Hydradenitis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:26

MJR_Tjelle, wat ik vooral zo fijn vond is dat hij altijd zo goed meedacht, hoe
hij het beste kon "snijden" ( hij is ook plastisch chirurg ) dat vond, en vind ik altijd
erg fijn, omdat het nou niet echt lekkere plekken zijn om littekens te hebben, en hij het vaak
zo aan heeft gepakt, dat het litteken net onder je ondergoed cq bikini zat :)

Op de eerste hulp waren het voornamelijk horken die mij te grazen hebben genomen, en totaal niet meedachten over de plek van het litteken. Daar was het snel een kras zetten, spoelen en je kon weer gaan.

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:16

Ik meld mij ook.
Moet 28/11 weer op intake voor een operatie. Tis zo balen het wordt er ook niet mooier van en ik vind het herstel vrij lang ivm de open wond

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 13:34

Stoppen met roken is ook wel iets wat ik wil, zeker als het bijdraagt aan minder ontstekingen. :j

Ik krijg dus geen zwarte puntjes ed en heb het ook niet zoals je op de plaatjes ziet. Het begint bij mij als een klein rood pukkeltje en binnen 3 dagen tijd heb ik grote harde schijf onder m'n huid die niet meer weg gaat maar juist groeit. Dus ipv meerdere kleine ontstekingen bij elkaar, krijg ik één hele grote. Gelukkig herstel ik wel snel, aan m'n weerstand ed ligt het ook echt niet. Ben nu toevallig verkouden, maar ik ben echt zo goed als nooit ziek.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:35

nova_zodiax, ik heb hele goede ervaringen met kaltostat, ken je dat?
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 21-11-17 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:52

BloemBloem schreef:
nova_zodiax, ik heb hele goede ervaringen met caltostat, ken je dat?



Nee dat ken ik niet, wat is het ?
heb voor deze plek eerst mycosiclyne ofzo gesmeerd maanden en nu net gestopt met een Ab van 2 maanden zonder resultaat.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:54

Citaat:
Kaltostat alginaatverband (Convatec)
 
Beschrijving
Kaltostat is een steriel wondverband, non-woven verband, verkregen uit bruin zeewier, wat alginaat vezels bevat. Deze alginaat vezels zijn hydrofiel van karakter en door uitwisseling van calcium- en natrium-ionen tussen het alginaat en het wondvocht ontstaat een vormvaste gel. Deze vormvaste gel creëert een vochtig wondmilieu ter plaatse van het wondoppervlak voor een optimale wondgenezing.
 
Indicaties
Kaltostat wondverband is geïndiceerd voor de behandeling van exsuderende wonden.
Het absorbeert wondvocht en beschermt de wond tegen contaminatie.
 
Chronische wonden:
- decubituswonden
- ulcera cruris
- diabetische voetulcera
- oncologisch wonden
- chirurgische en traumatische wonden die secundair genezen
 
Acute wonden:
- schaaf en snij wonden
- tweede graads brandwonden
- donor sites
 
Contra-indicaties
- Kaltostat wondverband kan niet worden toegepast bij ''droge'' wonden
- bij derde graads brandwonden
 
Bijwerkingen
- overgevoeligheid voor alginaatvezels, mogelijke verschijnselen: huidirritatie
- maceratie van de huid
- hypergranulatie (overmatige vorming van granulatieweefsel)
 
 
Werkwijze:
wond zorgvuldig reinigen door douchen of spoelen met fysiologisch zout
de omliggende huid drogen
kaltostat wondverband droog en op de maat van de wond geknipt aanbrengen
bij sterk exsuderende wonden kan een dubbele laag aangebracht worden
het kaltostat wondverband moet afgedekt worden met een secundair verband
wanneer een wond niet veel exsudaat produceert kan de wond met steriele zoutoplossing besprenkeld worden
Het kaltostat wondverband moet eerder verwisseld worden wanneer het secundair verband is verzadigd met exsudaat of wanneer er andere klinische redenen hier voor zijn.
Het kan voorkomen dat kaltostat aan de wond vastgeplakt zit en dan het weefsel beschadigt op het moment van verwijderen. Kaltostat is makkelijker te verwijderen door het eerst goed nat te maken met water of fysiologisch zout.


Heel fijn spul :)

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:05

Oh dat is voor na de operatie ? Top ga ik aanschaffen. Heb vorige keer wel met honingzwam gesmeerd maar die chirurg van vorige keer leek meer een slager. Nu 5 jaar later ziet het er redelijk uit.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:09

nova_zodiax schreef:
Oh dat is voor na de operatie ? Top ga ik aanschaffen. Heb vorige keer wel met honingzwam gesmeerd maar die chirurg van vorige keer leek meer een slager. Nu 5 jaar later ziet het er redelijk uit.


Gewoon vragen, schrijven ze netjes een recept uit. Ik zelf ben allergisch voor gewone pleisters, en droeg altijd siliconen pleister, zijn zoveel fijner voor je huid, en veel beter draagbaar.

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:17

Wat doen jullie om het te voorkomen ?
Ik scrub altijd goed, en smeer in overleg met de dokter op ogenschijnlijk mycocycline.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Hydradenitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 22:04

Ik draag loszittende kleding, scheer me niet elke dag en scrub na het scheren voorzichtig, was met betadine, eet gezond.

En het helpt geen moer. :')