Detoxic; echt of onzin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 13:57

Zojuist kom ik op een website van Detoxic, waarop wordt geclaimd dat veel ernstige ziektes zoals kanker worden veroorzaakt door parasieten. Detoxic is een ontgiftigskuur die deze parasieten tegen zou moeten gaan.

http://laumar.kremmen.amsterdam/handige ... 43605.html

Hoewel het verhaal logisch klinkt, lijkt het me een gevalletje ‘too good to be true’. Ik vind de website er ook wat verdacht uitzien.

Desondanks weten wij natuurlijk allemaal dat wormen / parasieten veel schade aan kunnen richten (ik ben zelf in 2015 nota bene bijna overleden aan malaria) en dat de farmaceutische industrie weinig oren heeft naar een middel dat echt effectief is tegen veel ernstige kwalen.

Heeft iemand ervaring met dit middel of een mening hierover?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:04

Ik heb gekkere dingen zien werken, maar dan moet jij maar net klachten hebben die opgelost kunnen worden door duizendblad, duizendguldenkruid en kruidnagel in dit geval.
Als je het echt in deze hoek wil zoeken zou ik een goede natuurgenezer zoeken, willekeurig iets slikken kan maar er zijn zoveel kruiden die goed voor je zouden kunnen zijn dat ik dat niet zou proberen.

Normaal ben je met gezond en afwisselend eten en leven al een heel end, je lichaam houd de rest dan vanzelf in balans.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:05

Ik kan de site niet openen. Mijn computer geeft aan 'Schadelijke website geblokkeerd'. :=

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:07

Sem_ schreef:
Ik kan de site niet openen. Mijn computer geeft aan 'Schadelijke website geblokkeerd'. :=


Hup, kruidenthee over de computer heen. Is hij nou helemaal! ~~}>

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:12

Wel de goede kruiden thee opzoeken, anders werkt het niet :Y)

Ik heb darm klachten en eens een detox kuur gehad. Deed wel geteld helemaal niks -O- Loste mijn probleem niet op, maar wel de inhoud van mijn bankrekening >;)

Ik doe nu af en toe een detox kuur van 3 dagen alleen maar appels eten. :+ Maar het belangrijkste is om zoveel mogelijk inname van schadelijke stoffen tegen te gaan. Hoe gezonder je lijf des te minder kans hebben parasieten of ziektes om je ziek te maken.

Anoniem

Re: Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:17

Een site die claimt dat kanker veroorzaakt wordt door parasieten zou ik automatisch al niet meer serieus nemen. Als je een gezond dieet hebt waarin je genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt in combinatie met een voedingspatroon waarbij je genoeg eet om alles draaiende te houden maar ook niet zo veel dat je ver boven je verbranding zit denk ik dat detoxen echt geen enkele zin heeft. Je lichaam is zelfreinigend en een systeem met een delicate balans, een week lang alleen maar kruidenthee drinken helpt daar niet bij.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:17

Ach weer een wondermiddel dat o.a. kanker geneest en wat niet zomaar verkocht wordt (om welke complot reden dan ook).

Je zegt het zelf al 'when it sounds to good to be true... '

Buiten dat is de site zó doorzichtig dat het lachwekkend is.

Wil je écht weten of je eventueel schadelijke parasieten hebt, dan laat je ontlasting onderzoek doen. Meten = weten.

Anoniem

Re: Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:21

Of bloed onderzoeken ;) Ik had een parasiet in m'n bloed die er bij geen enkele arts uitkwam... Homeopatische arts erbij, bloed onder zo'n microscoop en voila; de oorzaak van mijn klachten van al bijna een jaar waren in 1x gevonden, een parasiet dus ;)

Ik geloof niet in dit soort dingen. Zal best goed voor je lijf zijn, maar geloof niet dat het zomaar van alles oplost.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:22

Wat een slechte site, goedkope stock foto's van niet bestaande mensen...als je wil detoxen doe dat dan door middel van goed en gezond eten.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:23

Oej...

Iedereen die claimt kanker te genezen - >;)

(Triest, off topic gegeven: na de diagnose kanker volgt vaak een rouwproces. In een rouwproces heb je in de woorden van Kübler-Ross een 'onderhandelingsfase': zal ik dit doen, als ik nou dat doe, kan het ook zus, 'zo' is vast een fantastisch idee! - Dat is een fase die kwetsbaar is voor misbruik.)

Nu zijn er meer hotemetoten zoals dr.Hulda Clarcke die de link legden tussen kanker en parasieten.
...maar wel met een groot verschil: bij Clarcke wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar parasieten, gifstoffen en wat al niet.
De reinigingskuur die dan volgt is vele malen heftiger dan wat thee drinken.

Dat parasieten ('damp' damage associated moleculair patterns en 'pamp' bevat geloof :o ik ook parasieten) een belasting voor het immuunsysteem zijn is onomstreden.
Welke rollen precies - tja...
(En er gaan stemmen op die stellen dat het woord 'kanker' een paraplu woord is voor zo'n 1000 verschillende ziekten...)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:37

Deze site is klinkklare onzin, bedoeld om jou voor veel geld middeltjes met twijfelachtige werkzaamheid aan te smeren.
Kanker wordt niet door parasieten veroorzaakt, maar door fouten in je DNA. Die fouten kunnen het gevolg zijn van externe invloeden (roken, zonlicht), maar parasieten kunnen je DNA niet aanpassen.
Acne en mee-eters worden ook zeker niet veroorzaakt door parasieten, en de eerste tekenen van besmetting van de op de site genoemde wormen zijn eerder onverklaarbaar afvallen en problemen met de stoelgang.
De symptomen die genoemd zijn, zijn symptomen van stress, niet van parasieten, en ja, dan helpt thee inderdaad. Als je wel besmet bent met één van de genoemde parasieten zijn de symptomen ook heel anders. Overigens is Chlamydia een SOA, ook met heel andere symptomen.
Het meerendeel van de mensen met slechte adem dénkt alleen dat ze een slecht adem hebben, maar heeft helemaal geen slechte adem, dit is hun vaak aangepraat door de Listerine-industrie.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:43

wat een banketstaaf.

Wat een WALGELIJKE manier om mensen die ten einde raad zijn geld uit hun zak te kloppen

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Detoxic; echt of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:47

Ik vind dit soort bedrijven walgelijk. Zij maken misbruik van de wanhoop van terminale patiënten om er zelf beter van te worden. Ik begrijp ook niet dat je als gezond, weldenkend mens er zelfs maar over nadenkt dat dit product zou kunnen werken.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:24

nessinator schreef:
Deze site is klinkklare onzin, bedoeld om jou voor veel geld middeltjes met twijfelachtige werkzaamheid aan te smeren.
Kanker wordt niet door parasieten veroorzaakt, maar door fouten in je DNA. Die fouten kunnen het gevolg zijn van externe invloeden (roken, zonlicht), maar parasieten kunnen je DNA niet aanpassen.

...het ligt iets minder zwart wit.
(Virussen, bacteriën, parasieten "vinden dat de mens er is om de parasiet tot voedsel etc te dienen". Wij mensen en ons immuunsysteem denken daar anders over. En DNA beschadigingen kunnen ook van dit soort ongewenste 'gasten' komen, de link tussen baarmoederhalskanker en het HP Virus is inmiddels keihard bevestigd.)

Maar deze site is niet best...