Mede hoofdpijners

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:51

Hoi!

Ik heb sinds kort ook (weer) last van hoofdpijn. Een aantal jaar geleden had ik dit ook en dan vooral aan de rechterkant achter mijn wenkbrauw/oog. Ik ben toen naar de opticien geweest en die vertelde mij dat ik geen bril nodig had maar dat het de klachten wel zou kunnen verminderen. Nou hoera ik was een tijd hoofdpijn vrij. Zo af en toe nog wel eens last (ook op andere plekken) maar een stuk minder dan voorheen. Tot een aantal maanden terug.. ik kreeg weer die hoofdpijn die ik vroeger had. Vanochtend ermee opgestaan en op het werk (kantoor) zelf last met het licht van het beeldscherm (die staat nu op zijn donkerst) en de geluiden.. HA gebeld en kan woensdag langs.

Meerdere mensen die dit herkennen (en weten wat het is/zou kunnen zijn) ?

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:08

Ik weet niet of je een bril genomen hebt toen. Maar kan je sterkte niet veranderd zijn?

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:39

Oh ik had het inderdaad duidelijker kunnen vermelden haha maar heb toen inderdaad een bril genomen. Tijdje hoofdpijn vrij dus en na 3 jaar nieuwe bril dus meteen opnieuw gemeten. Volgende maand kan ik weer een nieuwe bril uitzoeken dus dan ga ik ze sowieso weer opnieuw laten testen. Maar gaat dat zo snel? Moet ik het vaker laten testen dan?

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:51

xNathaliee schreef:
Oh ik had het inderdaad duidelijker kunnen vermelden haha maar heb toen inderdaad een bril genomen. Tijdje hoofdpijn vrij dus en na 3 jaar nieuwe bril dus meteen opnieuw gemeten. Volgende maand kan ik weer een nieuwe bril uitzoeken dus dan ga ik ze sowieso weer opnieuw laten testen. Maar gaat dat zo snel? Moet ik het vaker laten testen dan?


Heb je plus of min sterkte en hoe oud ben je? In principe als je volwassen bent veranderen je ogen niet meer in sterkte, maar het kan wel zijn dat je onderliggend een plussterkte hebt. Als kind kun je dit makkelijk weg corrigeren, maar zodra je ouder wordt gaat dat moeizamer en kan het klachten van hoofdpijn opleveren. Je 'accepteert' meestal niet gelijk de volledige plussterkte die nodig zou moeten zijn, omdat je ogen en spiertjes gewend zijn om constant in te moeten spannen (waardoor je met de goede plussterkte dus wazig zou zien!). Het is dan moeilijk voor ze om opeens te ontspannen. Daarom wordt vaak de plussterkte in je bril langzaam aan 'sterker', maar dit betekent dus niet dat je ogen slechter worden.

Overigens kan overgecorrigeerde minsterkte ook voor hoofdpijn zorgen.

@TS, ik denk niet dat je klachten oogheelkundig zijn (zo klinken ze namelijk niet) maar het is natuurlijk altijd goed om het uit te sluiten. Laat je ogen een keer meten met druppels, alleen hiermee kan de exacte sterkte van je ogen objectief gemeten worden. Voor 90% werkt subjectief meten zoals bij de opticien gewoon prima, maar soms lukt dat niet, mede door mijn verhaal hierboven, en daarom kan het nuttig zijn om eens uit te zoeken wat de echte sterkte van je ogen is.
Was trouwens bij het ongeluk ook je oogkas betrokken? Dus gebroken oid?

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:57

Hier ook een jaar lang hoofdpijn gehad, niet elke dag maar toch 3-4 dagen per week. Bij mij was het blijkbaar spanningshoofdpijn, dit is opgelost met 4 keer naar de osteopaat te gaan. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, stond er eerst een beetje sceptisch tegenover. Maar ik ben nu verlost van mijn hoofdpijn -gelukkig maar :)-.

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:04

@Arantes: ik heb een minsterkte. Begon met links -1.25 en rechts -1.75 en na 3 jaar was links -1,75 en rechts -2.25 geloof ik. Verder hebben ze nog gekeken naar een bepaalde ‘druk’ in mijn rechteroog.. maar er was niks raars aan de hand.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:16

* steekt hand op*
6 jaar terug whiplash gehad. Nooit wat aangedaan. Nu al 3 jaar elke dag hoofdpijn. Begonnen bij huisarts , foto maken , niks op te zien. Dan ortomanuele arts stuk of 10x . Onvoldoende resultaat. Toen naar tigra (fysio , oefeningen doen) en nu naar een fysiotherapeut die werkt met massage , oefeningen , acupunctuur alles. Gister weer behandeld en dan vooral de triggerpoints. Verschrikkelijk! Nu ook weer bonkende koppijn :(

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:32

Arantes schreef:
xNathaliee schreef:
Oh ik had het inderdaad duidelijker kunnen vermelden haha maar heb toen inderdaad een bril genomen. Tijdje hoofdpijn vrij dus en na 3 jaar nieuwe bril dus meteen opnieuw gemeten. Volgende maand kan ik weer een nieuwe bril uitzoeken dus dan ga ik ze sowieso weer opnieuw laten testen. Maar gaat dat zo snel? Moet ik het vaker laten testen dan?


Heb je plus of min sterkte en hoe oud ben je? In principe als je volwassen bent veranderen je ogen niet meer in sterkte, maar het kan wel zijn dat je onderliggend een plussterkte hebt. Als kind kun je dit makkelijk weg corrigeren, maar zodra je ouder wordt gaat dat moeizamer en kan het klachten van hoofdpijn opleveren. Je 'accepteert' meestal niet gelijk de volledige plussterkte die nodig zou moeten zijn, omdat je ogen en spiertjes gewend zijn om constant in te moeten spannen (waardoor je met de goede plussterkte dus wazig zou zien!). Het is dan moeilijk voor ze om opeens te ontspannen. Daarom wordt vaak de plussterkte in je bril langzaam aan 'sterker', maar dit betekent dus niet dat je ogen slechter worden.



Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn ogen veranderen nog wel dergelijk. Ik denk dat het wel verschilt per persoon.

Nathaliee ik test ze meestal als merk dat ik of meer hoofdpijn krijg of ga turen naar de tv. Dan merk ik dat mijn sterkte niet meer goed is en laat ik weer meten. Meestal doe ik het ook niet eerder dan dat ik weer een deel van mijn bril vergoed kan krijgen _O-

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:15

maj0 schreef:
Arantes schreef:

Heb je plus of min sterkte en hoe oud ben je? In principe als je volwassen bent veranderen je ogen niet meer in sterkte, maar het kan wel zijn dat je onderliggend een plussterkte hebt. Als kind kun je dit makkelijk weg corrigeren, maar zodra je ouder wordt gaat dat moeizamer en kan het klachten van hoofdpijn opleveren. Je 'accepteert' meestal niet gelijk de volledige plussterkte die nodig zou moeten zijn, omdat je ogen en spiertjes gewend zijn om constant in te moeten spannen (waardoor je met de goede plussterkte dus wazig zou zien!). Het is dan moeilijk voor ze om opeens te ontspannen. Daarom wordt vaak de plussterkte in je bril langzaam aan 'sterker', maar dit betekent dus niet dat je ogen slechter worden.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn ogen veranderen nog wel dergelijk. Ik denk dat het wel verschilt per persoon.

Nathaliee ik test ze meestal als merk dat ik of meer hoofdpijn krijg of ga turen naar de tv. Dan merk ik dat mijn sterkte niet meer goed is en laat ik weer meten. Meestal doe ik het ook niet eerder dan dat ik weer een deel van mijn bril vergoed kan krijgen _O-


Meten ze die verandering aan de hand van druppels of wordt dat subjectief gemeten?

De sterkte zal hoogstens nog een kwartje veranderen maar meer lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Arantes op 15-12-17 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:19

Ik heb sumatriptan tegen de migraine, helpen heel goed.
Als je een aanval aan voelt komen pil nemen en na ongeveer een half uur ben je er vanaf.

Ook helpt acupunctuur erg goed tegen hoofdpijn

Succes er mee, ik weet helaas wat het is....

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 21:32

Arantes: ik ben doorgestuurd naar de hoofdpijnpoli, dus daar zouden vast andere dingen worden uitgevoerd dan bij een opticien. Er zijn foto’s gemaakt, maar volgens mij geen botbreuk.

Ik ben benieuwd wanneer ik een mailtje krijg, als ik er heen mag.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Mede hoofdpijners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:48

Ik had regelmatig een migraine achtige hoofdpijn maar dan wel de milde versie gelukkig. Al deed het wel flink zeer.

Deze hoofdpijn was hoogstwaarschijnlijk gerelateerd aan spanning. Nu ik meer ontspannen ben door een grote verandering in mijn privé situatie heb ik de hoofdpijn nog niet weer gehad :)