Handen insmeren eczeemcrème

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

Handen insmeren eczeemcrème

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 23:39

Hoi allemaal,

Ik heb (sinds het weer herfst is) op een flink oppervlak van mijn huid last van eczeem. Nou heb ik van de dokter een heel fijne creme, en die werkt goed. Het enige probleem is dat ik moeite heb met mijn handen goed te behandelen.
Het is namelijk erg aanwezig op mijn rechterhand, vooral middelvinger-topje om precies te zijn. Ook op een paar kleine andere plekjes.

Het is alleen zo dat ik graag mijn handen was na het insmeren met eczeemcrème. Onder andere omdat het anders overal op komt en omdat ik ratjes heb en ik niet wil dat zij het binnen krijgen in de omgang met mij.
Heeft iemand een idee hoe ik het insmeren het beste kan aanpakken zodat mijn handen ook goed kunnen herstellen? Mijn hele lichaam is inmiddels aardig op de goede weg, maar vooral mijn middelvinger is nog behoorlijk aangedaan (daar heb ik ook al ongeveer een jaar last van omdat ik het zo moeilijk vind om mee om te gaan)

Een eventuele gouden tip krijgt eeuwige dank :') :j

LadyMadonna

Re: Handen insmeren eczeemcrème

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:47

Niet je handen wassen na de crème :)*
Zet het op je nachtkastje en smeer voor je gaat slapen

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:49

Je handen wassen na het insmeren ( op eventuele andere plaatsen) en dan met een wattenstaafje de plekken op je vinger/hand doen

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:51

Ik neem aan dat je een hormonen zalfje hebt? Als het bij mij op mijn handen zit dan was ik inderdaad mijn handen niet na het smeren, liever dat dan dat je gedurende een langere periode aan het prutsen bent met die vervelende plekken

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:56

Insmeren en tijdelijk een katoenen handschoen aandoen.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 23:59

Het is 's Avonds inderdaad een minder groot probleem, alleen is het de bedoeling dat ik het twee keer per dag smeer en dus niet schadelijke stoffen aan m'n geliefde ratjes wil geven. Een kleine hoeveelheid voor een mens is al snel een grote hoeveelheid voor een rat.
Katoenen handschoenen zijn wel een idee :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:02

Je hebt speciale dunne katoenen (verband) handschoenen hiervoor.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:07

Hou je de hele dag je ratjes vast of ga je ook nog naar je werk/naar school? DAn insmeren voor je weggaat en voor je gaat slapen. Probleem opgelost!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:09

Misschien voor het ontbijt smeren en dan handschoenen. En dan s'nachts een goede portie en slapen met handschoenen. Dan heb je 2 maal gesmeerd en kan het even intrekken. Na het ontbijt 10/15 minuten je handen wassen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:45

Door mijn dermateloog is gezegd nooit handenwassen na de creme op je handen gesmeerd te hebben en minimaal 1-2 uur te wachten.
Maar ik had beide handen onder zitten en helemaal ontstoken...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:48

Stoffen handschoenen voor je gaat slapen lekker insmeren en stoffen handschoen aan, zo trekt het lekker in en zit het niet overal aan.

Ik had aan beide handen onstoken eczeem en moest hormoon zalf.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:04

Ik breng de hormoonzalf aan met een kwastje zodat ik het niet op m’n vingertoppen krijg, hoef ik m’n handen ook niet te wassen. :)