Vreemde aanvallen 's nachts..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Vreemde aanvallen 's nachts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 02:39

Beste Bokkers,
Allereerst: ik ben al bij de huisarts geweest en kan morgen bellen voor de bloeduitslag, al zal ik waarschijnlijk toch even een afspraak maken om nog even langs te gaan voor eventuele doorverwijzing naar het ziekenhuis.
En nog even wat achtergrond informatie: Ik drink geen alcohol, rook niet en drink geen cola, koffie of thee, alleen water of spa rood. Daarnaast slik ik wel dagelijks morfine, inmiddels al bijna 9 maanden. (Na rugoperatie helaas nog steeds klachten)

20 Oktober kreeg ik het voor het eerst. Ik sliep bij een vriendin en kon al moeilijk in slaap komen. Uiteindelijk in slaap gevallen op m'n rug en werd met een schok wakker, zo een die lijkt op dat je valt in je droom. Had het ontzettend warm, misselijk, hoge hartslag (90 terwijl ik gewoon rustig lag) en moest plassen. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam omdat ik die dag maar 1 pil op had en normaal 3. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet verslavingsgevoelig dus leek me sterk. Nog maar een pil genomen en een temazepam (slaaptablet omdat ik van de morfine niet altijd kan slapen, alles in overleg met de huisarts.) Weer in slaap gevallen en alles prima.

27 Oktober sliep ik weer bij vriendin en precies hetzelfde verhaal. Moeilijk in slaap komen en vervolgens weer zo'n soort aanval waarbij ik m'n gezicht ook niet meer voelde. Had wel een normale hartslag maar wel een oppervlakkige ademhaling er bij. Had die dag 2 morfine tabletten op. Heb uiteindelijk een temazepam genomen en normaal kan ik dan na een half uur slapen maar ben die nacht bijna de hele nacht wakker gebleven.

Afgelopen woensdag op donderdag nacht, 2 oktober, had ik weer zo'n aanval. Werd wakker na een poosje te hebben geslapen. Heel warm, misselijk, heel veel moeten plassen, 2x ontlasting gehad terwijl ik daar normaal door de morfine wat moeite mee heb, wat pijn onder mn ribben links als ik op mijn rug lag en gewoon een heel naar gevoel. Ontzettende oppervlakkige ademhaling en een gevoel van een 'vreemd hart'.

Ik heb 's ochtends de dokter gebeld en kon daar terecht. Heb die ochtend ook constant een heel opgejaagd en zenuwachtig gevoel gehad. Dokter heeft hartslag geluisterd, was stabiel en gelijk. Bloeddruk opgenomen, was ook prima. En het zuurstofgehalte in bloed gemeten, was ook top. Toch even bloed laten prikken voor schildklier en algemene beeld. Morgen krijg ik daar dus de uitslag van. :j

Maar nu had ik het dus net alweer. Kon al moeilijk in slaap komen. Voelde dat mijn lichaam wel wegzakte (gevoel in gezicht verdween ook weer) maar dat ik geestelijk nog wel bij was zeg maar. Ik voelde hem alweer aankomen maar heb mezelf er uiteindelijk toch maar aan over gegeven. Ben na een paar minuten slaap wakker geworden, zwetend en heel warm. Naar gevoel in hart en heb ademhalingsoefeningen van de dokter gedaan waardoor ik mezelf er wel enigszins uit heb gekregen. Ben nu wat misselijk en heb het nog steeds heel warm. Hartslag is normaal.

Slaapkamer is koel, raam staat open. Gisteren nog met dubbel dekbed, kruik en elektrische deken gaan slapen (ben een koukleum :brr: ) en nergens last van. Vannacht al zonder elektrisch deken, met enkel dekbed en zonder kruik naar bed gegaan want ik had het al warm.

Ik heb verder niet echt pijn in mijn kaken (mocht het mijn hart zijn) maar net wel maar ik denk dat dat komt omdat ik 's nachts nog weleens kan klemmen in mijn slaap.

Ik heb geen stress, ben niet zwanger, niet aan de pil en ik kan ook geen verband leggen tussen activiteiten die ik heb gedaan of dingen die ik heb gegeten..

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Dokter dacht aan bijwerkingen door de morfine. Maar hoe kan het dan dat ik het niet elke nacht heb? En hoe kan het dat ik het alleen 's nachts krijg nadat ik een half uurtje geslapen heb? Overdag heb ik enkel af en toe wat hoofdpijn/misselijk.
Bedankt voor het lezen en excuses voor het lange verhaal.. _/-\o_

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:46

Foutje
Laatst bijgewerkt door eshz op 05-11-17 02:47, in het totaal 1 keer bewerkt

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:46

Ik krijg bij een nachtelijke paniekaanval ook deze klachten.. Zou het dat niet kunnen zijn?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:48

Citaat:
Voelde dat mijn lichaam wel wegzakte (gevoel in gezicht verdween ook weer) maar dat ik geestelijk nog wel bij was zeg maar.

Als ik dit lees moet ik denken aan een slaapverlamming..
Maar kan met niet voorstellen met al de andere klachten dat het dat zou zijn,
wel vervelend zeg :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 02:51

Die symptomen komen inderdaad wel overeen! Hmmm.. Maar hoe kom ik daar dan ineens aan? Ik ben een enorm nuchter persoon en maak me niet zo snel druk om iets. Er is ook niets om paniekerig voor te hoeven zijn. Hoef nergens heen, geen presentaties oid.. kan dat zomaar vanuit het niets ontstaan?

Slaapverlamming ken ik! Maar dat is het niet, tenminste, ik heb dat weleens gehad maar dat was wel anders dan dit zeg maar. :j Wel bedankt voor het meedenken!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:52

Het is juist van belang dat je morfine op vaste tijden in neemt, juist om onrust/hartkloppingen ed te voorkomen.
Je lichaam went er nl wel aan (staat los van verslaving) en kan heftig gaan reageren bij onregelmatig gebruik.
Helemaal na een langere periode slikken.

Citaat:
Als u stopt, kunt u ontwenningsverschijnselen krijgen. Bijvoorbeeld hartkloppingen, rillingen, onrust en misselijkheid.

Citaat:
De werking houdt 4 tot 7 uur aan. Tabletten en capsules met gereguleerde afgifte (MGA of retard) werken langer: ongeveer 12 uur.
Gebruik morfine zolang u het nodig heeft en volgens een vast schema. Bijvoorbeeld om de 4 uur of om de 12 uur (bij MGA of retard).

http://www.apotheek.nl/medicijnen/morfi ... er-morfine

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 02:53

Ik ken het stukje wel van koorts en zeer hart maar dat was als ik heel naar droomde nachtmerrie plus op mijn rug lag, dan voelde het of ik stikte en me hart me borst uit sprong.

Dit heb ik soms maar dit gaat dus gepaard met nachtmerries.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 02:56

Brainless schreef:
Het is juist van belang dat je morfine op vaste tijden in neemt, juist om onrust/hartkloppingen ed te voorkomen.
Je lichaam went er nl wel aan (staat los van verslaving) en kan heftig gaan reageren bij onregelmatig gebruik.
Helemaal na een langere periode slikken.

Citaat:
Als u stopt, kunt u ontwenningsverschijnselen krijgen. Bijvoorbeeld hartkloppingen, rillingen, onrust en misselijkheid.

Citaat:
De werking houdt 4 tot 7 uur aan. Tabletten en capsules met gereguleerde afgifte (MGA of retard) werken langer: ongeveer 12 uur.
Gebruik morfine zolang u het nodig heeft en volgens een vast schema. Bijvoorbeeld om de 4 uur of om de 12 uur (bij MGA of retard).

http://www.apotheek.nl/medicijnen/morfi ... er-morfine

Hmmm.. ik heb het de afgelopen maanden inderdaad wel op vaste tijdstippen genomen. En nu na zenuwblokkade alleen nog op effect zeg maar. Dat is nu ongeveer 5 weken geleden. Maar zou ik er dan overdag niet ook last van moeten hebben? Ga dit iig even voorleggen aan de dokter. Ik wil eigenlijk niet meer 2x per dag wat slikken als het niet nodig is. Anders kan ik nog het effect van m'n zenuwblokkade niet beoordelen zeg maar.