Ik wil van mijn blaasontsteking af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Ik wil van mijn blaasontsteking af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 12:07

Hoi!

De titel zegt het al; ik wil van mijn blaasontsteking af!
Wat zijn de beste/snelste 'home remedies' tegen een blaasontsteking?
Doordat ik aanleg heb voor nierstenen denk ik bij elke blaasontsteking dat ik weer prijs heb.. ik ga dus altijd ook zo snel mogelijk naar de huisarts maar zo snel mogelijk is voor mij nu morgenvroeg om 9u pas aangezien ik vandaag de hele dag werk..
Ik moet om de 10min plassen, heb het ijskoud maar ben wel de hele tijd aan het zweten, kortom ik voel me echt bagger.
Ik drink al veel water, heb cranberry poeder bij de natuurwinkel gehaald maar vroeg me af welke tips jullie nog hebben.

Thanks!

MarjanB

Re: Ik wil van mijn blaasontsteking af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:10

Ik begin gelijk met cranberrypillen van de Kruitvat als ik ook maar iets verdenk en ook veel drinken... Maar let wel heel goed op want voor je het weet ben je verder van huis af, ik kan uit ervaring vertellen dat een nierbekkenontsteking echt geen pretje is.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:12

Wat bij mij af en toe helpt is het volgende:
Ik drink een halve liter thee en een halve liter water, zo snel mogelijk. Vervolgens moet ik zo veel plassen dat ik de blaasontsteking er uit plas.

Polly
Moderator Algemeen

Koud zweten klinkt als koorts, ik zou hier niet mee doorlopen maar vandaag nog naar de huisarts gaan, als het optrekt naar je nieren ben je echt niet blij hoor.

Joanne_

Wat vervelend! Wat bij mij echt super hielp was cystiberry van Roter. Merkte het echt al binnen twee uur dat het werkte. Was hier gewoon bij de supermarkt te koop. Succes!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:13

Heel herkenbaar, ik heb om de haverklap blaasontstekingen. Wat bij mij goed helpt is een flink shot vitamine C nemen (minstens 1 gram, liefst wat meer) en veeeeeeeeel drinken. Heel veel drinken. Liefst kamillethee als je dat hebt of anders water. Cranberryextract innemen inderdaad, GEEN cranberrysap want daar zit te veel extra suiker in.

Overigens zou ik als je je er zo bagger van voelt icm met zweten + ijskoud hebben het liefst nog vandaag naar de HA gaan. Dat is een teken dat je er echt al goed ziek van bent en dat die ontsteking al een aardig eindje op weg is. Dan is morgen eigenlijk al te laat.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:15

Ik heb ook ooit een nierbekkenontsteking gehad, absoluut niet leuk. Sindsdien als ik nog maar iets denk te voelen, begin ik meteen veel water te drinken. Gaat meestal wel snel over dan. Maar als je ook al koorts hebt, misschien toch inderdaad sneller naar de dokter gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:17

Versgeperste sinaasappelsap werd door mij ha altijd gezegd. Door het zuur worden de bacterien afgebroken. Daarnaast cranberry (pillen, poeder of sap, al vind ik sap echt niet te zuipen). En heel veel water drinken zodat je het eruit plast.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 12:17

Nierbekkenontsteking heb ik gelukkig nooit gehad, ben 2 jaar geleden met oud op nieuw op de spoeddienst beland omdat ik niet meer kon lopen of kruipen.. toen een week in het ziekenhuis gelegen met nierstenen die ze niet vonden en dus niet weg kregen. Dat wil ik echt NOOIT meer.
Ik ga dus ook altijd zsm naar de huisarts als ik denk wat te merken maar vanmorgen had ik nog geen last en ik ben 10min op mijn werk en ik voel me ineens lijkbleek wegtrekken.
Kijken of iemand kan invallen voor mij maar net vandaag ook nog mega druk met een Italiaanse volleybalploeg hier in het hotel (en dat zijn geen gezellige mensen :/ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:19

Mijn stiefmoeder heeft het chronisch en die drinkt echt niet anders dan thee en water, en inderdaad cranberry pillen..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:20

D-mannose werkt bij mij ook heel goed. Ik kwam er maar niet vanaf maar toen ik dat eenmaal slikte was het zo weg.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:22

Wat je ook kan doen is de dokter bellen met deze klachten en vragen of ze vandaag nog een kuurtje voor je willen klaarleggen. Veel dokters zijn daar wel redelijk makkelijk in (bij vrouwen die bekend zijn met blaasontstekingen etc) en geven je gelijk een kuurtje zonder je gezien te hebben wanneer je aangeeft last te hebben van de bekende klachten.
Nou weet ik niet tot hoe laat je werkt en openingstijden van je apotheek etc, maar misschien is het een optie.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:23

Ik gebruik altijd de Cranberry pillen van Blasecare (oid) en die werken bij mij echt goed.
Daarnaast veel drinken en plassen maar dat spreekt voor zich. Cranberrysap drinken kan ook nog weleens helpen maar dat vind ik zelf echt niet lekker.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 12:27

Ik ben nu een pot kamille thee aan het zetten, ben bezig aan versgeperst sinaasappelsap en neem mijn fles water overal mee, mams brengt me nog cranberrypillen (bah ik kan echt geen pillen afslikken). Ga nu proberen iemand te vinden die na de middag een uurtje kan inspringen en dan bellen of de huisarts me ergens tussen kan proppen

Memories, ik werk op maandag 8u30-22u
Kan inderdaad wel even bellen, ik ken haar redelijk goed dus ik hoop dat dat lukt

Cranberrysap vind ik ook ranzig maar heb ik vorige keer wel naar binnengekapt omdat ik dacht dat het zou helpen, heeft alleen niet echt gewerkt.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:33

Als je een uurtje weg kan valt dat inderdaad even te proberen :j Zou dat hoe dan ook proberen voor elkaar te krijgen, als je nu al wat koortsig bent kan een dag wachten eigenlijk al net te laat zijn. En zo'n lange werkdag met een ziek gevoel en continu naar de wc rennend doorbrengen is ook geen doen :n

Sapjes helpen vaak idd niet of weinig vanwege de relatief hoge concentratie suikers (= voeding voor bacteriën) tegenover de relatief lage concentratie werkzame stof. Dan liever pillen. :j

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:37

Oh, zo vervelend. Heb hier nu ook weer blaasontsteking (voor de 7e keer dit jaar :( )
Veel water/thee drinken. En idd vragen of er een kuur klaargelegd kan worden.
Cranberry pillen/sap doen echt niks bij mij. Heb zelfs het idee dat door het zuur mijn blaaswand extra geïrriteerd raakt.
Beterschap :(:)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:40

Ooh ik ken het gevoel, blaasontstekingen zijn verschrikkelijk.

Bij mij helpt het altijd goed als ik flink wat vitamine C pillen slik en vers citroenwater (aangelengd met water) drink. Sowieso veel water en thee drinken helpt erg goed. Zodra ik 1 dag wat te weinig drink is het al raak. Dus bij het eerste gevoel van een blaasontsteking begin ik gelijk met de methodes die voor mij het beste werken. En ik neem dagelijks een 1000mg vitamine C pil om de urine 'zuur' te houden, zodat de bacteriën geen kans krijgen. Bij mij hielpen cranberry pillen trouwens nooit heel erg goed -O-

Succes, hopelijk voel je je snel beter!
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 04-12-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:40

Brandnetelthee :j Dat werkt bij mij veel beter dan cranberry. Ik zet een liter thee met brandnetel en drink die binnen een half uur op, dat spoelt de blaas goed door, werkt verzachtend en brandnetel werkt ontstekingsremmend en bloedzuiverend. Probeer niet té vaak naar de wc te gaan, want de brandnetel en ook de vitamine C moet in de blaas even de tijd krijgen om in te werken op de ontsteking. Ik voel dan binnen een uur al bijna niks meer. Wel ook de rest van de dag goed blijven drinken.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:44

Niet afwachten maar vandaag nog contact met je huisarts opnemen. Evt plas inleveren en dan kan je gelijk met een kuurtje beginnen.
Verder is de enige remedie veeeeeeeel drinken en idd vitamine C.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:50

D-mannose werkt heel goed
Alleen kun je daar beter vroeger mee beginnen.
Gezien de koorts ect zou ik nu heel snel de ha bellen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 12:50

Ik krijg sowieso hulp om half 2 voor de lunch van die lange mannen, dus ik help snel met de lunch door te geven en dan laat ik hem even opletten hier en ren ik snel naar de natuurwinkel voor cranberrypillen. Kan ik daar ook vitamine C krijgen? Anders even naar de apotheek.
Ik bel gelijk ook even naar de huisarts of ze wat willen klaarleggen en of ze me anders een voorschrift willen maken dat ik bij de apotheek kan ophalen.
Brandnetelthee heb ik niet, kan ik dat ook kopen?
Heb vorige keer 5 van die potjes meegekregen voor urine in te leveren, omdat ik er toch regelmatig kwam, dan hoefde ik niet bij hun in dat potje te gaan :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:53

Brandnetel kun je ook bij de natuurwinkel kopen :j
En ook gewoon in de winkel, van zonnatura. Ik heb zelf een enorme emmer op internet besteld, die gebruik ik voor mezelf maar ook voor de paarden.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:55

@Granoek: Ik neem aan dat je in de natuurwinkel ook Vitamine C en brandnetelthee kan kopen, bij ons wel in ieder geval. Probeer zo'n hoog mogelijke mg te vinden voor de vitamine C. Je kan het overigens ook gewoon bij de kruidvat e.d. kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:57

Vit C1000 met gereguleerde afgifte is fijn en gewoon bij Kruidvat te koop.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:58

Jolien87 schreef:
D-mannose werkt bij mij ook heel goed. Ik kwam er maar niet vanaf maar toen ik dat eenmaal slikte was het zo weg.

Dit gebruikte ik ook bij blaasontsteking ik was er altijd snel vanaf.

Daarvoor altijd lang er last van gehad en ook 1 keer nierbekken gehad... verschrikkelijk.
D-Mannose was voor mij de oplossing