Verstandskiezen laten trekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Verstandskiezen laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:17

Hoi bokkers,

Vanochtend zijn 2 van mijn verstandskiezen getrokken! Rechts boven en rechts onder. De ingreep was om 8:30. Boven ging er makkelijk uit. Onder was lastig, hier is flink in geboort.

Momenteel zijn grote delen van mijn mond nogsteess verdooft. Gelukkig is het gevoel in mijn tong al wel weer terug.

Beide wonden zijn gehecht. De onderste bloed nog wel steeds. Niet super hevig maar wel gestaag.

Boven oogt heel rustig. Ik hoop dat de pijn mee gaat vallen als de verdoving uitwerkt.

Iemand die mij kan vertellen hoe lang het normaal is voor een gehecht wondje om te blijven bloeden? En verder nog ervaringen/tips voor een spoedig herstel? :)

Groetjes!

upendo

Re: Verstandskiezen laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:18

Bij mij was het zo dat het in de loop van de dag echt wel stopte met bloeden.
Blijf goed spoelen om ervoor te zorgen dat er geen ontsteking ontstaat!

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:19

Inderdaad loop vd dag moet het wel stoppen.

geen gaasje waar je op moest 'bijten'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:20

Neem op tijd nieuwe pijnstillers, ik dacht nl dat de verdoving langzaam uitwerkte, maar dat is dus ineens.
Zou het bloeden even in de gaten houden, dat moet idd wel stoppen in de loop van de dag, anders moet je echt direct bellen. :j

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:21

Ik mag het niet spoelen, omdat het gehecht is. Er zit dan ook geen gat gelukkig :)

Dat gaasje moest ik idd een half uur op bijten. Dit braaf 45min gedaan. Gaasje was daarna wel verzadigd

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:22

Hier maar weinig bloed, maar veel pijn en stijfheid na de ingreep. Ik heb het bij de tandarts laten doen en kreeg helaas geen informatie mee over spoelen e/o preventieve antibiotica. Daardoor lag ik na een week op de operatietafel met een gigantische kaakabces. Goed nazorgen dus!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:24

Oei dat klinkt niet lekker idd! Bij mij is het door de kaakchirurg gedaan. Antibiotica heb ik niet, maar daar ben ik sws allergisch voor. :Y) Duidelijk het advies gehad niet te spoelen ivm hechtingen. Ik mag gewoon eten en drinken van ze, maar behalve water en yoghurt nog niks durven pakken.

Pijnstilling ben ik idd gister avond al mee begonnen, vanochtend voor de behandeling en pak dalijk nog een keer :) bedankt voor alle tips en ervaringen!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:30

Morgen idd pas beginnen met spoelen ( heb je een recept voor een spoelmiddel meegekregen ?). Tegen eventuele stijfheid zou je b.v. nu Arnica of traumeel druppels of tabletjes kunnen innemen. Helpt ook tegen de pijn.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:31

Ik heb vorige maand een verstandskies in de onderkaak laten wegsnijden. Goed koelen! zo voorkom je zwelling, icepak gewikkeld in handdoek 5 minuten op je wang leggen en dan 5 minuten eraf laten, dit doe je een half uur, dit heb ik 1x gedaan nadat ik thuis was van de ingreep en het heeft goed geholpen bij mij. en al pijnstillers innemen voor de verdoving is uitgewerkt.
Bij mij bleef de wond alleen de dag van de ingreep beetje bloeden.
Qua pijn is het meegevallen bij mij.
Beterschap.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:33

Ik probeer idd regelmatig te koelen! Ze raadden me aan om gewoon zelf wat zout in water op te lossen en daarmee zachtjes te spoelen. Meer was absoluut niet nodig zijden ze.

Die druppeltjes had ik nog nooit van gehoord, maar mama moet toch nog boodschappen doen vanmiddag dus ik stuur die wel even op pad. Haal je die gewoon bij de kruidvat oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:34

Ik heb ook geen aB gehad hoor, na t verwijderen. Enkel de tip om pijnstillers te gebruiken en ik kan me niet eens herinneren fo ik iets mee kreeg om te spoelen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:35

Zoutwater oplossing kan idd ook om mee te spoelen. Wel een paar maal per dag doen, zeker na het eten vanaf morgen.
Arnica ( D6 ) druppels of tabletjes kan je idd bij de drogist halen. Het is een homeopatisch middel wat werkt tegen verstuikingen, kneuzingen etc. Het kan ervoor zorgen dat je gezicht niet blauw en je kaken niet stijf gaan worden. Ook heel handig om altijd in huis te hebben als je je eens stoot of kneust.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:56

Advies wat onze patiënten krijgen is vooral niet spoelen, nabloeden kan een tijdje duren, bij twijfel even bellen. Wanneer je gaat spoelen, spoel je de bloedstolsels weg..

Verdoving bij de kaakchirurg is vrij stevig kan je tot begin avond best even voelen..

Pijnstillers oprijdt nemen en vandaag rustig aan doen..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:57

Als je iets wilt gebruiken neem 600mg ibuprofen en haal bij de apotheek corsodyl spray en spoeling.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 18:26

De pijn valt op het moment goed mee :)

Het vervelendste is dat het nog steeds bloed. En ik heb nog niet echt het gevoel dat dit minder wordt. Dalijk toch proberen wat te eten maar ben bang dat het dan nog erger wordt...

En echt een vreselijke smaak in mn mond zeg ;(