Ik ben deze week al verschillende keren bij de huisarts geweest, maar het blijft knagen in mijn achterhoofd en voor ik de HAP lastig ga vallen, wou ik graag weten wat jullie in mijn geval zouden doen.
Waarschuwing, het is geen smakelijk verhaal...
Ik heb een fikse ontsteking in mijn zij, net boven mijn linker heup. Het ding is onderhuids zo groot als een klein ei en sinds een paar dagen zit er een gat met een doorsnede van ongeveer 7mm in. Hierdoor steekt pus naar buiten. Ik kan het ding niet uitknijpen.
De huisarts had het over een steenpuist, waarin zich een vrij zeldzame, op krentenbaard lijkende, bacterie heeft gevestigd. Die bacterie zorgt nu voor de extreme reactie van mijn lichaam.
Ik heb nu sinds woensdag antibiotica (Flucloxacilline 500mg), die moet ik op een lege maag innemen en ik word er kotsmisselijk van. Ik heb niet het idee dat het ding in de afgelopen 3 dagen kleiner is geworden.
Ik heb wel het idee dat de complete ontsteking steeds dichter naar de oppervlakte komt, naast het 7mm gat zijn nu nog 2 kleinere gaten ontstaan en de pus is nu niet meer vloeibaar maar klonterig en taai.
In de spoiler een foto van hoe het er nu bij staat

Ik voel me er gewoon nog steeds niet lekker bij, ondanks herhaald contact met de huisarts. Ik verwacht hier geen medisch advies te krijgen, maar ik zou graag willen weten wat bokkers in mijn situatie zouden doen, gezien het weekeind nu voor de deur staat.