Kapotte handen door zoutwater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Kapotte handen door zoutwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:05

Hallo bokkers,

dit topic typ ik met wat moeite, ik heb ontvelde vinger topjes :') Ik werk sinds wordt met (lees: in) zout water. Kleding ed gaat snel stuk als het nat wordt, scharen en ander metaal roest waar je bij staat en ook is er al een telefoon gesneuveld, maar het ergste is mijn huid!

Mijn vingers waarmee ik in het water zit (vooral rechts, soms ook links) zijn heel erg rood en mijn huid laat los. Dit doen zo ontzettende zeer -O- Alles wat ik aanraak voel ik en doet zeer en ook ben ik bang dat het uiteindelijk kan gaan ontsteken oid. Hoe los ik dit op? Ik was elke pauze mijn handen en armen met water en zeep en smeer het in met een enorm vette creme. Dit werkt wel op mijn armen (die jeuken vaak), maar mijn handen dus niet.

Op het werk krijg ik een vaag antwoord en er zijn wel meer mensen die last hebben van zout water. Een collega heeft een allergie voor bepaalde stoffen die ze door heen gooien en mijn teamleider heeft enorme plekken gehad, niet normaal :oo Daarmee is hij naar de huisarts en andere artsen geweest maar die konden hem ook niet echt helpen. Bij hem trekt het nu weg nu hij minder in het water bezig is.

Wie kent dit of weet een goede oplossing. Moet ik ook de HA bellen? Of een andere creme?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Kapotte handen door zoutwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:06

Ik ben wel benieuwd wat voor wer dit dan is. Geen mogelijkheid voor handschoenen?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:07

Geen idee wat voor werk je doet maar handschoenen een optie?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:08

Ik ga er niet heel diep op in in het topic, vind ik niet zo fijn idee. Maar via de pb wil ik het je wel vertellen!

Handschoenen heeft geen zin bij mij, korte lopen sowieso vol met water en lange moet echt lang zijn, tot over de schouder ivm. korte armpjes en ik soms tot mijn oksel in het water hang :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:09

Nu ben ik ook wel benieuwd wat voor werk. Kun j niet kijken of je ergens van die lange kunt halen die ze ook gbruiken bij de veearts?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:09

Handschoenen inderdaad (maar neem aan dat dat niet mogelijk is aangezien dat erg voor de hand liggend is.)
Er is ook een crème genaamd Gloves in a Bottle, die legt een waterproof laagje om je handen heen. Even googlen, het is bij sommige apotheken te koop.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:10

Wat doen je collega's?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:14

Alhoewel ik zeg niks negatiefs over het bedrijf dus kan wel. Ik werk als zeewater a quarist en maak onder andere aquaria schoon.

Handschoenen kan eigenlijk niet echt. Naar die crème ga ik googlen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:22

Ik bedoelde eigenlijk of je collega's misschien een goede tip voor jou hebben. Zij hebben er ervaring mee.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:27

Kan je niet eerst handschoenen aandoen en dan daaromheen een waterdichte trui of jas. Of voor je handen misschien duikhandschoenen, die zitten zo strak dat er geen water in kan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:28

Volgens mij bestaan er zelfs gewoon aquarium handschoenen tot je oksels.
Waarom is dat geen optie?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:30

Ik ga eens kijken naar die aquarium handschoenen, nooit van gehoord namelijk! Teamleider weet het zelf ook niet, die andere collega heeft er andere klacht en van en de rest heeft er geen last van!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:31

idd,of bv de handschoenen waarmee een DA opvoelt en keizersnedes uitvoert.
die zijn wegwerp,kosten niet veel en zijn waterdicht en gaan tot bovenaan je arm.

overleg even met je baas,anders zelf zo'n pakje kopen?

edit,zoiets bv:
https://www.kerstma-heida.nl/104082-kh.html

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:33

Het zijn in feite dezelfde die een DA gebruikt voor opvoelen (wegwerp) maar ze zijn er ook in rubber versie.
Op amazon kun je die vast wel kopen.

Edit: staat hierboven al zie ik

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:34

eclair98 schreef:
Alhoewel ik zeg niks negatiefs over het bedrijf dus kan wel. Ik werk als zeewater a quarist en maak onder andere aquaria schoon.

Handschoenen kan eigenlijk niet echt. Naar die crème ga ik googlen!

Let dan op met wat je op je handen smeert, je weet het zelf neem ik aan al, dat vissen maar beperkt tegen zaken in hun water kunnen, zou dus niet zomaar van alles gebruiken waarmee je in het vissenwater gaat hangen. Wel ontzettend vervelend probleem voor je.

Wat betreft handschoenen, je hebt handschoenen voor tot aan je oxels :+ die gebruikt je dierenarts ook bij het opvoelen van een paard.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:37

Ik heb een mailtje verstuurd naar die bottle crème, idd om die reden!

Die op voel handschoenen kan ik naar kijken maar ik hoop dat ze werken. Ik heb tijdens stage met die dingen gewerkt voor de oorspronkelijke functie en daar liep het soms al in := en in die aquaria ga ik soms dieper :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:39

Duikpak :D

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:40

die handschoenen heb je ook in schoudermodel, dan gaat er nog een band om je nek. Al betwijfel ik of die handschoenen echt voldoende sterk zijn. ik denk meer aan een flexothane melkersmouw met daarover een (melkers)handschoen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:46

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 11:05

Ik heb een paar happerige vissen, bedenk ik me net := Misschien vreten die het plastic op?

Ik ga in ieder geval alle linkjes bekijken :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:09

Heel iets anders... Je zult met dit werk ook vrij vaak je handen wassen? En hoevaak ga je douchen?

Ik ben een fervent doucher, ik moet voor mijn werk elke dag een paar keer de fabriek in. Hoge hygiënevoorschriften, dus elke keer dat ik de fabriek in ga moet ik mijn handen wassen en ontsmetten. Mijn handen gaan hierdoor verschrikkelijk jeuken. Komt bij dat ik sinds een paar maanden op mezelf woon, en in tegenstelling tot bij mijn ouders hier geen waterontharder heb. De waterontharder was erg prettig voor mijn huid, ik hoefde nauwelijks nog te smeren met bodylotion, lippenbalsem etc. Omdat het water de huid niet uitdroogt door het kalk dat er in zit.
Flinke omslag voor mijn huid en voor mezelf ook. Ik moet er een gewoonte van maken om te smeren en daar heb ik moeite mee.

Ik weet ook dat ik met de gebruikelijke shampoo's en gels een nog drogere huid krijg. Daarom heb ik lotions etc. van bijvoorbeeld Yes To, Rituals, Lovea etc. Hier zitten geen parabenen (conserveringsmiddel volgens mij) en sulfaten (reiniging en zorgt voor uitdroging) in. Ik merk dat ik hiermee een betere huid houdt ondanks de aanslagen die ik er op pleeg. Ik heb van mezelf best een gevoelige huid.

Misschien is het voor jou iets om hier wat mee te doen? Een waterontharder is fantastisch, maar ook behoorlijk prijzig om aan te schaffen.