Roodheid gezichtshuid verminderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:28

Een andere: een oud klasgenootje bleek een meer rode huid te hebben door allergie.
Zij bleek niet tegen gluten en melk te kunnen, toen ze dat wegliet werd de roodheid minder. :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 13:34

Moonfish: tarwe is bij mij wel een dingetje waar ik op letten moet. Maar geen idee of dat met mijn roodheid te maken heeft. Heb ook al eens laten testen bij de huisarts via bloedonderzoek, maar daar kwam niks uit.

Nog even over de vaseline; Jetske Ultee schrijft er dit over:
http://www.dr-jetskeultee.nl/vaseline/
Dus lijkt me niet dat het dan echt de huid verstopt.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:12

Het verminderen van roodheid in het gezicht kun je voor elkaar krijgen door het te camoufleren of door verwijdering met behulp van licht- of lasertherapie. Dit laatste kan de aanwezige roodheid verminderen, maar zal nieuwvorming van vaatjes niet voorkomen. Dat is voornamelijk iets wat je a) meekrijgt in de genen en b) wat wordt bepaald door je levensstijl. Uitlokkende factoren vermijden is daarom altijd goed. Denk inderdaad aan alcohol, zongedrag, maar bijvoorbeeld ook roken en grote verschillen tussen warmte en kou.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:21

Ah! Morgen naar de winkel.

Ik heb ook een rood gezicht, droog ook en altijd een rode neus. Dat laatste vindt ik echt verschrikkelijk.

Ik volg even voor meer tips, maar ga morgen één van de merken proberen.

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:01

Ik weet niet of het zal helpen, maar als het te maken heeft met een droge huid zou je kunnen kijken naar de lijnen van Eucerin. Een huidtherapeut heeft mij Eucerin ULTRAsensitive crème aangeraden voor wanneer mijn huid extreem droog was (zo erg dat het vuurrood was), ik kreeg een proefje mee en dat lijkt nu erg goed te helpen, ondanks dat mijn huid heel erg gevoelig is. Ik geloof dat ze ook nog een lijn hebben speciaal voor de zeer droge, gevoelige en rode huid, wat ook gebruikt wordt bij bv. Rosacea. Het is te koop bij (sommige) apotheken, en is voor zover ik weet niet extreem duur :)
Anders zou je altijd een keer een gesprek bij de huidtherapeut van het plaatselijke ziekenhuis aan kunnen vragen? Zij geven niet alleen advies/informatie over behandelingen (zoals microneedling of lasertherapie), maar ook over de algemene verzorging van je huid.

Lynniiie

Berichten: 1032
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:37

Een vriendin gebruikt altijd dream cream van lush. Ook altijd droge en rode huid en werkt volgens haar super

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:26

Klinkt mij als rosacea. Ik heb het ook. Ik gebruik nu de rode lijn van paula's choice. Jarenlang gezocht maar met deze lijn blijft mijn huid rustig. Al gebruik ik wel een bb cream om soms eea wat egaler te maken

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:55

Wat is de oorzaak van de roodheid?
Ik heb zelf rosacea, daardoor is je huid ook heel rood. Ik heb een antibiotica crème hiervoor.
En voor de hele rode plekken van L'Oréal een schaduwcreme voor rode huid.
Ik zou eerst uitsluiten of het geen huidaandoening is.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:16

Klinkt mij ook als rosacea.

Het is heel waardevol om de website van Jetske Ultee (die had je al gevonden zag ik) eens goed door te lezen.

Vermijd alle producten met parfum, dus ook de producten met ‘natuurlijke’ geurstoffen. Als iets natuurlijk is, betekend het niet automatisch dat het goed is voor je huid. Lavendel ruikt heerlijk en is kalmerend, maar werkt irriterend op de huid.

Investeer in goede producten. Ik ben zelf al ruim 6jr trouw aan de producten van Paula’s Choice. Ik gebruik dagelijks de dag en nachtcrème. Zeker nu in de winter is het fijn om je huid extra goed te beschermen tegen de kou. In de zomer kun je je huid extra beschermen met SPF. Ik kan je met stip de Skin Recovery Hydrating Treatment Mask aanraden. Deze gebruik ik zowel als nachtcrème als een extra dikke crème voor als ik de kou in ga. Het is een enorm grote tube, heb er bijna een jaar mee gedaan.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 10:23

Ik heb even gegoogled op rosacea. En het lijkt er inderdaad erg op een (zeer) lichte vorm.
Ik heb deze link als informatiebron gebruikt: https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/rosacea/

De behandelingen bij een ernstige vorm van rosacea zijn niet mis. Gelukkig heb ik dat niet. Áls ik het heb, heb ik een hele lichte vorm. Als je het advies dan leest, is het het beste om zo min mogelijk je huid te irriteren.. een milde dag- en nachtcreme moet voldoende zijn (naast uiteraard het reinigen van de huid).
Maar hoe vind ik een goed hydraterende crème zonder al die rotzooi die ook nog betaalbaar is.
Ik ben inmiddels zoveel geld kwijt aan producten die ik geprobeerd heb..
Dus als iemand daar nog tips voor heeft, hoor ik dat graag.

Edit: de Eucerin lijnen heb ik al geprobeerd. Maar helaas gaat dat ook maar eventjes goed.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:35

Zorg dat je een beetje weet wat je koopt en dat je parfum en andere heftige ingrediënten vermijdt. Koop producten in tubes en geen producten in potjes (onhygiënisch).

Ik vind zoals gezegd Paula’s choice hele goede en betrouwbare producten. Ik doe een half jaar met een tube van 32 euro. Dat is 5 euro per maand en vind ik prima. Dat masker wat ik aanraadde kun je ook als vervanger van nachtcrème smeren en die is een stuk goedkoper. Die tube is ook 2x zo groot dus heb daar een jaar mee gedaan.

Als dat echt niet in je budget past dan zou je de sensitive lijn van nivea kunnen proberen. Die is mild en parfumvrij. Die is qua ingrediënten wel een stuk eenvoudiger dan de wat duurdere producten maar dat is ook logisch. Wellicht werkt het voor jou goed genoeg.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:25

_Nelleke_ schreef:
Zorg dat je een beetje weet wat je koopt en dat je parfum en andere heftige ingrediënten vermijdt. Koop producten in tubes en geen producten in potjes (onhygiënisch).

Ik vind zoals gezegd Paula’s choice hele goede en betrouwbare producten. Ik doe een half jaar met een tube van 32 euro. Dat is 5 euro per maand en vind ik prima. Dat masker wat ik aanraadde kun je ook als vervanger van nachtcrème smeren en die is een stuk goedkoper. Die tube is ook 2x zo groot dus heb daar een jaar mee gedaan.

Als dat echt niet in je budget past dan zou je de sensitive lijn van nivea kunnen proberen. Die is mild en parfumvrij. Die is qua ingrediënten wel een stuk eenvoudiger dan de wat duurdere producten maar dat is ook logisch. Wellicht werkt het voor jou goed genoeg.


Ik gebruik dus ook paula's choice. Echt een aanrader. Ik kan nergens tegen behalve haar producten. Online te bestellen en ze heeft ook overal samples van, dan kan je eerst even testen

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:02


__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:32

Stap 1 is alle make up om dit te coveren achterwege laten. Roodheid is een uiting van een geirriteerde huid.

Reinig dagelijks je gezicht met goede producten! En dan heb ik het niet over een kruitvat merkje maar producten die hoog staan in de werkzame stoffen. Werkzame stoffen kosten geld dus in een product van 3 euro zul je weinig werkzame stoffen terug vinden. Sterker nog om het goedkoop te houden zitten er veel al stofjes in die de huid geen goed doen.

De huid reinig je het beste met een melk en een lotion. Bij de melk gebruik je geen watjes maar was je echt je gezicht en dit spoel je af met water. Je wilt namelijk niet het vuil in je poriën vegen. Een goede lotion brengt de huid waardes weer in balans.

Iedere ochtend gebruik je ewn dagcreme wat past bij jou huid type en zo ook voor de nacht creme. Kies niet alleen iets wat verzorgt maar ook iets wat kalmeert zoals hyaluronzuur en bergkristal.
Voor een extra goede boost kun je 1 masl daags een serum gebruiken. Deze zijn extra hoog geconcentreerd en dus extra sterk met de werkende stoffen.

Scrub 1 maal per week met een zachte scrub en smeer daarna een masker. Een goed masker zit ook weer hoog in zn werkende stoffen.

Bij een goed product zie je binnen een maand verschil.

Zelf werk ik met Pure Elements. Ik hou van natuurlijke producten niet alleen omdat ze geen onzin stofjes bevatten maar vooral omdat het erg goed door de huid word opgenomen.

Als ik een week mn gezicht verwaarloos zie ik de roodheid weer terug komen. Vroeger gebruikte ik elke dag foundation nu nooit meer

Mocht je meer willen weten stuur gerust een pb

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:19

Zelf kan ik met mijn huid absoluut niet tegen scrub, daar wordt het erg rood van en zelfs korstjes daarna. Dat werkt gewoon echt te heftig in. Als je daar ook last van hebt dan kan ik je aanraden om een exfoliant te kopen. Deze rustig opbouwen dan kan je huid er prima tegen. Daar zit een soort zuur in waardoor je dode huidcellen verdwijnen. Dit werkt dus anders dan de 'balletjes' die in scrub zitten waarmee je je dode huidcellen wegschuurt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 18:37

Nogmaals dank voor jullie tips en adviezen. Ook die ik via pb heb gekregen.
Aangezien ik al heel veel geprobeerd heb, vind ik de prijzen van de aanbevolen producten te duur om ze maar gewoon 'even' te proberen.
Niet omdat ik het niet kan betalen, maar vind het echt zonde om er nog een keer geld aan uit te geven om er na een paar dagen/weken er achter te komen dat ik er niet tegen kan.
Daarom zit ik er over te denken om toch een afspraak bij de huisarts te maken en als hij het niet weet om een doorverwijzing voor een dermatoloog? te vragen.
Voor mijn gevoel zit ik dan wel hun tijd te verdoen, omdat ik er geen pijn klachten van heb. Maar goed, als ze mij niet willen helpen zal ik het ook wel horen :+

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:30

SuperZodiaX schreef:
Zelf kan ik met mijn huid absoluut niet tegen scrub, daar wordt het erg rood van en zelfs korstjes daarna. Dat werkt gewoon echt te heftig in. Als je daar ook last van hebt dan kan ik je aanraden om een exfoliant te kopen. Deze rustig opbouwen dan kan je huid er prima tegen. Daar zit een soort zuur in waardoor je dode huidcellen verdwijnen. Dit werkt dus anders dan de 'balletjes' die in scrub zitten waarmee je je dode huidcellen wegschuurt



Er zijn ook scrubs die je niet hoeft te scrubben. Die breng je aan en de scrub doet de rest

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:45

Ik had er ook geen pijnklachten van. Het was alleen ontsierend. Mijn huisarts zei direct dat ik eerder had moeten komen. Dus ik zou me absoluut niet bezwaard voelen.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:28

Tsja ik ben bang dat je huisarts weinig zinnigs over kan zeggen en je zal doorverwijzen naar een dermatoloog. Dat gaat je waarschijnlijk sowieso meer geld kosten dan een tubetje crème want dat gaat gewoon van je eigen risico af, ligt eraan hoe je verzekerd bent natuurlijk. Ook kan de huisarts je niet vertellen waar je huid goed of slecht op zal reageren en is dat helaas altijd een kwestie van uitproberen.

TS verzorg je je huid op dit moment helemaal niet? Want in dat geval zou ik wel iets van huidverzorging proberen. Desnoods alleen de nachtcrème van de nivea sensitive lijn. Die is 7 euro en parfum en parabenenvrij.

Scrubben zou ik je echt heel erg afraden. Dit is zeker voor een rode en geïrriteerde huid veel te heftig. Mocht je veel last hebben van schilfers en er met de dermatoloog of huisarts niet uit komen zou ik beginnen met een exfoliant op basis van AHA (oftewel: Alpha Hydroxic Acid). Mocht je meer last hebben van puistjes, mee-eters en onrustige huid dan kan je ook een exfoliant op basis van BHA (oftewel: salicylzuur) proberen, maar dan wel met een heel laag percentage. Zeker niet meer dan 1% werkzame stof.

Scrubben met iets van een korreltje is wel effectief, maar beschadigd ook altijd de gezonde huidcellen. Een exfoliant werkt alleen in op de dode huidcellen.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:30

Roodheid teken van geïrriteerde huid vind ik wat ver gezocht. Je hebt rood en rood. Je kan ook gewoon rode appelwangetjes hebben met een rode neus wat gewoon gezond is en dat niet mooi vinden.

Ik had vroeger ook altijd een erg droge gezichts huid. Kon geen crème vinden die mij comfortabel was. Of het was te vet dat het als een laag er op bleef liggen....
Sinds ik de 3 zone crème in de rode pot met zilveren dop van Olaz gebruik ben ik helemaal van die droge huid af. Die crème trekt ook mooi in en hydrateerd goed. Voor mij niks anders meer. Gebruik hem nu al jaren

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:34

Roodheid hoeft inderdaad niks te maken te hebben met een geïrriteerde huid. Ik heb geen rosacea oid maar ik word wel snel rood als ik het warm heb, bloos etc. Als je een hele lichte dunne huid hebt (ik heb rood haar met bijbehorend huidje) dan krijg je nu eenmaal sneller een rode kop/blosjes op de wangen.
In dat geval kun je smeren tot je een ons weegt maar het enige wat de roodheid wat tegengaat is make-up.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 14:19

Nelleke: Het bedrag dat ik de afgelopen jaren in totaal al aan huidverzorgingsproducten kwijt ben voor mijn gezicht, bedraagt meer dan mijn eigen risico.
Als gezichtsverzorging gebruik ik op moment deze als reiniger:
https://www.eauthermaleavene.nl/gelaat/ ... nigingsgel Deze gebruik ik alleen 's avonds.
Daarna gebruik ik deze crème: https://www.eauthermaleavene.nl/gelaat/ ... ende-creme

'S ochtends was ik mijn gezicht alleen met lauw water een daarna breng ik bovenstaande crème weer aan.
Scrubben doe ik niet.

Popstra: ik ben ook roodharig met bijbehorende huid. Maar wat ik nu heb is echt wel meer.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:29

Nelleke, ik weet niet wat voor huisarts jij hebt ?
Maar die van mij kan gelukkig uitstekend diagnosticeren en medicijnen voorschrijven zonder dat er een dermatoloog aan te pas komt. En ja, hij heeft een op hol geslagen rosacea weer rustig gekregen. Heeft me geen eigen risico gekost.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Roodheid gezichtshuid verminderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:59

Vind de anti age lijn van nivea ook heerlijk. Met hyaluron zuur...
Maar ben ook al ouder :P

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:12

Het kan ook een histamine reactie zijn. DAt je intolerant ben voor histamine.