Plasprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Plasprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 15:39

Beste bokkers,

Ik heb een vreemd probleem dat ik ook via Google niet goed kan vinden.
Ik heb sinds een week of 3-4 dat ik niet goed kan plassen.

Normaal had ik altijd een goede straal, maar nu moet ik enorm persen om er een klein straaltje uit te krijgen. Ook volledig uitplassen is lastig en ik moet vaak per nacht, wel een keer of 3.

Ik heb al een test op blaasontsteking gehad, maar daar kwam niks uit.

Iemand een idee?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:41

Ik heb een vraag voor je.

Als iemand anders deze vraag je zou voorleggen, wat zou je diegene dan antwoorden?

Janinevv

Re: Plasprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:44

Dokter ;)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:44

Heb dit probleem ook al bijna twee jaar. Ben er al naar de dokter mee geweest, zijn meerdere tests gemaakt en heb nog steeds geen oplossing gevonden.
Vooral het 's nachts naar de WC moeten is verschrikkelijk irritant..

Dacht eerst dat het misschien met stress te maken had (of iets anders psychisch), maar dat zou dan toch niet al zo lang moeten duren lijkt me.

EDIT
Het zou kunnen dat er telkens een restje in je blaas achterblijft en dat je daarom dus het gevoel hebt dat je niet helemaal leeg bent. De ingang van je blaas ligt dan niet goed. Je zou aan je huisarts kunnen vragen of daarnaar gekeken kan worden. Kan makkelijk behandeld worden dacht ik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:47

Ik heb hier laatst ook eens last van gehad. Een weekje ongeveer, daarna is het vanzelf over gegaan. Ik zou ook niet weten wat het is geweest.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 16:13

Nogmaals, ik ben al bij de dokter geweest. Die dacht blaasontsteking maar dat is het niet.
Jenanne, ik ga er ook aan denken dat het met stress te maken heeft. Mijn man en ik gaan scheiden. Maar ik snap dat niet dat het op mijn blaaskanker slaan.
8nnemiek, misschien dat het bij mij ook wel overgaat. Maar nu is het net of de urineleider te smal is ofzo.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:22

Storm schreef:
Nogmaals, ik ben al bij de dokter geweest. Die dacht blaasontsteking maar dat is het niet.
Jenanne, ik ga er ook aan denken dat het met stress te maken heeft. Mijn man en ik gaan scheiden. Maar ik snap dat niet dat het op mijn blaaskanker slaan.
8nnemiek, misschien dat het bij mij ook wel overgaat. Maar nu is het net of de urineleider te smal is ofzo.

bij mij is het ook ontstaan in een periode van enooooorm veel nare gebeurtenissen. Dus kan echt goed dat het bij jou dan met de scheiding te maken heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:25

Storm schreef:

Heel soms kan een verzakte baarmoeder ook hier de oorzaak van zijn. Wel even in de gaten houden. Sterkte met de scheiding, lijkt me verschrikkelijk.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:29

Stress zou heel logisch zijn, als je de bekkenbodem spieren namelijk niet goed kunt ontspannen kan je ook niet goed (uit)plassen.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:33

Quir schreef:
Stress zou heel logisch zijn, als je de bekkenbodem spieren namelijk niet goed kunt ontspannen kan je ook niet goed (uit)plassen.

Inderdaad, daar dacht ik ook aan. Je zou contact op kunnen nemen met een bekken fysiotherapeut, of via de huisarts je hier naartoe laten verwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:45

Ik heb dit ook best vaak. Ik neem meestal dan een paar cranberry pilletjes en dan is het weer weg. Geen idee waar het vandaan komt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:28

Mijn moeder heeft nu ook zoiets en is doorverwezen naar een uroloog/genacoloog Vermoedde is een verzakking van de baarmoeder waardoor de urineleider wat in het gedrang komt. Volgende week heeft ze haar afspraken staan :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:37

Ik heb zo'n beetje alle blaasklachten die je kan hebben wel gehad en oa stress en verzakkingen kunnen hier de oorzaak van zijn. Ik zou zeggen terug naar de dokter en laat je niet afschepen!!! Niet goed kunnen plassen kan uiteindelijk mogelijk wel tot blaasontstekingen en erger leiden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:40

Ik ga ook naar de dokter ik kan vanaf kleins af aan lastig en wil nu toch graag onderzocht worden, ik kan soms echt nergens naar de wc dan kan ik zo lang zitten als ik wil er gebeurd niks net of er dop op zit.

En ook dat zwakke straal ken ik, heel irritant..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:42

Inderdaad je niet laten afschepen. Terug naar de HA en een doorverwijzing naar een uroloog vragen.
Better safe than sorry...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:44

Ik moest gelijk aan een verzakking denken.
Sterkte met de scheiding :(:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:49

Hier ook blaasproblemen. Pas bij de 4e (!) keer urine inleveren (2x bij HA, 2x bij uroloog in ZH) kwam er een bacterie tevoorschijn die niet in de blaas hoort. Heb nu antibiotica, kijken wat dat doet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:52

Mijn vader had dit ook, dit bleek een (omgeklapte) tumor zijn die voor de blaasuitgang was gevallen. Nou is dat een uitzonderlijke situatie, maar ik zou zeker even terug gaan naar de HA. Want ook al is het 'maar' door stress, het kan wel grote problemen veroorzaken.

Heel veel sterkte met de scheiding :(:) Echtscheidingen vormen een groot deel van mijn werk, als ik je ergens mee kan helpen dan weet je me te vinden!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 23:30

Bedankt iedereen, ik ga zeker terug. Ben vanavond even heerlijk in een heet bad geweest en het ging spontaan al wat makkelijker. Ik kijk morgen hoe het gaat want het kan toeval zijn. Ik ga zeker naar de ha terug.

Berdien, lief, dank je wel. We hebben inmiddels een scheidingsplanner die ons helpt, maar ik hou het in mijn achterhoofd :*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:55

Ik ben ergens ooit een artikel tegengekomen over een verband tussen te hoge toiletpotten en plasproblemen. Ook bv prostaat problemen bij mannen waar een link werd gelegd naar het ontstaan ervan nadat er een verhoogde toiletpot geplaatst werd. Heeft volgens hen te maken met "sluiten" bekken door beenstand door langere afstand tot de grond. Net als wanneer je ineengedoken staat te wiebelen om het op te houden. Het zou dus wel eens een heel simpel ding kunnen zijn en daar denkt een HA of uroloog vaak niet aan, discussie over hoogte/soort toilet en welke het beste zou zijn is een heel ander vak.

Kan je wel plassen als je bv op je hurken onder de douche zit?