Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Polly schreef:Ik zou vooral ook je instructeur vragen om te trainen op examen doen en zo hopelijk de stress wat te verminderen. Daar zijn namelijk gewoon technieken voor die een beetje knappe instructeur moet beheersen.
Art_Ificious schreef:Polly schreef:Ik zou vooral ook je instructeur vragen om te trainen op examen doen en zo hopelijk de stress wat te verminderen. Daar zijn namelijk gewoon technieken voor die een beetje knappe instructeur moet beheersen.
Tja is alsnog anders dan het werkelijke examen omdat ik voornamelijk stress door die man/vrouw die vanachter zit en ik hem steeds zie als ik de spiegel gebruik.
xBontfire schreef:Je hebt ook gewoon medicijnen die je op recept kunt verkrijgen bij de apotheek die helpen tegen zenuwen. Weet niet hoe het precies heet, maar heb ik zelf ook gebruikt met mijn rijexamen.
Met Bach geen ervaring, maar dacht misschien dat je iets hebt aan deze info.
Polly schreef:helaas dat mag niet want de examinator kijkt ook hoe de instructeur reageert in bepaalde situaties.Art_Ificious schreef:Polly, ik weet niet hoe het in Nederland gaat. Maar in België zit de examinator achterin en de begeleider/rijschoolinstructeur op de passagiersstoel.
Aha ja dat is hier anders.
Kan de examinator niet naast je en je instructeur op het examen centrum laten?
Cemlys schreef:Wetenschappelijk bewezen dat het niets doet, het placebo effect doet denk ik meer.
Janneke2 schreef:Cemlys schreef:Wetenschappelijk bewezen dat het niets doet, het placebo effect doet denk ik meer.
...bron?
Natuurlijk is er veel over placebo bekend.
Maar wie stelt 'dat het wetenschappelijk bewezen is' hoort niet naar het gezonde verstand te verwijzen ("hoe ter wereld kan wayer waar wat bloemblaadjes in hebben gelegen nu dan toch resultaat hebben?")
maar naar feiten.
Een glashelder opgezette studie waaruit luid en duidelijk deze conclusie getrokken kan worden.
(Wetenschappers die meteen stellen 'dat dat natuurlijk niet kan' zijn als wetenschapper geen knip voor de neus waard.)