Focussen op jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Focussen op jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 00:29

Hoi! Omdat ik al met een hele hoop mensen heb gepraat, waar onder therapeut, dacht ik er aan om een topic te openen. Wellicht zijn er meer mensen met dit probleem of kunnen jullie mij helpen. Ik wist niet precies waar dit hoorde, dacht hier :+

Ik ben nu drie maanden begonnen met studeren, maar dat staat op zich los van de situatie denk ik. Ik studeer nu de muziekindustrie, een studie/branche met een hoop druktes, verwachtingen en rivaliteit. Ik merk aan mezelf dat ik ontzettend veel bezig ben met andere mensen, andere dingen, druk druk druk met alles behalve mezelf. For some reason kan ik het ook niet los laten, dan is die jongen weer interessant (oh hello puberale nasleep :+), dan moet ik weer perse naar een evenement, dan wil ik dit of dat weer niet missen. Het gevoel dat ik beter voor mezelf moet gaan zorgen, meer voor mezelf moet leven is er wel, maar het komt er niet uit.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Lastig om een soort van “los te koppelen” van alle drukte en momentjes voor jezelf nemen. Ook prive en zakelijk gescheiden houden vind ik ontzettend lastig. Heb super snel de neiging om thuis alleen maar te werken, en dan ondertussen mijn prive dingen helemaal maar te laten zitten of snel tussendoor te doen.

Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen helpen, of mensen die dit herkennen en hun ervaring kunnen delen :)

Loeky01

Re: Focussen op jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:54

Oh heel herkenbaar :').
Nu hou ik niet van uitgaan ofzo, dus dat scheelt voor mij heel erg in het weekend en ik heb mijn slaap ook echt nodig op het moment. Dus feestjes en dergelijke kan ik wel los laten.
Ik ga nu ook 3 maanden naar school sinds een jaar werken. Prima te doen, maar aangezien al mijn collega's mijn moeder hadden kunnen zijn en we in werkuniformen werken, merk ik ook weer dat ik heel erg bezig ben met anderen. Kledingstijlen, zie ik er wel goed genoeg uit, zeg ik geen vreemde dingen. Vinden ze me wel aardig.
Veel beloftes maken naar mezelf en ze niet nakomen is ook heel herkenbaar. Dit begint bij mij al met de kleine dingen. Ik ben ook graag bezig met zorgen voor anderen en druk maken over andermans problemen terwijl ik zelf eigenlijk wat meer voor mezelf mag zorgen met oog op rust en ontspanning.
Bij mij is het niet kunnen loslaten en mezelf vergeten helaas echt onzekerheid. Jammer genoeg. Dus helpen kan ik je helaas niet, ik worstel er zelf ook mee. Maar misschien scheelt het om te weten dat er lotgenoten zijn :=.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:06

Me-tijd in je agenda zetten!
En deze me-tijd afspraken zijn net zo belangrijk als sociale activiteiten, studeren, evenementen etc. Afspraak is afspraak.
bijv 10.00 bij de tandarts. 20.00-21.00 me-tijd. Handjes lossen hoppa. Als je naar de tandarts kunt, dat kun je dit ook op tijd.
Zie jezelf net zo belangrijk als al het andere in het leven.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 01:24

Jikkeee schreef:
Oh heel herkenbaar :').
Nu hou ik niet van uitgaan ofzo, dus dat scheelt voor mij heel erg in het weekend en ik heb mijn slaap ook echt nodig op het moment. Dus feestjes en dergelijke kan ik wel los laten.
Ik ga nu ook 3 maanden naar school sinds een jaar werken. Prima te doen, maar aangezien al mijn collega's mijn moeder hadden kunnen zijn en we in werkuniformen werken, merk ik ook weer dat ik heel erg bezig ben met anderen. Kledingstijlen, zie ik er wel goed genoeg uit, zeg ik geen vreemde dingen. Vinden ze me wel aardig.
Veel beloftes maken naar mezelf en ze niet nakomen is ook heel herkenbaar. Dit begint bij mij al met de kleine dingen. Ik ben ook graag bezig met zorgen voor anderen en druk maken over andermans problemen terwijl ik zelf eigenlijk wat meer voor mezelf mag zorgen met oog op rust en ontspanning.
Bij mij is het niet kunnen loslaten en mezelf vergeten helaas echt onzekerheid. Jammer genoeg. Dus helpen kan ik je helaas niet, ik worstel er zelf ook mee. Maar misschien scheelt het om te weten dat er lotgenoten zijn :=.

Ja lastig he, vooral dat druk maken om andermans problemen of uberhaupt druk maken om andere mensen := Dan denk ik, godver, ga je lekker met jezelf bezig houden maar mijn hoofd blijft situaties overanalyseren, gek word ik er van. Hopelijk komen hier misschien ook tips voor jou voorbij.

Hannanas schreef:
Me-tijd in je agenda zetten!
En deze me-tijd afspraken zijn net zo belangrijk als sociale activiteiten, studeren, evenementen etc. Afspraak is afspraak.
bijv 10.00 bij de tandarts. 20.00-21.00 me-tijd. Handjes lossen hoppa. Als je naar de tandarts kunt, dat kun je dit ook op tijd.
Zie jezelf net zo belangrijk als al het andere in het leven.

Dit heb ik geprobeerd, maar werkt niet. Stel ik ben langer met iets bezig en mn planning loopt uit, doei me-time :+ Of ik raak afgeleid in iets werk gerelateerds en ga daar mee verder. Ik vind het ook nog is heel moeilijk om stil te zitten en niks te doen, dus dat helpt ook niet mee :=

Anoniem

Re: Focussen op jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:49

Mijn ervaring is dat je toch echt een keer keihard op je plaat moet gaan voordat je erachter komt dat je te veel hooi op je vork hebt. Als ik zo de puzzelstukjes van een aantal van je posts bij elkaar leg (net begonnen met studeren, net begonnen met werken bij 3voor12, tourmanager, merchmeisje) denk ik dat je eigenlijk heel hard af aan het sjezen bent op het instortmoment. Het is echt super poedersuiker en ik bedoel het ook totaal niet banketstaaf, maar als ik naar mezelf kijk had ik het echt even nodig. Van hot naar her blijven rennen is goed, maar toen ik eenmaal drie dagen niet meer kon stoppen met huilen en mezelf niet van de bank af kreeg heb ik toch maar even gebeld naar m'n werk dat ik wat gas terug moest nemen en dat ik wat vrije avonden wou. Nu werk ik voor mezelf naast mijn studie en dat maakt het een stuk makkelijker, maar ook nu merk ik dat ik af en toe te veel opdrachten bovenop elkaar stapel. Die werk ik dan af en dan doe ik even een paar weken niks.