'Versteende blauwe plek' ineens erger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

'Versteende blauwe plek' ineens erger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 23:42

Hoi!
Allereerst, ik wil maandag mijn HA even bellen :)

Ik ben ruim een jaar geleden onder een paard terecht gekomen en had daardoor een dikke blauwe wang. Omdat er een bult ontstond ben ik een week later naar de HA geweest. Het deed erg zeer en ik was bang dat het misschien gebroken was. (Het botje onder mijn oog, mijn jukbeen geloof ik)

Volgens de HA was het een versteende blauwe plek. Ik kon het zacht masseren en het kon lang duren voor dit weg was. Het bleef inderdaad lang gevoelig en als ik er wat harder op druk doet dit ook zeker nog pijn. Ik heb een mooi kuiltje in mijn wang dat veel mensen als schattig bestempelen tot ze het verhaal er achter horen :+

Ik zou er dan ook echt geen klap op moeten krijgen, want dan ga ik door de grond van de pijn, maar nu.. uit het niets doet de plek erg zeer en is er een hard bultje te voelen. Voor mijn gevoel is de plek ook warm. Maar het gekke is; het komt uit het niets. Ik heb er geen klap op gehad, niks gestoten, geen kopstoten met paarden.. enkel een maand geleden van een paard gedonderd maar niet op mijn hoofd ofzo gevallen..

Kent iemand dit? Kan dit ineens erger worden? Moet ik ergens anders aan denken?

Ik wil dus maandag, als het lukt in mijn pauze even de HA bellen maar wil graag zelf even kijken of er iemand is die weet wat het kan zijn zodat ik dit kan navragen bij mijn HA..

Alvast bedankt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:49

Ik heb hetzelfde :+ Ben 4 maanden geleden over de kop geslagen met de fiets en m'n jukbeen daarbij beschadigd. Naast dat het nog steeds superveel zeer doet is het ook nog onwijs dik! Echt zo'n bobbel voel je. Heel irritant want 's nachts erop liggen doet echt onwijs veel zeer, en ik ben echt een buikslaper waarbij ik het liefst op precies die kant van m'n hoofd lig... Ik moet toevallig maandag weer naar de HA omdat ik het allemaal wel erg lang vind duren (heb ook nog erg last van m'n hersenschudding die ik er gratis bijkreeg :D )

Mijn wang was zo:

http://boktimg.nl/img/m/6i1Re4.jpg
:# :# :#

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:51

Klinkt als iets waar ik direct een afspraak met de huisarts voor zou plannen.
Zou zomaar een flinke ontsteking kunnen zijn. Of toch een los stukje bot.. Of.. Of.. ;)
Push maar een keer door, laat het op de foto zetten als je de kans krijgt.
Al is het alleen maar voor je eigen geruststelling.

Janine1990

Re: 'Versteende blauwe plek' ineens erger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:58

Voordat we allemaal spookverhalen krijgen...

De komende week wordt het weer kouder, er komt echt een flinke verandering in de luchtdruk geloof ik. Laag/hoog.

Hier heb ik altijd last van. Ooit is er een paard midden op mijn voet gaan staan, volgens de huisarts bij de dokterspost was het niet gebroken (er zat een half ei - en dat is niet overdreven - op mijn voet). Zodra het weer veranderd, wordt dat plek dik en gevoelig. Hetzelfde met een plek in mijn mond waar ik ooit verkeerd ben geprikt door de tandarts... En zo meer plekken. Mijn oma had dit met het litteken van haar blindedarmoperatie. Die begon te tintelen als er ander weer aan kwam. Heel apart. En dat was een zeer gelovig vrouwtje. ;)
Littekenweefsel schijnt dit wel bij meer mensen te veroorzaken. Helemaal in het gezicht (dunne huid) lijkt het me erg goed mogelijk dat het daar aan ligt.

Hier is veel onderzoek naar geweest, maar echt uitsluitsel geeft het niet.
Natuurlijk erg goed dat je naar de huisarts gaat maandag! Maar mocht dat niets opleveren kan je eens gaan opletten of je het kan relateren aan het weer.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 23:59

Woooaaahh! Ik was niet zo vrolijk gekleurd als jij.. :oo

Ik had er een schaafplek bovenop.. het zou me niks verbazen als ik ook een hersenschudding gehad heb (moest daarna heel erg spugen, zonder dat er wat uitkwam en heel misselijk). Gebeurde vlak voor ik moest werken dus had gebeld dat ik wat later zou zijn := en ja, deze doos ging gewoon werken :+

Omdat die plek zo'n pijn bleef doen dus pas een week later naar de HA geweest. Was verbaasd dat ik niet eerder kwam, maar ze kon verder niets doen. Bij mij heeft het toch zeker een half jaar geduurd voor het minder gevoelig werd.

Ik zat met 2 weken weer op een paard en elke drafpas voelde ik in mijn wang.

Maar inmiddels is die pijn zo minimaal aanwezig dat ik me er niet meer druk om maakte. Ik weet inmiddels dat het niet meer weg gaat. Daar heb ik in het begin veel moeite mee gehad want ik heb een lelijke plek in mijn gezicht..

Inmiddels ziet het er zo uit, op deze foto was ik wat slanker dan nu, maar is goed te zien hoe het eruit ziet.
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 00:03

Janine1990 schreef:
Voordat we allemaal spookverhalen krijgen...

De komende week wordt het weer kouder, er komt echt een flinke verandering in de luchtdruk geloof ik. Laag/hoog.

Hier heb ik altijd last van. Ooit is er een paard midden op mijn voet gaan staan, volgens de huisarts bij de dokterspost was het niet gebroken (er zat een half ei - en dat is niet overdreven - op mijn voet). Zodra het weer veranderd, wordt dat plek dik en gevoelig. Hetzelfde met een plek in mijn mond waar ik ooit verkeerd ben geprikt door de tandarts... En zo meer plekken. Mijn oma had dit met het litteken van haar blindedarmoperatie. Die begon te tintelen als er ander weer aan kwam. Heel apart. En dat was een zeer gelovig vrouwtje. ;)
Littekenweefsel schijnt dit wel bij meer mensen te veroorzaken. Helemaal in het gezicht (dunne huid) lijkt het me erg goed mogelijk dat het daar aan ligt.

Hier is veel onderzoek naar geweest, maar echt uitsluitsel geeft het niet.
Natuurlijk erg goed dat je naar de huisarts gaat maandag! Maar mocht dat niets opleveren kan je eens gaan opletten of je het kan relateren aan het weer.

Dat is zeker iets waar ik wel bij kan komen. Mijn moeder had een lelijke beenbreuk en pinnen in haar been.. zelfde verhaal idd. Ze voelde dit altijd.

En tuurlijk, we kunnen niet in mijn wang kijken helaas, dus het blijft speculeren/gokken.

Uiteraard moet ik afwachten wat de HA zegt, kan geen kwaad, maar iemand met een zelfde soort wond (weet niet hoe ik het anders moet noemen) en dit herkent zou wel fijn zijn :=

Ik heb overigens net de rekening gehad van een aantal foto's die van mijn voet genomen zijn. Iets met eigen risico.. De rekening was geen pretje haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:05

Nouja, als ik je tweede bericht zo lees, dan zou ik pushen voor een foto of CT voor dit jaar ;) Of wat een arts ook aanraadt :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:07

Ik heb hetzelfde op mijn onderbeen. 1,5 jaar geleden paard op gestaan en echt hele harde bult onder de huid. Is nu opeens de laatste 3-4 dagen ook weer dikker en harder dus kan best met weer te maken hebben

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:08

Ja ik had ook gewoon de pech dat m'n bril echt letterlijk m'n wang in gedrukt was :')
Hersenschudding kan heel goed ja, ik heb ook echt superveel gespuugd in het ziekenhuis. Bij mij was het wel vrij duidelijk want ik herkende m'n ouders en vriend niet meer, en ik wist m'n naam ook niet meer :)*

En die pijn in draf is zo herkenbaar! Galop heb ik nooit geprobeerd, we waren toen ik viel nog aan het opbouwen na een peesblessure bij m'n verzorgpaard, en daarna werd hij spierbevangen... Dus al een tijdje niet meer gereden.

Ik heb ook nog steeds dat ik m'n rechter mondhoek niet goed op kan trekken omdat dat nog steeds pijn doet, ziet er zo dom uit als ik naar iemand glimlach :=
Die deuk is wel echt raar inderdaad! Zou idd gewoon weer even naar de HA gaan, beter even laten checken :j Je weet t nooit!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 00:23

Het is voor mij al een geruststelling dat het met het weer te maken kan hebben en dat het dus niet per se iets hoeft te zijn waar ik me zorgen om moet maken maar ga idd toch de HA bellen.

Ik wist alles nog. Ik had het paard vastgezet om een deken op te doen zodat hij rustig bleef staan en niet aan de wandel ging. Wist alleen niet dat het paard de ene keer prima vast kon staan en een andere keer kon gaan hangen. Dat laatste gebeurde. Kreeg hem door de druk niet los, sprong door het metalen hek heen en kwam op me terecht. Was alleen, probeerde hem te kalmeren, toen ging hij weer en liet zich op me vallen dus lag half onder paard en tussen hek in. In paniek de eigenaresse van mijn bijrijdpaard gebeld die uiteindelijk iemand heeft kunnen bellen voor me zodat er hulp kwam om paard te bevrijden. Toen paard los was en er rust kwam sloeg het in als een bom, dus of het een hersenschudding was of door adrenaline kwam blijft een raadsel.
Heb er lang over gedroomd en nachtmerries van gehad. Ook heel schuldig gevoeld naar de mensen om mij heen. Eigenaresse van het paard, eigenaresse van de boerderij waarvan het hek helemaal kapot was.. had het nooit gedaan als ik dat had geweten. Had een hoop gescheeld namelijk haha.

Maar het belangrijkste is dat we er allebei goed vanaf zijn gekomen. Paard had wat schaafwondjes, ik ook, een flinke blauwe plek/schaafwond op mijn scheenbeen die hij wss geraakt heeft met een hoef, en de plek op mijn wang, en beiden een hoop spierpijn :+ maar het had erger kunnen zijn. De klap op mijn hoofd was dusdanig hard dat het zwart werd voor mijn ogen maar door de adrenaline ben ik niet knock out gegaan. Ik ben de bak uitgekropen omdat ik niks zag en mezelf in veiligheid te brengen en heb mezelf toen weer bijeengeraapt en opgestaan. Zo blij dat ik mijn telefoon bij me had en iemand kon bellen. :j

Maargoed, de plek op mijn wang brand nu dus als een malle en hij zeurt een beetje en dit heb ik het laatste half jaar niet meer gehad.