Huisstofmijtallergie

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tanya

Huisstofmijtallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:15

Hoi,

Zijn er meer lotgenoten met een huisstofmijtallergie?
Ik heb dit weekend in een klein huisje op Texel doorgebracht, en ik merk het meteen. De hele dag door een loopneus, niezen, irritatie, tranende ogen... ik word er gek van! Antihistamine tabletten helpen niet, (speciale) neussprays ook niet.

Zijn er mensen die hier ook mee te maken hebben, en wat werkt voor jullie? Zijn er ook mensen die immunotherapie hebben gehad, en hielp dit?

Twilight

Re: Huisstofmijtallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:24

met mijn astma ook een deel huisstofmijt allergie.
Zolang ik het huishouden bij hou etc, is het te doen, wel bijna altijd verkouden.
in huizen die wel stoffig zijn etc, dan word ik benauwd, neus dicht etc. Super vervelend.

Moet vriendlief nog ff inpraten dat het tapijt in de slaapkamer echt weg moet als we gaan samen wonen, slaap er best slecht, terwijl de rest van t huis met laminaat prima gaat :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:29

Mijn zoontje heeft het.
Hij heeft nu voor de winter puffer en heb een nieuw synthetisch dekbed gekocht, een hoes voor over zijn matras en alles van zijn bed gaat elke week in de was met een speciaal anti allergie programma.
Verder goed luchten, geen vloerbedekking etc

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:53

Twilight schreef:
met mijn astma ook een deel huisstofmijt allergie.
Zolang ik het huishouden bij hou etc, is het te doen, wel bijna altijd verkouden.
in huizen die wel stoffig zijn etc, dan word ik benauwd, neus dicht etc. Super vervelend.

Moet vriendlief nog ff inpraten dat het tapijt in de slaapkamer echt weg moet als we gaan samen wonen, slaap er best slecht, terwijl de rest van t huis met laminaat prima gaat :)

Ik heb ook tapijt in de slaapkamer, wil dat deze maand gaan vervangen voor laminaat!

En anti-huisstofmijt hoezen voor het bed werken dus wel echt?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:12

hier nog geen speciale hoezen, want met mijn medicatie is het best onder de duim te houden gelukkig.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:15

Mijn dochter heeft er ook heel veel last van. Wij hebben ook speciale hoezen kussens dekens enz. Maar er hoeft maar een knuffel te liggen en het begint weer. Op dat moment geven wij citrezine Dat helpt heel goed, we hebben laatst bij de Etos ook een speciaal apparaat gehaald die ze drie keer per dag in d’r neus moet stoppen en het werkt goed.

Schoentje

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:16

Twilight schreef:
hier nog geen speciale hoezen, want met mijn medicatie is het best onder de duim te houden gelukkig.

Ja hier zou dat ook kunnen maar wil juist liever geen medicatie

Schoentje

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:20

ik moet wel voor mijn astma, alles triggerd de ontstekingen in me longen. van dieren, tot het weer en meer xD noodgedwongen medicatie al sinds ik 10 was ofzo iets.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:21

Hoezen werken hier zeker, wel was k ze voor de zekerheid altijd mee met het beddengoed

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:21

Twilight schreef:
ik moet wel voor mijn astma, alles triggerd de ontstekingen in me longen. van dieren, tot het weer en meer xD noodgedwongen medicatie al sinds ik 10 was ofzo iets.

Oh ja indd met astma heb je helaas geen keus

Schoentje

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:23

hoever gaan jullie klachten als je t echt niet bijhoud?
hier een volle astma aanval kan het gevolg zijn incl daarna heftige medicatie om me systeem weer in orde te krijgen (wat kanker patienten ook krijgen hun afweersysteem te helpen)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:27

Ik schijn t te hebben maar als ik hier lees welke maatregelen jullie nemen en hoeveel last jullie hebben ga ik twijfelen aan die bloedtest. Ik heb laagpolig tapijt en geen enkele vorm van medicatie of wat ook. Heb meer last van m'n hooikoorts...

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:17

Twilight schreef:
hoever gaan jullie klachten als je t echt niet bijhoud?
hier een volle astma aanval kan het gevolg zijn incl daarna heftige medicatie om me systeem weer in orde te krijgen (wat kanker patienten ook krijgen hun afweersysteem te helpen)

Zo extreem niet, mijn dochter had vroeger ook astma en toen moest ze wel een paar keer naar het ziekenhuis. Ze is er nu ver over heen gegroeid en als ze nu last heeft dan is het verkouden en jeukende neus en ogen.

Schoentje

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:27

Ik had vroeger last van huisstofmijtallergie, maar het lijkt erop dat ik er nu overheen ben gegroeid. Ben inmiddels 19 en heb nergens last van. Wel heb ik een soort hoes om mijn matras, maar als ik bij mijn vriend slaap heb ik ook nergens last van :)

Nelis B+10 PR 192,5 - L1+10 PR 196,5 - L2+11 PR 202 - M1+8 PR 196.5

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:48

Ik heb het ook, maar gelukkig geen erge klachten. Gebruik dagelijks nasonex neusspray en voor zonodig desloratedine pillen en daar doe ik het goed op. En dat terwijl mijn slaapkamer vrij stoffig is := Als ik ergens slaap met vloerbedekking, dan merk ik het wel direct. Jeukende/tranende ogen en een loopneus/Niezen.

En als ik bij de paarden ben geweest dan moet ik echt niet in de buurt van mijn ogen komen, want dan is het wel mis.

You can't have a positive life and a negative mind.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie