Joanne1997 schreef:Goedenavond

ongeveer een maand geleden ben ik aangereden toen ik in de auto zat. Hierbij heeft mijn rug best een klap gehad en had ik er veel last van.
Dat kunnen tricky blessures zijn.
Goed voor jezelf zorgen!
Citaat:
In het ziekenhuis op de foto geweest en het bleek dat er al slijtage zat tussen de wervels in mijn onderrug.
....er zijn deskundigen die stellen dat vrijwel iedereen een beetje artrose heeft.
Imo is dat geen slijtage en is er veel aan te doen.
Dat je voor deze klap nooit last van je rug/ de artrose had, geloof ik grif: de verhouding tussen "wat zie je op de foto" en "hoe voelt het" is bij artrose erg onduidelijk.
De optelsom artrose plus botsing kan idd wel last geven.
Citaat:
Na een week kon ik weer zonder pijn paardrijden, fietsen en alles.
Prima, bewegen is vaak het beste recept tot genezing, met name bij artrose erg belangrijk.
Citaat:
Het enige waar ik alleen echt last bij blijf houden is zitten.. Na een uur of twee kan ik echt niet meer fijn blijven zitten. Op school is dit nog wel te doen maar vanaf morgen begint mijn stage en moet ik van 9 tot 5 op kantoor zitten.
Wat precies moet er echt...?
Er zijn allerlei oplossingen denkbaar - van fietsstoel tot wiebelkussen tot staan achter een verhoogd bureau.
Zitten is idd niet best voor je rug (en je verdere conditie).
Citaat:
Uiteraard ga ik naar de fysio oid als het echt niet beter wordt maar ik vroeg me af of iemand dit herkent en of ik er iets aan kan doen?

Op zich is fysiotherapie uitstekend - maar dat wil niet zeggen dat je schade aan je rug zou moeten accepteren ivm stage.