinderen overdag tegelijk op bed leggen en zelf ook even plat? Misschien slaap je niet, maar je lijf en hoofd hebben wel even rust op die manier...

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:19

Overigens is laten huilen in mijn ogen echt een slechte oplossing. Op deze leeftijd kunnen ze het gewoon nog nodig hebben die fles. Zowel het weglaten van die fles als het laten huilen kunnen nadelige gevolgen hebben voor de ontwikkeling van de hersenen.
Op deze leeftijd huilen ze nog met een reden en omdat ze iets echt nodig hebben...

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:28

Aan hoeveel uren slaap komen jullie dan? Imo erg normaal namelijk dat een baby van die leeftijd nog niet doorslaapt. Op de leeftijd gaf ik nog meerdere nachtvoedingen, dus voor mij klinkt 1x fantastich.

Ook nu nog een 2 jarige waar ik minstens 1x per nacht mijn bed voor uit moet.

Zijn er geen andere zaken waarin jullie een stapje terug kunnen nemen? Huishoudelijke klussen wat meer uitbesteden bijvoorbeeld of wekelijks even 1 nachtje bijtanken door de kindjes uit logeren te sturen?

Speirs

Berichten: 1688
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:33

Lastig ts, we hebben als moeders een hoop ballen in de lucht te houden ;)

Ik zou een oppas vragen voor af en toe overdag een paar uurtjes, zodat jij kan slapen. En dan maar even wat minder vaak naar het paard, misschien wil iemand anders daar een paar dagen in de week voor zorgen?

Als je zelf al aangeeft dat je het gevaarlijk vindt worden, bespreek het dan alsjeblieft ook met mensen om je heen. Er is vast wel iemand die wil helpen.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:35

Ik vind dat er de laatste jaren volop rekening met het kind gehouden wordt maar totaal niet met de moeder!
Zelf heb ik twee volwassen dochters die in het ziekenhuis, als ze ‘s nachts wakker werden, een flesje met glucose kregen. Dat vulde even maar ze kwamen er niet weer voor met gevolg dat ze de hele nacht doorsliepen of er moest iets zijn.
Mijn kleinkinderen waren ook snel van de nachtvoeding af, daardoor hadden ze dan ook weer een uitgeruste moeder en het zijn geen zielige ondervoede kinderen hoor!
Voorop dat ieder zijn kind opvoedt zoals hij/zij dat wil.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:40

Herkenbaar. Op zich niet heel raar om 1 x per nacht wakker te worden. Dat valt nog mee.
Ik ging rond half 9-9 uur naar bed. Mijn dochter werd vaak wakker rond 1 uur-2 uur. Ze sliep bij mij op de kamer dus kon haar al pakken zonder krijspartij. Ik legde haar aan de borst en ze sliep weer verder. Vaak werkt samen slapen ook erg goed. Zoals een co sleeper ofzo, vaak slapen ze dan veel beter door.

Lynn_Nikita

Berichten: 25515
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:49

Ik heb 2 jaar lang s`nachts niet geslapen en mijn partner was niet wakker te krijgen, om 1 uur werd zij wakker en om 6 uur viel zij weer in slaap en ik zat elke nacht op met haar, ook overdag alleen maar janken en bij mij willen zijn. Bijna in staat om een moord te plegen toen. 1 keer per nacht eruit op die leeftijd is vrij normaal en een luxe
zelfs nu zij 4 is moet ik er nog zeker 3 a 4 keer uit, en ja ik weet dus hoe slopend het is

Als het kindje verder overdag niet huilt of "moeilijk"is, heeft zij vermoedelijk nog gewoon honger en zul je daar afspraken over moeten maken om het om en om te doen, erna kun je weer verder slapen toch?. je hebt gewoon heel veel geluk gehad bij de eerste maar abnormaal is dit echt niet. gaat ook over

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:52

Palmera schreef:
xApple schreef:
Mijn ouders hebben mij een week in de garage gezet snachts. Het hielp, daarna was het over. En nee geen trauma’s ofzo :)

En ook een buurvriendelijke oplossing. Want hoe vervelend het ook is voor de ouders: de buren lijden veelal ongevraagd mee. :)


In het huis waar wij toen woonden woonden de buren zo op afstand dat ze daar geen last van konden hebben.. Ben nu dan ook heel blij dat we landelijk wonen en de buren niet eens kunnen zien vanaf ons huis.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:54

Misschien is het al gezegd maar een papfles in de avond?

Hier is ze 6 maanden en komt vaak tussen 5 en 6 uur in de ochtend.

Bij een collega doen ze het inderdaad ook.
Baby gaat na een paar maanden een paar dagen beneden slapen.
Maar ja als je licht slaapt werkt dat ook niet.
En hier is het elke keer wat opgeschoven.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 08-12-17 15:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:56

Het is geen leuke fase dit, maar heel veel kinderen slapen met 7 maanden nog niet door.

Wegstoppen in de garage of 'lekker laten huilen' is imo echt not done.

Is het op te lossen met een speentje? Of heb ik daar overheen gelezen?

Onze zoon is inmiddels 2 maar ik mag er iedere nacht nog uit. Niet voor een fles maar een speen en een knuffel of boekje oid. Dat is dus gelukkig maar kort...

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:57

Veel mensen raden een avondfles aan, jammer dat dat niet werkt.

Maar een wekker zetten om 2 uur snachts en dan standaard een fles geven op dit tijdstip?
Dat je haar voor bent en zelf ook in een ritme ermee komt?

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:59

Hoe ziet jullie drink/eet schema eruit?
En welke hoeveelheid hebben de hapjes en flesse ?

Speirs

Berichten: 1688
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:04

Aaah nee, de baby beneden zetten of in de garage vind ik echt verschrikkelijk. Kan me niet voorstellen dat mensen dat doen. Misschien heel even als ze al uren brult en je in staat bent haar wat aan te doen ofzo. Zodat je even tot rust komt.

Maar dat is niet aan de orde! Deze baby vraagt niets geks en er zijn best mogelijkheden om hier mee om te gaan, anders dan de baby een hele nacht te verlaten.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:09

Ik heb altijd bv op verzoek gegeven aan beide kinderen dus ik weet niet helemaal hoe flesjes enzo werken, maar kun je overdag mss meer schepjes in de fles doen zodat ze overdag wat meer flesvoeding binnen krijgt of kan dit niet?
Op 7 maanden is fv of bv de hoofdvoeding, dus mss dat ze overdag door de fruit, boterham en avondmaaltijd te weinig fv binnen krijgt en dit 's nachts inhaalt?

Onze dochter (die op 6 weken al doorsliep) kreeg vanaf 6 maanden wat bijvoeding en vanaf die tijd kwam ze 1 of 2x per nacht voor bv. Toen ik de bv overdag wat meer op mijn verzoek deed (dus ik liet haar vaker drinken) ging ze de nachten weer doorslapen.
Onze zoon is een heel ander kind en kwam op die leeftijd minstens 4x per nacht voor bv. Hij slaapt sinds deze zomer op 3-jarige leeftijd door.