Al jaren heb ik 'last' van veel dromen. Iedere ochtend weet ik nog (in ieder geval deels) wat ik heb
gedroomd en vaak door de dag heen komen er meer herinneringen terug van wat ik heb gedroomd
die nacht. Nooit eens wordt ik wakker en was het gewoon 'zwart'

Nu merk ik dat ik regelmatig ontzettend slaperig en moe ben overdag, met name in de ochtend en
middag. Tijdens hoorcolleges val ik vaak bijna in slaap en ik doe ook weleens middagdutjes. Tijdens
het studeren wordt ik vaak zo moe dat ik wel even moet slapen tussendoor.

Ik slaap gemiddeld gewoon 7 uur per nacht. Vannacht heb ik van 12 tot 9 geslapen en alsnog ben ik zo
slaperig al de hele ochtend. Niet handig als je moet studeren. Koffie heeft bij mij ook weinig effect.
Helaas heb ik vaak ook nare dromen, niet zo erg dat ik er wakker van schrik, maar wel veel vervelende
gebeurtenissen. Soms weken achter elkaar. Gelukkig slaap ik verder wel altijd door en ik kan ook werkelijk
altijd slapen en lig nooit te piekeren in bed (terwijl ik wel een piekeraar ben). In slaap komen en
doorslapen zijn dan ook geen probleem.
Meer mensen die dit hebben en misschien tips hebben? Ik zat er al aan te denken om eens Lush Sleepy
bodylotion te halen, misschien dat ik daardoor wat rustiger slaap (ik lig trouwens altijd super stil, ik
ben niet onrustig in mijn slaap, op tandenknarsen na).
Ik heb dit al jaren en mijn bloed is ook weleens getest (vanwege bloedarmoede), ik heb niet het idee
dat het daaraan ligt dat ik zo moe ben vaak maar echt het vele dromen (inmiddels ook geen
bloedarmoede meer). Het is ook niet dat het echt mijn functioneren erg belemmerd, maar ik zou ook
weleens gewoon niets willen onthouden van mijn dromen.