Artrose in midden en onderrug, ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Artrose in midden en onderrug, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 21:46

Sinds vorige maand is geconstateerd dat ik in mijn midden en onderrug artrose heb. Sindsdien word ik behandeld door de fysio en dat heeft enigszins effect.

Wanneer ik het meest last heb is als ik lang stil sta, bijvoorbeeld kijken naar een tenniswedstrijd van mijn zoon. Of slenteren bij winkelen. Niet direct maar wel een paar uur of dag later.

Ook merk ik dat ik niet meer 2 dagen achter elkaar kan paardrijden.

Qua medicatie probeer ik het te onderdrukken door paracetamol. Helaas kan ik niet tegen diclofenac, ibuprofen. Hiervan word mijn eczeem weer erger.

Zijn er nog meer bokkers die hier last van hebben en wat doen jullie zoal tegen de pijn? En rijden jullie nog? Met welke maatregelen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:42

hetbommeke schreef:
Sinds vorige maand is geconstateerd dat ik in mijn midden en onderrug artrose heb. Sindsdien word ik behandeld door de fysio en dat heeft enigszins effect.

...wat doet de fysio zoal...?
Ik hoor tot diegenen die baat hebben bij ultra kort geluid.
Citaat:
Wanneer ik het meest last heb is als ik lang stil sta, bijvoorbeeld kijken naar een tenniswedstrijd van mijn zoon. Of slenteren bij winkelen. Niet direct maar wel een paar uur of dag later.

Bewegen is een prima remedie, stilstaan is voor iedereen zwaar.
Probeer iets met wiebelen, een sta-hulp, etc.
(En slenteren is sowieso slopend, vaak laat je houding dan ook te wensen over.)
Citaat:
Qua medicatie probeer ik het te onderdrukken door paracetamol. Helaas kan ik niet tegen diclofenac, ibuprofen. Hiervan word mijn eczeem weer erger.

Ik weiger vooralsnog om pillen te slikken die toch nauwelijks in een gewricht belanden, zoals diclofenac.
Met geelwortel, msm, omega 3 olie bij het ontbijt, sculacia en een correcte pH ben ik redelijk stabiel (geen verdere beperkingen) en pijnvrij.

Ik zit met plezier regelmatig in het zadel, mest de stallen en noem maar op.
Artrose is goed te behandelen, maar laat gezeur over 'slijtage' links liggen. Kraakbeen is apart weefsel maar kan wel herstellen.