Verwarmde handschoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Verwarmde handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 23:22

Zijn er mensen die ervaring hebben met verwarmde handschoenen? Ik zit er over na te denken om deze aan te schaffen maar ze zijn best duur en ik ben benieuwd of ze echt goed werken.
Ik heb het syndroom van Reynoud en ik heb nu al verschillende keren niet goed kunnen paardrijden door dode vingers. Dat begint al met het opzadelen.
Daarnaast ga ik dit jaar in januari skiën dus daar zou ik ze ook voor willen gebruiken.
Paardrijden is natuurlijk slijtgevoelig. Ik zie handschoenen van 20 tot 200 euro, welke heb je nodig om goed mee te kunnen rijden?
Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

x_Jeanine_x

Re: Verwarmde handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:24

Wij verkopen ze bij de ANWB winkel :)
Maar ook losse handwarmers voor 1 malig gebruik en kleintjes die je weer opwarmt om darana weer een uur te kunnen gebruiken.
Nu kan je met de handschoenen op batterij wel fietsen en skiën etc. paardrijden durf ik niet te zeggen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 23:11

Die van de ANWB stonden in mijn zoektocht niet zo goed aangeschreven. Jij hebt geen ervaringen van mensen met die handschoenen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:13

Ik heb primrose. Ik heb ook raynaud. Helaas zijn dir wat ik ni heb erg dik en fijn met mesten maar met rijden te dik

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:23

Heeft niet iedereen het syndroom van reynoud in de winter dan, mijn handen bevriezen al bij het naar buiten kijken zowat haha, laat staan dat ik het tot het opzadelen haal :') Nee zonder gekkigheid ik lees even mee, kan nu onder de 5 graden nooit in mijn eentje paardrijden omdat ik de teugels simpelweg niet vast kan houden, mijn handen zwellen dan helemaal op en doen zo veel pijn dat alles wat ik aanraak een hell is. Gebruik nu mijn moeder elke 15 minuten als handenwrijver als ze mee is :Y) zo blijft er enige vorm van leven in.

Nooit geweten dat er verwarmde handschoenen bestaan, zag laatst wel een jas met verwarming er in voorbij komen, kom nu altijd in een skipak naar stal, maar heb het dan meestal alsnog te koud dus vond die verwarming er in zo'n gek idee nog niet.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:50

Ben me hier ook in aan het verdiepen. Had bij Kramer een paar gezien voor een leuk bedrag om uit te proberen.
Die duurdere van boven de 200 lees ik ook slechte recensies van.
Heb altijd 2 paar handschoenen bij me nu om continue te kunnen wisselen. Die ik niet gebruik stop ik onder mijn shirt om warm te worden en dan nog reservepaar handschoenen voor als het regent.

Die handwarmers helpen mij niet afdoende. Beste helpt nog water te koken en dan warmen aan de waterkoker. Helaas zijn ze dan met max 15 minuten weer ijskoud.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:23

Ik heb elektrisch verwarmde handschoenen gehad, maar ze bijna nooit gedragen. Dit omdat ze te dik en te onhandig waren en de accu op mijn pols normaal gebruik volledig onmogelijk maakte. Kijk dus goed naar de dikte van de handschoen zelf, maar ook waar hij zijn stroom weg haalt. Accu's op de manchetten doe ik dus nooit meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:27

Ik heb back on track handschoenen, dat zijn hele dunne handschoenen die je onder andere handschoenen aandoet en die infrarood warmte produceren dmv jouw lichaamswarmte. Moet zeggen dat ik daar het afgelopen jaar veel schik van heb gehad, ze zijn ook niet super duur. Nadeel is dat ze wel snel slijten.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:38

Ik heb de verwarmde handschoenen van de ANWB. Ze doen het al een jaar of 2 prima! Met paardrijden is het wat onhandig, maar als ik warme handen had van die handschoenen, kon ik echt een uurtje rijden met 'gewone' rijhandschoenen.
Daarna snel de dikke verwarmde weer aan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:50

soesie schreef:
Ik heb de verwarmde handschoenen van de ANWB. Ze doen het al een jaar of 2 prima! Met paardrijden is het wat onhandig, maar als ik warme handen had van die handschoenen, kon ik echt een uurtje rijden met 'gewone' rijhandschoenen.
Daarna snel de dikke verwarmde weer aan.

Heb ze zelf in de winkel al veel verkocht.
Ook helaas 2x iemand er mee terug gehad. Maar dat was netjes opgelost met leverancier. Ik hoor er goede verhalen over.
Zelfs de 2 modellen die ik gehad heb waren garantie en zelf ook gebruikt om te kijken waar de fout zat zijn goed de deur uitgegaan.

Zelf vind ik ze te prijzig en ben een slodervos met handschoenen :o

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:53

De NoCold handschoenen. Heb ze al jaren, ze bevallen prima! Ze zijn misschien wat aan de dikke kant maar in de winterdag vind ik dat niet zo erg en ze gaan uren mee.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:05

Die no cold handschoenen klinken niet verkeerd.
Iemand ook ervaring met de Thermo Gloves, verwarmde handschoenen van Kramer paardensport?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:57

Elisa2 schreef:
Ik heb back on track handschoenen, dat zijn hele dunne handschoenen die je onder andere handschoenen aandoet en die infrarood warmte produceren dmv jouw lichaamswarmte. Moet zeggen dat ik daar het afgelopen jaar veel schik van heb gehad, ze zijn ook niet super duur. Nadeel is dat ze wel snel slijten.

Nadeel van mijn handen is alleen dat die zelf geen warmte kunnen produceren in de winter.
Merkte het vanochtend al weer aan mijn rechtervoet, koude komt eraan want opgezwollen tenen en nu vanavond 6 vingers met ontstekingen (sommige op 2 plekken) en dat terwijl ik lekker thuis op de bank zit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:05

Oeww even stipje hier. Ik geef ontzettend veel lessen en was vandaag echt een ijsklomp ondanks dubbele winterjas, thermo schoenen en thermo ondergoed..
Voor gewoon lesgeven zouden die ANWB handschoenen wel goed zijn?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:04

Lowara schreef:
Oeww even stipje hier. Ik geef ontzettend veel lessen en was vandaag echt een ijsklomp ondanks dubbele winterjas, thermo schoenen en thermo ondergoed..
Voor gewoon lesgeven zouden die ANWB handschoenen wel goed zijn?

Ik heb vorige week bij de Lidl verwarmde zooltjes besteld. Waren niet zo duur dus die ga k van de winter proberen :)