Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:45

Ik probeer elke dag te douchen. Soms wil het er nog wel eens inschieten, omdat ik dan nog tot laat bezig ben en vroeg opmoet en het dan gewoonweg vergeet :o?
Maar in de regel is het dus dagelijks en om de dag haren wassen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:47

Elke dag. Mn haar is na een paar uurtjes al vet en dat vind ik zo vies eruit zien. Ik weet het, juist door elke dag wassen word je haar snel vet..

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:47

6/7 dagen per week, eigenlijk elke dag dus. Heerlijk om lekker fris en fruitig in bed kruipen :o

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:49

Iedere dag. Douchen is echt mijn rustmomentje. En sorry voor alle milieu activisten, maar ik sta er minimaal 20 minuten onder. Radio aan en ontspannen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:50

Elke keer als ik heb gesport. Ik kom uit op 5x per week, waarvan 1 dag 2x. Ik wil niet te vaak douchen, maar na sport vind ik het niet zo fris om bezweet in schone kleding te gaan. Douche wel altijd kort, meestal 2-3 min en max 10 als ik uitgebreid douche

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:52

maralyn schreef:
charysaS schreef:
Elke dag.

Als ik een dag niet douch voel ik mezelf echt vies. :')


Heb ik ook....

Meestal alleen in de avond.
Ochtend kan ik echt niet, heb al moeilijk genoeg met uit bed komen, en alles in een uur voor elkaar krijgen.
Heb t geprobeerd, maar voelde ik me in de avond zoooooo vies.





:') _/-\o_

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:53

Douchen heb ik echt een godsgruwelijke hekel aan. Ik háát het gevoel om echt door en door nat te zijn, of het nou van het douchen, zweten, zwemmen of regen is, ik voel mezelf dan zó vies. Dat doe ik dus zo weinig mogelijk, gemiddeld 1 keer per week.
(eigenlijk op basis van hoe vettig mijn haar is. Meestal kan ik er zonder problemen 5 dagen mee lopen zonder dat het vet word)

Ik ben verder geen viespeuk ofzo hoor, ik was me netjes elke avond voor het slapen gaan van top tot teen en als ik 's ochtends opsta (meestal) ook, doe netjes schone kleding aan (behalve mijn 'paardenkleding' maar dat heb ik ook niet langer dan een paar uur per dag aan, en dat 'stinkt' toch wel :+ )


Edit: typo's enzo

Leo

Berichten: 50165
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:56

Elke dag, soms 2x op een dag. Voel mezelf anders echt vies. Ben veel in beweging op werk en ben alle dagen op stal. Mijn haar was ik om de dag. :)

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:56

5 tot 7 keer per week en ook altijd shampoo en cremespoeling :)

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:59

Ik douche in de winter elke ochtend, eigenlijk vooral om even op te warmen :o 5 minuutjes maximaal. In het weekend soms ‘s avonds ook nog eens :=

Maar in de zomer douche ik veel minder, soms maar twee keer per week.
Twee keer per week is wel het minimum, ik kan er niet tegen als mijn haren vettig worden.

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:00

Sowieso elke dag 1 keer, maar regelmatig ook 2x per dag.

1x 's ochtends voor college. Dan ga ik naar paardlief, dan douche ik nog een keer omdat ik 's avonds moet werken.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:01

Wisselt een beetje. In principe elke ochtend, maar als het zo uitkomt dat ik savonds al douche en mn haren was, dan kan het zijn dat ik mn normale ochtend ritueel wijzig en het douchen dus oversla tot de volgende ochtend.
Mn huid vind douchen niet heel fijn, ben dus van het kort douchen. Wassen met een washandje is niet mijn ding. Ik wil mn hele lijf kunnen soppen zonder af te sterven van de kou omdat ik vochtig/nat ben. Douchen is dan een stuk sneller.

Nibbit

Berichten: 10419
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:01

Ik douche in de zomer juist vaker ivm meer zweten. Soms wel 2x per dag, en nu ca 4 à 5x pw

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:02

Slechts 1 x per week, omdat mijn gas uit flessen komt en het water uit een put, dus het kan op. Je wordt dan vanzelf heel bewust van verspilling.
Daarbij is mijn badkamer onverwarmd, dus ik moet in de winter eerst even met een electrisch kacheltje dat normaal in de kamer staat, de ruimte opwarmen voordat ik ga douchen.
Ik was dan ook meteen mijn haar.
Soms was ik mijn haar tussendoor, omdat je niet stinkend naar paardenpis op visite of de bioscoop in wilt.
Ik doe ´smorgens kleding aan waar ik in uitmest en als ik de normale dag begin doe ik schone kleren aan.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:04

Elke dag douchen, wat een verschrikking!

Ik douche 2 keer per week en ik ruik echt elke dag fris hoor :D iedere dag douchen zou mijn huid ook echt niet trekken.

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:05

Laurora schreef:
Douchen heb ik echt een godsgruwelijke hekel aan. Ik háát het gevoel om echt door en door nat te zijn, of het nou van het douchen, zweten, zwemmen of regen is, ik voel mezelf dan zó vies. Dat doe ik dus zo weinig mogelijk, gemiddeld 1 keer per week.
(eigenlijk op basis van hoe vettig mijn haar is. Meestal kan ik er zonder problemen 5 dagen mee lopen zonder dat het vet word)

Ik ben verder geen viespeuk ofzo hoor, ik was me netjes elke avond voor het slapen gaan van top tot teen en als ik 's ochtends opsta (meestal) ook, doe netjes schone kleding aan (behalve mijn 'paardenkleding' maar dat heb ik ook niet langer dan een paar uur per dag aan, en dat 'stinkt' toch wel :+ )


Ik was al bang dat ik de enige zou zijn! Ik vind het echt niet leuk om te douchen... Op dit moment denk ik dat ik om de dag douche, maar mijn paard komt hopelijk deze week hiernaartoe *\o/* waardoor ik wat vaker bij de paarden zal zijn en verwacht mij wat vaker "af te spoelen". Mijn haar was ik sowieso niet elke dag, het blijft het mooist van 2x per week ongeveer wassen (bij mij).

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:06

Laurora schreef:
Douchen heb ik echt een godsgruwelijke hekel aan. Ik háát het gevoel om echt door en door nat te zijn, of het nou van het douchen, zweten, zwemmen of regen is, ik voel mezelf dan zó vies. Dat doe ik dus zo weinig mogelijk, gemiddeld 1 keer per week.
(eigenlijk op basis van hoe vettig mijn haar is. Meestal kan ik er zonder problemen 5 dagen mee lopen zonder dat het vet word)

Ik ben verder geen viespeuk ofzo hoor, ik was me netjes elke avond voor het slapen gaan van top tot teen en als ik 's ochtends opsta (meestal) ook, doe netjes schone kleding aan (behalve mijn 'paardenkleding' maar dat heb ik ook niet langer dan een paar uur per dag aan, en dat 'stinkt' toch wel :+ )


Edit: typo's enzo



O wauw ben niet de enige :D Voel mij dus ook precies zo. In de zomer gaat het al iets makkelijker maar in de winter is het zo koud dan tijden het douchen. ( grote badkamer geen douchegordijn of iets.)

Maar ik probeer wel minimaal 3 x te douchen maar soms moet ik er echt "ondergeduwd" worden. Muziek luisteren helpt vaak ook wel. Wassen enzo doe ik ook wel maar mooi niet dat je mij een zwembad in krijgt :=

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:07

Ik douche 2x per week, allebei ook met haren wassen (en conditioner of een haarmasker). Ik denk dat dat het beste is voor mijn huid en haar en ik vind douchen ook niet echt leuk. :o
In de zomer sproei ik me wel eens extra af, maar daar zal ik vast niet de enige in zijn. :P

Anoniem

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:09

Om de dag :) , heb heel lang haar en met te vaak douchen en wassen word het niet blij .

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:16

Wauw! Mensen die elke dag douchen, die zal ik nooit begrijpen :o

Ik douche 2 a 3 keer per week, voornamelijk op hoe mijn haar is :')
Ik ben paardloos, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Daarnaast heb ik rot haar en een rothuid. Mijn haar doet er uren over om te drogen (zonder fohn) en mijn huid is net een zoutvlakte met al die hokjes, zo droog :+

Als ik elke dag zou douchen zou me dat fortuinen kosten aan water, elekticiteit, zeep, bodylotion en niet te vergeten tijd _O-

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:16

Ik vind douchen echt heel vervelend maar toch spoel ik me elke dag ‘s morgens òf ‘s avonds kort af onder de douche (max. 3 minuten).
1x per week is het langer, want dan was ik mijn haar rn scheer ik mijn benen enzo.
Maar ik vind het zooo nutteloos: eerst ben ik droog; dan maak ik mezelf helemaal nat en dan droog ik mezelf weer af :=
Daarbij kan ik absoluut niet tegen (stromend) water in mijn gezicht, dus gezicht wordt altijd met de handen of washandje gewassen, je zal me nooit zien zwemmen o.i.d.
Daarbij kan ik, net als eerdere bokkers noemden heel slecht tegen zeiknat zweten of regenen, ik voel me dan echt verschrikkelijk.
Over regen kan ik nog wel heen komen. Maar zweet?! Wat een verschrikking.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:21

Ik heb een enorme hekel aan douchen, ik douche om de dag. Ik was elke keer als ik douche m'n haar, omdat het anders te vet wordt. Maar ik sta maximaal 10 minuten onder de douche. Behalve als ik me moet scheren, dan sta ik ongeveer een halfuur onder de douche :)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:22

Ik douche zo'n 2 tot 4 keer in de week. Mijn huid en haar worden echt niet blij van elke dag. Ik kan echt niet tegen vet haar en dat ik ook de voornaamste reden dat ik ga douchen.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:23

Vrijwel elke dag (ivm paarden) en haren was ik zo'n 2 keer in de week (in de zomer of met zweten, vaker), maar natte haren geeft enorme pijn dus dat doen we maar niet te vaak. :=

In de zomer soms nog wel vaker, vreselijk als het warm is, zweten en dan dat heerlijke stof van de paarden. :=

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:25

Elke dag sowieso en als ik het koud heb vaak nog een keer of ik duik lekker in een heet bad. Of in de zomer als het heet is, dan ga ik ook gerust 2x per dag.
Sta er, zeker in de winter, ook gerust een half uur onder. Heerlijk die warmte.