Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:14

Ik kom duurder uit via knhs, krijg minder en dan ook nog voor meer.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:16

afgelopen week overgestapt van Ohra naar anderzorg. Was collectief verzekerd bij Ohra maar toch een heel stuk duurder uit dan bij Anderzorg. Ga het gewoon een jaar proberen, mocht het niet bevallen stap ik volgend jaar wel weer over.

Collectief bij de KNHs ook naar gekeken, maar valt ook toch een heel stuk duurder uit.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:12

Hier ook hetzelfde

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:56

Oh appart. Ik heb me er nog niet in verdiept verder maar ik heb eigenlijk alleen fysio/manuele therapie nodig en ik ben dan goedkoper uit dan afgelopen jaar( meer dan 10 euro per maand en het scheelt alleen dat ik geen tandarts verzekering er meer bij neem.) ik zat bij unive maar daar ben ik totaal niet over te spreken.

Bedankt in ieder geval ik kijk nog even verder!

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:50

sanneloveyou schreef:
Zijn er bokkers die gebruik maken of gaan maken van de collectieve korting van de knhs voor het zilveren kruis? Wat zijn de ervaringen met het zilveren kruis?


Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is van die 'aanvullende sportmodule'. Ik heb via mijn werk ook collectiviteitskorting bij ZK en dat is een kwartje goedkoper maar zit verder niks bij. Ik vind dan nog beide mogelijkheden goede opties qua prijs. Ik kom nergens goedkoper uit (simpele basis met tandarts 200% 250). Hier kan ik dan ook nog een aanvullende module nemen (1ster) waarmee ik 9 keer naar de fysio kan en korting krijg op mijn lenzen en vergoeding pil. Dat is best mooi meegenomen :)

wessjuhh

Berichten: 462
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:12

Ik blijf lekker bij Zilveren Kruis ZieZo. Een online variant van ZK, en stukken goedkoper :-)
Nu alleen nog even afwachten of ze met de voor mij belangrijke zorgaanbieders weer in zee gaan, anders zal ik toch moeten kijken om over te stappen.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:14

Ik ben vorig jaar overgestapt van FBTO naar Anderzorg. Prima bevallen.
Blijf daar ook. :j
Twijfel alleen nog over aanvullend verzekeren voor fysio en tandarts.

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:12

Ik ga naar CZ.

Ivm zwangerschap heb ik kraamzorg nodig volgend jaar en bij CZ kun je een module tussentijds aanzetten.
Zo hoef ik de eerste maanden alleen basis verzekerd te zijn en tegen de tijd dat het zo ver is, kan ik de module aanvullend gezinnen aanzetten :)

Scheelt toch de eerste paar maanden iets van €47 per maand. Wel de moeite waard dus.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:33

Ik zou wel heel goed nakijken hoe lang de module aan moet staan. Vaak zitten daar restricties aan

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:43

kirri schreef:
Ik zou wel heel goed nakijken hoe lang de module aan moet staan. Vaak zitten daar restricties aan



Volgens CZ kan ik deze module alleen aanzetten, maar de rest van het jaar niet meer uitzetten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:51

Maar vaak moet hij ook een bepaalde tijd van te voren aan staan voor je er daadwerkelijk gebruik van kan maken. Heb je daar ook naar gevraagd?

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:59

Ik ben eruit! Ik blijf waar ik zit :') Namelijk gewoon bij FBTO, met aanvulling voor fysio en tandarts. En tandongeval want dat kost maar een eurootje per maand :') Qua premie ontloopt het elkaar namelijk echt bijna niets, of ik kom zelfs duurder uit. Ben al jaren tot volle tevredenheid bij FBTO verzekerd, dus waarom wijzigen. Als ik nou ergens fors goedkoper uit zou zijn, maar dat is niet zo.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:34

_Nancy schreef:
kirri schreef:
Ik zou wel heel goed nakijken hoe lang de module aan moet staan. Vaak zitten daar restricties aan



Volgens CZ kan ik deze module alleen aanzetten, maar de rest van het jaar niet meer uitzetten.

Check idd even of je ook gelijk vol gebruik kan maken van die module vanaf het moment dat je hem aanzet
Bij de meeste module systemen moet je zoiets een x aantal maanden moeten aan hebben staan voor je volledig gebruik mag maken van de vergoedingen

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:08

Ik blijf ook bij cz. Met de collectiviteitskorting en jongerenpakket kom ik uit op 122 euro per maand. Aanvullend met tandarts en fysio en brillen vergoeding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:11

_Nancy schreef:
kirri schreef:
Ik zou wel heel goed nakijken hoe lang de module aan moet staan. Vaak zitten daar restricties aan



Volgens CZ kan ik deze module alleen aanzetten, maar de rest van het jaar niet meer uitzetten.

Lees artikel 2 punt 7 even...

https://www.cz.nl/~/media/zorgaanbieder ... fd0e0c98ea

Kan uiterlijk in de 16e week van de zwangerschap aangevraagd worden dus dan moet die module al aan staan.

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:30

janderegelaa schreef:
_Nancy schreef:


Volgens CZ kan ik deze module alleen aanzetten, maar de rest van het jaar niet meer uitzetten.

Lees artikel 2 punt 7 even...

https://www.cz.nl/~/media/zorgaanbieder ... fd0e0c98ea

Kan uiterlijk in de 16e week van de zwangerschap aangevraagd worden dus dan moet die module al aan staan.


Artikel 2 punt 8 zegt wat anders lijkt mij?

Maximaal is dat 80 uur en dit is ook wat cz dan aanbiedt. Er wordt dus tijdens een intake, zoals ik het lees in de LIPK, geïndiceerd hoeveel uren nodig zouden zijn aan kraamzorg.

Ik zal waarschijnlijk ook in het meerzorgpakket terecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:24

Nancy, wat er bedoeld wordt is dat je dat extra pakket uiterlijk in je 16e week zwangerschap aan moet zetten, anders kan je er geen(volledig) gebruik van maken. Je kan hem dus niet last minute even aanzetten.
In artikel 2.8 staat namelijk dat ze bij het aanzetten ná de 16e week zwangerschap zich enkel hoeven te houden aan het minimum aantal uren. Niet zozeer het maximum...

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:24

Anoniem schreef:
Nancy, wat er bedoeld wordt is dat je dat extra pakket uiterlijk in je 16e week zwangerschap aan moet zetten, anders kan je er geen(volledig) gebruik van maken. Je kan hem dus niet last minute even aanzetten.
In artikel 2.8 staat namelijk dat ze bij het aanzetten ná de 16e week zwangerschap zich enkel hoeven te houden aan het minimum aantal uren. Niet zozeer het maximum...


Ah zo, toen ik daarover met cz belde zeiden ze dat het aangeraden wordt het pakket ongeveer 2 maanden voor uitgerekende datum aan te zetten, zodat je er, mocht dat eerde nodig zijn, al gebruik van kunt maken.

Zij heeft Hierbij toen ook aangegeven dat het dan nog steeds max 80 uur is op indicatie.
Ik zal straks voor de zekerheid nog wel eens bellen dan..

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:27

Ik blijf waar ik zit :j Ze hebben namelijk net mijn oogoperatie goedgekeurd *\o/*
Verder ben ik ook heel tevreden over Anderzorg, dus geen enkele reden om nu over te stappen :n

Anoniem

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:38

nancy; ah dan snap ik de verwarring wel ja. Het last minute aanzetten kan altijd (zoals ik het lees dan) alleen kan het dan wel zo zijn dat je er niet volledig gebruik van kan/mag maken. Althans, dat is hoe ik 'm lees (en ook logisch zou vinden)...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:21

Hier overgestapt van Anderzorg naar DSW.
Over Anderzorg vrij tevreden (naast dat ik in november ineens een rekening kreeg van mei), ook geen zorg nodig gehad dit jaar. DSW gaan we zien komend jaar. Alle vier de verstandskiezen er uit. Heb mijn eigen risico op €375 gezet. Geen extra modules en ben straks €107,50 per maand 'kwijt'.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:02

_Nancy schreef:
Anoniem schreef:
Nancy, wat er bedoeld wordt is dat je dat extra pakket uiterlijk in je 16e week zwangerschap aan moet zetten, anders kan je er geen(volledig) gebruik van maken. Je kan hem dus niet last minute even aanzetten.
In artikel 2.8 staat namelijk dat ze bij het aanzetten ná de 16e week zwangerschap zich enkel hoeven te houden aan het minimum aantal uren. Niet zozeer het maximum...


Ah zo, toen ik daarover met cz belde zeiden ze dat het aangeraden wordt het pakket ongeveer 2 maanden voor uitgerekende datum aan te zetten, zodat je er, mocht dat eerde nodig zijn, al gebruik van kunt maken.

Zij heeft Hierbij toen ook aangegeven dat het dan nog steeds max 80 uur is op indicatie.
Ik zal straks voor de zekerheid nog wel eens bellen dan..

Als ze nog steeds beweerd dat 2 maanden vantevoren aanzetten toch recht geeft op het meerzorgpakket laat haar dat dan op mail zetten. Ik zou het voor die paar tientjes niet gokken.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:52

Steeph schreef:
Hier overgestapt van Anderzorg naar DSW.
Over Anderzorg vrij tevreden (naast dat ik in november ineens een rekening kreeg van mei), ook geen zorg nodig gehad dit jaar. DSW gaan we zien komend jaar. Alle vier de verstandskiezen er uit. Heb mijn eigen risico op €375 gezet. Geen extra modules en ben straks €107,50 per maand 'kwijt'.


Uit nieuwsgierigheid. ...

Waarom kies je als je alleen een basisverzekering neemt, waarvan de inhoud overal gelijk, dan specifiek voor DSW.
Het kan voordeliger. En gunstiger denken ik.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:49

Boras schreef:
Steeph schreef:
Hier overgestapt van Anderzorg naar DSW.
Over Anderzorg vrij tevreden (naast dat ik in november ineens een rekening kreeg van mei), ook geen zorg nodig gehad dit jaar. DSW gaan we zien komend jaar. Alle vier de verstandskiezen er uit. Heb mijn eigen risico op €375 gezet. Geen extra modules en ben straks €107,50 per maand 'kwijt'.


Uit nieuwsgierigheid. ...

Waarom kies je als je alleen een basisverzekering neemt, waarvan de inhoud overal gelijk, dan specifiek voor DSW.
Het kan voordeliger. En gunstiger denken ik.


Vanwege de standpunten van DSW :)

Ze hebben bijvoorbeeld geen medische selectie, daar heb ik zelf geen last van maar vind ik wel belangrijk voor mensen die niet van verzekeraar kunnen wisselen vanwege een medische selectie.
Ze maken geen reclame, daar hoef ik dus niet aan mee te betalen via mijn premie.
Daarnaast hebben ze op eigen houtje het eigen risico verlaagd met €10. Dar vind ik een hele goede stap.

Ook de goede recensies van vorig jaar en dit jaar (hier op Bokt) hebben mee gewogen in mijn beslissing.

Er valt voor mij nog een hoop "winst" te halen op het verhogen van het eigen risco omdat ik eigenlijk nooit wat heb. Helaas moeten alle vier mijn verstandskiezen er uit komend jaar, vandaar staat mijn eigen risico nu op minimaal.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:49

Ik zou ook goedkoper kunnen, maar ik blijf bij DSW omdat dat 1 van de weinige is waar ik achter kan staan qua ideologie en principes
Een organisatie waarbij de zorg niet als melkkoe gezien word