Ik heb HEEL veel last van donkere kringen onder mijn ogen. Ik vind het er heel lelijk uitzien en het lukt ook niet on het weg te werken met make-up. Weet iemand misschien wat hiertegen helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Wat vind jij donker? Het kan soms zijn dat je het zelf feller vindt opvallen dan het eigenlijk is.
Maar ik heb ook al van jongs af aan nogal 'wallen' gehad, nu zijn ze denk ik iets minder, of ik ben het gewoon gewoon geworden.Maar ik heb een tijdje een soort van 'speciale' olie gehad die je onder je ogen moest smeren, volgens een vriendin zag je toen wel verschil maar ik heb het niet meer echt gebruikt. Het voelde wel verfrissend aan. Maar misschien zou je het eens kunnen proberen, je kan het gewoon kopen in een beauty winkel of misschien ook gewoon in het kruitvat.
Gewoon dagelijks je ogen masseren kan ook al wat helpen.
En verder kan het inderdaad van je levensstijl afhangen.. Maar dat moet niet per se natuurlijk, er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Ook bijvoorbeeld de belichting waar je instaat ofzo kan het erger laten lijken dan het is.
yarkayunda schreef:DezeNaam schreef:Wat vind jij donker? Het kan soms zijn dat je het zelf feller vindt opvallen dan het eigenlijk is.
Maar ik heb ook al van jongs af aan nogal 'wallen' gehad, nu zijn ze denk ik iets minder, of ik ben het gewoon gewoon geworden.Maar ik heb een tijdje een soort van 'speciale' olie gehad die je onder je ogen moest smeren, volgens een vriendin zag je toen wel verschil maar ik heb het niet meer echt gebruikt. Het voelde wel verfrissend aan. Maar misschien zou je het eens kunnen proberen, je kan het gewoon kopen in een beauty winkel of misschien ook gewoon in het kruitvat.
Gewoon dagelijks je ogen masseren kan ook al wat helpen.
En verder kan het inderdaad van je levensstijl afhangen.. Maar dat moet niet per se natuurlijk, er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Ook bijvoorbeeld de belichting waar je instaat ofzo kan het erger laten lijken dan het is.
Wat voor olie is dat? Hoe heet het?
chazzie schreef:Doordat ik veel in nachtdiensten werk heb ik er ook last van.
Mij maakt het niks meer uit, is niet anders, maar heb weleens gehoord dat aambeienzalf zou kunnen helpen.
Hier zelf geen ervaring mee, beetje het idee..
akishino schreef:Ik heb dat ook, donkere kringen onder mijn ogen. Geen wallen, het is niet dik, alleen donker.
Bij mij komt het omdat de huid rond mijn ogen heel dun is, waardoor het doorschijnt. Het ligt niet aan mijn levensstijl, dus daar kan ik het niet mee oplossen.
Ik gebruik elke dag concealer waardoor het niet echt meer opvalt. Alle (dure) cremepjes die het zouden verhelpen al geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Dus lang leve de concealer.
Baal er ook weleens van, maar in de loop der jaren geaccepteerd dat het bij me hoort.
Ik heb laatst wel iets gelezen over laseren, maar geen ervaring mee.
Storm schreef:Aambeienzalf helpt niet bij donkere kringen, alleen bij wallen waar vocht in zit. De zalf zorgt ervoor dat het vocht weggaat, het camoufleert geen donkere kringen, daar kun je beter bv concealer voor gebruiken.
Alwiene schreef:Storm schreef:Aambeienzalf helpt niet bij donkere kringen, alleen bij wallen waar vocht in zit. De zalf zorgt ervoor dat het vocht weggaat, het camoufleert geen donkere kringen, daar kun je beter bv concealer voor gebruiken.
Ik las laatst echt wat anders:
"Aambeienzalf
Koning van de ‘wondermiddeltjes’ is een opvallende vondst van Hollywood, dat veelvuldig door sterren en topmodellen gebruikt wordt: aambeienzalf. Volgens Velthuis is dit zeker een manier om je kringen (tijdelijk) tegen te gaan. Alleen kan dit op de langere termijn de boel alleen maar erger maken. ‘Want’, zegt Velthuis, ‘aambeienzalf irriteert de huid een beetje. Dat zorgt voor een zwelling onder je ogen, waardoor je huid minder dun is, en de donkere kleur voor een paar uur wegtrekt. Maar als je dit elke dag gebruikt, krijg je geheid eczeem en gaat de huid schilferen en beschadigen.’ "
Bron: https://www.dokterdokter.nl/gezond-leve ... r-de-ogen/
yarkayunda schreef:akishino schreef:Ik heb dat ook, donkere kringen onder mijn ogen. Geen wallen, het is niet dik, alleen donker.
Bij mij komt het omdat de huid rond mijn ogen heel dun is, waardoor het doorschijnt. Het ligt niet aan mijn levensstijl, dus daar kan ik het niet mee oplossen.
Ik gebruik elke dag concealer waardoor het niet echt meer opvalt. Alle (dure) cremepjes die het zouden verhelpen al geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Dus lang leve de concealer.
Baal er ook weleens van, maar in de loop der jaren geaccepteerd dat het bij me hoort.
Ik heb laatst wel iets gelezen over laseren, maar geen ervaring mee.
Welke concealer gebruik je? Die van mij werkt niet goed