Elke ochtend wakker worden met verstopte neus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Elke ochtend wakker worden met verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 11:33

Oke, geen levensbedreigend probleem, maar wel irritant :Y)
Ik word elke ochtend wakker met een verstopte neus, alsof ik heel verkouden ben. Dit blijft dan 2 uur ofzo, en dan kan ik weer normaal ademhalen en ben ik niet meer verkouden. Ik praat altijd wat nasaal, heb altijd wel een beetje een verstopte neus. Ben jaren terug eens bij de KNO geweest vanwege aanhoudende voorhoofdholteontsteking, toen was de conclusie dat ik poliepen in mijn neus heb. Toen vanalles geprobeerd maar die poliepen werden niet minder. Dus daar heb ik het toen maar bij gelaten.

Wat ik al probeer:

- Dikke dekbedden (dus ik heb het niet koud)
- Raam iets open voor frisse lucht
- Er wordt wekelijks schoongemaakt en gestofzuigd

What else? Het is eigenlijk 's zomers en 's winters wel hetzelfde voor m'n gevoel.

Bienotje

Re: Elke ochtend wakker worden met verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:39

Allergie voor bv materiaal van je dekbed of lakens?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:41

Andere kussen/dekbed proberen? Ander wasmiddel proberen voor je beddengoed? Je deken etc even goed heet wassen?

Mijn moeder had het ook altijs haar ochtend verkoudheid noemde ze het. Uiteindelijk bleek ze enorm allergisch voor haar donsdekbed

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:01

Ik heb ook last van poliepen en allergie. Daardoor vaak last van holte ontstekingen en altijd dicht zitten, niet normaal ruiken en proeven.Ik gebruik nu sinds twee jaar flixonase neusdruppels. Echt ik voel me als herboren :D . Zo’n enorm verschil.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:15

Ben je getest op huisstofmijt allergie? Heb je ook last van een droge mond/keel?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:28

Lijkt een allergie of zo te zijn voor iets in je slaakamer, kussen? Dekbed? Vloerkleed? Wat voor dekbed en kussen heb je kwa materiaal? En is er daar aan mogelijke stofnesten iets anders dan elders?

Een syntetisch hypoallergeen kussen en dekbed doet wonderen. En eventueel een speciale hoes om je matras heen doen. En eens zien of er iets verandert. Ik ben zwaar allergisch, gelukkig geen huisstof mijt maar leg me in een ruimte met bv tapijt dan word ik s ochtends wakker met een potdichte neus en een stem als een oud mannetje.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:28

Ik heb dit ook altijd gehad, bleek bij mij inderdaad, zoals CastaMickey zegt, een extreme huisstofmijt allergie te zijn :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:21

Klinkt als huisstofmijt allergie, kan je simpel laten testen dmv bloed onderzoek, synthetische dekbed en kussen, anti allergie hoes, geen vloerbedekking en regelmatig wassen op 60°

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:11

Ik heb dit ook. 's Ochtends en 's avonds als ik ga slapen. Maar het is een stuk minder geworden. Ook als ik in kleine volle ruimtes ben, met vergaderingen bijvoorbeeld.
Ik ben bij de KNO geweest en heb allergietesten gehad, toen ik een jaar of 20 was. Hier kwam niets uit. Ze vertelden mij toen dat dit vaker voorkomt, lijkt vooral bij jongere mensen te zijn en dat het een soort overgevoeligheid voor/ reactie is op rook, warmte, wisselingen enzv.
In die tijd gebruikte ik veel neusspray, wat het uiteindelijk alleen maar erger maakte.
Nu is het een stuk minder. (gebruik ook alleen maar neusspray wanneer ik heel erg verkouden ben.)
Heb het altijd iets geks gevonden. Heb er nog wel last van, maar niet meer zo langdurig als eerst. Toen was het e hele avond en ochtend en nu alleen nog als ik wakker word en met o.a. vergaderingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:27

Klinkt heel bekend. Probeer eens voor het slapen gaan een anti allergie tabletje te nemen. Ik neem een half tabletje Zyrtec. Kijk dan eens of het over is. Dan is het toch een allergie. Ik ben echt schoon in huis maar huisstofmijt kan je niet helemaal voorkomen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:26

Hmm. Ik gebruikte (ben nu even gestopt om te kijken hoe het gaat) neusspray van de huisarts. sandoz neusspray mometasonfuroaat, en volgens mij wordt dat ook gebruikt voor wanneer je poliepen hebt! Bij mij hielp het iig als een tierelier tegen oa mijn huisstofmijtallergie. Ik zou dat eens bij de huisarts voorleggen..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 13:12

Vergeten te zeggen, maar ik ben getest op allergieën en daar kwam niks uit. Zou het dan toch zin hebben om bijvoorbeeld zo'n tabletje Zyrtec te proberen?
Toen voor die poliepen had ik een soort prednison neusspray ofzo, maar dat hielp niet om die poliepen te laten slinken. En nadat die KNO arts een keer met zo'n cameraatje in mijn neus is gegaan en ik echt letterlijk VERGING van de pijn heb ik het daar maar bij gelaten *D Ben echt niet heel kleinzerig (denk ik), maar my oh my, wat deed dát pijn.

Qua dekbed enzo is ook nog het proberen waard, hoewel, als het niks doet heb ik me wel een hoop geld uitgegeven voor niks :7 Misschien eens een donzen dekbed lenen ergens ofzo.
Laatst bijgewerkt door Mloes op 02-12-17 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 13:13

s_casper schreef:
Ik heb dit ook. 's Ochtends en 's avonds als ik ga slapen. Maar het is een stuk minder geworden. Ook als ik in kleine volle ruimtes ben, met vergaderingen bijvoorbeeld.
Ik ben bij de KNO geweest en heb allergietesten gehad, toen ik een jaar of 20 was. Hier kwam niets uit. Ze vertelden mij toen dat dit vaker voorkomt, lijkt vooral bij jongere mensen te zijn en dat het een soort overgevoeligheid voor/ reactie is op rook, warmte, wisselingen enzv.
In die tijd gebruikte ik veel neusspray, wat het uiteindelijk alleen maar erger maakte.
Nu is het een stuk minder. (gebruik ook alleen maar neusspray wanneer ik heel erg verkouden ben.)
Heb het altijd iets geks gevonden. Heb er nog wel last van, maar niet meer zo langdurig als eerst. Toen was het e hele avond en ochtend en nu alleen nog als ik wakker word en met o.a. vergaderingen.

Dit inderdaad herken ik ook. En toch ook wel in een huis met vloerbedekking of waar het minder schoon is, dan kan het ook een beetje verstopt raken, plus wat benauwd. Maar dan zou er toch een huisstofmijtallergie uit moeten komen als dat het wel is?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:27

Je hebt ook een hypoallergeen hoes, hoef je niet direct een heel ander dekbed volgens mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:35

Mloes schreef:
Vergeten te zeggen, maar ik ben getest op allergieën en daar kwam niks uit. Zou het dan toch zin hebben om bijvoorbeeld zo'n tabletje Zyrtec te proberen?

Probeer het eens. Als je verschil merkt ben je toch allergisch voor iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:01

Staat de verwarming aan ts? Mijn vriend en ik hebben dit ook altijd (ongeacht of het raam open staat of niet) als de verwarming aan staat ik de slaapkamer. Dit moet zelfs nog niet te hoog staan, we voelen het direct

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 23:50

DeMolenhoek schreef:
Staat de verwarming aan ts? Mijn vriend en ik hebben dit ook altijd (ongeacht of het raam open staat of niet) als de verwarming aan staat ik de slaapkamer. Dit moet zelfs nog niet te hoog staan, we voelen het direct

Oh nee ik vind dat ook echt verschrikkelijk. Heb nog nooit een verwarming in mijn slaapkamer aan gezet :Y)

Ik ga dat Zyrtec gewoon eens proberen, wie weet helpt het. Thanks voor het meedenken!