Zoals de titel al een beetje doet vermoeden ben ik op zoek naar tips om de conditie van mezelf te verbeteren. Ik heb een eigen paard, rij ongeveer 4 a 5 keer per week, maar ik merk tijdens het rijden dat ik amper of geen conditie heb. En de laatste tijd krijg ik van mijn trainer de opmerking dat ik iets aan mijn conditie moet doen. Buiten paardrijden beoefen ik geen andere sporten.
Eventjes een situatieschets:
2 jaar geleden ben ik gestart met werken. Waar ik tijdens mijn studentenperiode een vrij energieke levensstijl had (met een betere conditie), zit ik nu dus dagelijks 9u achter mijn bureau. Dan nog naar huis rijden, eten, paardje verzorgen/rijden en dan is mijn dag voorbij.
In de zomer durf ik op de fiets te stappen om richting de manege te fietsen of dagelijks toch een half uurtje te wandelen. Maar nu met die korte dagen spreekt dat fietsen en buiten wandelen mij minder aan.
Maar wat kan ik dan doen om mijn conditie te verbeteren? Wat is het beste?
Zoals veel mede-bokkers kunnen beamen is werken-huishouden-paardrijden al een serieus gepuzzel en tijd om naar de sportschool te gaan heb ik dus niet...
Ik dacht er voor de moment aan om een crosstrainer te kopen en die 20 a 30 min per dag dat ik 'vrij' heb op de fiets te spenderen, dit lekker warm binnen. Maar is dit een goede manier van conditie te verbeteren of zijn er betere zaken zoals bv touwtjespringen, op de loopband,....
Al vind ik die loopband al een vrij dure investering.

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!