Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Noten en pinda's dan inderdaad niet doen!Ben je allergisch voor groene appels?
Want die werken ook goed.
Resistance schreef:Ik eet op een dag:
's ochtends: 2 eieren of havermout
tussendoor: yoghurt
's middags: tonijn of eieren (als ik die 's ochtend niet op heb) en wat groenten
tussendoor: Nootjes of fruit
diner: vis/vlees (bijna nooit vlees, ik ben vrijwel vegetariër) en véél groenten.
Ook drink ik eigenlijk alleen maar water en thee. Ik voel me door dit "dieet" eigenlijk wel heel goed.Je hebt vaak mensen die gaan zeiken dat het "ongezond" is en dat ik te weinig eet (wat écht niet zo is), maar daar moet je je niets van aantrekken.
In ieder geval werkt dit dieet heel goed om af te vallen. Erbij sporten en het gaat nog harder. Onthoud: je hoeft helemaal niet weinig te eten tijdens dit dieet. Gewoon gezond (en dat is het).
Goof schreef:Resistance schreef:Ik eet op een dag:
's ochtends: 2 eieren of havermout
tussendoor: yoghurt
's middags: tonijn of eieren (als ik die 's ochtend niet op heb) en wat groenten
tussendoor: Nootjes of fruit
diner: vis/vlees (bijna nooit vlees, ik ben vrijwel vegetariër) en véél groenten.
Ook drink ik eigenlijk alleen maar water en thee. Ik voel me door dit "dieet" eigenlijk wel heel goed.Je hebt vaak mensen die gaan zeiken dat het "ongezond" is en dat ik te weinig eet (wat écht niet zo is), maar daar moet je je niets van aantrekken.
In ieder geval werkt dit dieet heel goed om af te vallen. Erbij sporten en het gaat nog harder. Onthoud: je hoeft helemaal niet weinig te eten tijdens dit dieet. Gewoon gezond (en dat is het).
Ik vraag me af of jij voldoende calorieen oo een dag binnen krijgt. Ik durf bijna zeker te zeggen van niet. Hoe is bijvoorbeeld 'tonijn' een volledige maaltijd tijdens de lunch? Of eieren?
Ik eet ook wel eieren als lunch, maar dan als flink met groente gevulde omelet zodat ik genoeg binnen krijg.
Mizora schreef:Ik ben nog ontzettend zoekende naar wat voor mij de fijnste methode is om af te vallen. En het zou fijn zijn als ik me hierbij kan/mag aansluiten. Ik ben veel te zwaar, moet ongeveer de helft van mijn gewicht kwijt en zit dan nog niet op de ondergrens volgens de bmi. Zover ik weet heb ik geen diabetes o.i.d. Op het moment sport ik niet (maar zodra school weer een beetje lucht geeft, wil ik dat wel weer gaan oppakken). Wel heb ik 2 honden en loop ik daarom iedere dag een uur, het tempo ligt daarbij vrij laag (ze willen snuffelen e.d.).
Ik zit 's ochtends nogal eens te kloten wat nu te eten. Maar daarnet heb ik maar kwark gehaald als ontbijt voor morgen. Ik pak normaal brood (met kaas) of havermout of niets, maar dat bevalt eigenlijk ook niet. Ik heb maar één doel, en dat is afvallen. En als je je aan kan sluiten bij een groepje blijkt het vaak gemakkelijker te gaan, dus ik sluit me graag aan als jullie het goed vinden.
Hoeveel gram koolhydraten eten jullie per dag? En wat bevalt jullie als meeneemlunch?
Als ik 30kg ben afgevallen heb ik als beloning voor mijzelf dat ik weer op mijn paard mag klimmen. We hebben hem vorig jaar december (de zaterdag voor kerst) aangeschaft en sindsdien heb ik er een keer of 4 op gezeten maar mijn lichaam zit mij echt in de weg. Hij kan het wel hebben (weegt ±800kg en is ruim 1.80m hoog), maar is nog te jong/te groen om gewoon mee te sukkelen terwijl ik met mijn eigen lichaam bezig ben. Voor nu is het paard sowieso geen optie: ik woon tijdelijk 120km verderop.
Voor komende week (t/m maandag) ben ik er nog niet uit of ik al volledig omschakel. We hebben komende maandag namelijk presentatie voor het huidige project en het is nog lang niet zover af als we zouden willen. Daarbij ben ik zaterdag en zondag volop aan het rennen omdat ik dan toevallig een weekend bij het paard ben omdat mijn ouders 2 dagen nauwelijks thuis zijn en ik dus dubbele beesten heb om te verzorgen (mijn eigen honden, dieren op kantoor bij mijn ouders en dieren bij mijn ouders thuis). Ook dubbel honden uitlaten omdat 4 honden in één keer uitlaten niet handig is. Al met al niet het meest gunstige moment om over te stappen, maar de eerste stappen wil ik er alvast naar zetten.
En dan in zijn geheel weer aan de slag.