ervaringen met tarsaal tunnel syndroom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

ervaringen met tarsaal tunnel syndroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:54

hi, ik ben bekend met carpaal tunnel syndroom in beide polsen. vermoed nu tarsaal tunnelsyndroom in beide veoten (zeldzaam ik weet het)

sinds afgelopen zomer kreeg ik problemen met mijn voeten: bij warme zomerdagen opgezette voeten, tintelen. maar ook na de zomer bleven de klachten.
verder ook tijdens het lopen tintelende slapende tenen/deel van de voeten. mijn voeten voelen gewoon erg stijf rond de enkels en wreef. het komt en gaat, is de ene keer erger dan de andere.
het is zelfs zo erg geweest dat ik niet staand kon douchen omdat het staan op de harde ondergrond op blote voeten zo verdomd zeer deed. ook sochtends vaak enorme stijve voeten.

een zeurende doffe pijn(scheuten) in de zijkanten van mijn enkel, achterkant naar de hiel toe maar ook onder de voet.

lang staan, lang lopen, verergerd allemaal de klachten. na op een dag veel te hebben gedaan komt ik de volgende ochtend mank uit bed. ik vrees voor tarsaal tunnelsyndroom.

mijn polsklachten (+/_ 10 jaar terug)zijn ontstaan door zwaar werk en overbelasting. daarmee ben ik gestopt, heb in beide polsen een injectie gekregen en nu is het zo goed als weg. alleen als ik mijn handen in eenzelfde beweging houd lange tijd, bijv. tijdens bellen, of bij schoonmaken en boenen, of schilderen dan doet het weer zeer. ben er nooit aan geopereerd en het is te doen zo. bij koud en nat weer voel ik de polsen regelmatig.

nu dus dezelfde pijnscheuten in mijn voeten. moet binnenkort naar de neuoroloog hiervoor.
geen idee hoe ik er aan kom. ben wel wat te zwaar en ben ook bezig met afvallen, maar ik heb zittend werk dus ondanks mijn gewicht belast ik mijn voeten niet te veel denk ik.

wat zijn jullie ervaringen met tarsaal tunnelsyndroom? wat voor klachten hadden jullie? herkennen jullie mijn klachten? of zou het iets anders zijn?
hoe zijn jullie er aan geholpen of is het vanzelf weggegaan?
tips voor bij de neuroloog?
onderzoeken ze tarsaal tunnel syndroom ook met EMG?

Anoniem

Re: ervaringen met tarsaal tunnel syndroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:52

Jij geeft nu echt antwoord op iets waarover ik twijfelde wat het zou kunnen zijn. Ook ik heb CTS en steeds meer precies zulke klachten zoals jij beschrijft. Echter kwam ik met wat google werk niet ver maar goed om te lezen dat er een naampje voor is. Ga er eens mee naar de DA van de week en lees hier ook mee. Stipje voor mij dus!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 17:19

ik moet volgende week naar de neuroloog, doorverwezen via huisarts. ben heel benieuwd wat hier uitkomt,ben ook heel benieuwd naar ervaringen van mensen hiermee.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:24

zover ik heb begrepen kwamen ze tijdens een enkeloperatie erachter dat ik het ook had (ze vermoeden het al). Ik kreeg toen erg veel info naar me toe gegooid, maar ze hebben me er aan geopereerd en het moest daarna beter zijn.

ik heb nog steeds veel enkelklachten, dus ik kan je ook niet echt vertellen of het iets heeft geholpen, ik geloof dat die klachten wel een stuk beter zijn..

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 17:29

wat waren jouw klachten precies?
ik heb de laatste tijd zo min mogelijk belast, dus weinig gelopen en gestaan. nu heb ik zaterdag eens grote schoonmaak in huis gehouden en dus echt de hele middag gelopen en gestaan. ik heb zo'n onwijze last nu.
aan de binnenkant van mijn enkel, eronder maar ook erboven meer naar de wreef toe. de achterkant van mn enkel/hiel. onder de voetboog maar ook onder de buitenzijde van mijn voet, maar ook pijnscheuten naar scheenbeen toe.
ben er mooi klaar mee, vraag me af wat de neuroloog hieraan kan doen.
sochtends enorm stijve voeten, kom uit bed als een oud vrouwtje.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:50

tja, ik had meerdere klachten, dit was er maar een gedeelte van. Het is dus moeilijk te scheiden.
mijn klachten waren vooral pijnklachten op de wreef, onder de voet en buitenkant enkel ook veel zwelling. Idd 's ochtends niet vooruit kunnen komen en ik was, op langere afstanden, afhankelijk van krukken.

maar ik had dan ook, buiten dat, een scheur in mijn peroneus longus, een cyste in mijn gewricht, mijn enkelgewricht staat scheef waardoor de botdelen elkaar kunnen raken, kraakbeenbeschadiging, peesplaatontsteking, veel littekenweefsel, zenuwbeschadiging, een extra aangemaakte spierbuik en vast nog iets wat ik vergeten ben.

Deze operatie is nu al iets van 3 jaar geleden, dus ik weet niet meer precies hoe en wat. Ondertussen is mijn onderste spronggewricht vastgezet en ben ik van veel klachten af, gelukkig.,